Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietplant Buiten gaat slecht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wietplant Buiten gaat slecht

Korting op 420shop
    Hey mensen,

[spoiler]
    Last edited by rakker; 2 September 2012, 19:30.
    SLH. TRAINWRECK. WW. STEK.

Re: Wietplant Buiten gaat slecht

je planten sta er mooi bij en er is niks aan de hand
    je planten zijn bezig in bloei te gaan ,dan gaan ze stil staan en groeien bijna niet
    je gele bladeren is dat je plant daar de voeding uithaalt en naar de toppen brengt
    de gaten dat zijn wantsen met bayer voor luizen maak je hier eind aan
    zou toch wat bloeivoeding gaan bij de growshop nu ben je er nog op tijd bij

Comment

Prima planten om te zien.Toch wat minderen met water(zeker die in de pot)en probeer je grond luchtig te houden.
      Zeker even goede (bloei)voeding halen en met mate meegeven.
      Sucses

Comment

jooo je kunt je planten het beste hooguit 1 x per dag water geven laat je potten maar lekker droog trekken morgen even een dagje niks.

en idd wat bloei voeding zal ze goed doen dan moet jij eens opletten hoe hard ze gaan

groeten

Comment

bedankt voor de reactie, mooi dat er niets aan de hand is
          bij ons in de buurt heb je een smart/grow shop biobello, misschien een idee wat voor bloeimidden ik moet geven aangezien er 100de op staan?

kan ik trouwens deze bladeren er het beste niet afknippen?
          Last edited by rakker; 13 August 2012, 01:14.

Comment

Ik zou sowieso wat minder water geven

Comment

voorzichtig aan trekken,
              bij de growshop weten ze wel te vertellen welke voeding
              het is maar zo hoeveel geld je aan wilt steken

Comment

Als het boven de 25 graden is, dan drinkt een plant van 100 hoog en 100 breed best 10 liter per dag, maar als het koeler is dan kan dat de helft zijn of minder.
                Lijkt me vrij simpel om even je hand in die kuipen te steken om te voelen of de grond al goed droog is, pas dan geef je water.
                Water naar behoefte dus, jij eet ook niet elke dag even veel toch ?

Dat gele blad komt door het te nat staan, en/of door ongeschikte groeivoeding.
                Ga gewoon ff langs bij die shop, die kan je best vertellen welke groei- en bloeivoeding ze voor je hebben.
                Ze hebben nog wel wat nodig, ik zie nog geen bloei, dus ze moeten het nog minstens 2 maanden uithouden in die kuipen.

Beestjes heb je altijd buiten, zolang ze niet je hele plant opvreten hoef je daar weinig aan te doen, die paar blaadjes zijn niet zo boeiend.
                Als het je stoort kun je eens een uur tussen je planten gaan staan en zien welke beestjes er allemaal rondlopen.
                Die je niet wil, slinger je over de schutting, dan zijn ze in ieder geval ff de weg kwijt.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

heb ze vorige week en deze week ondergespoten met vergif, voor luizen en wantsen enzo.

Dus wat ik nu het beste kan doen is, smorgens water geven met voeding, dan wachten tot de kuip droog staat zodat de plant alles opgenomen heeft, en dan weer voeding/water geven.
                  moet dit trouwens op dezelfde tijden? bijv elke dag 12u, en als de pot nog goed nat is, moet ik ze dan nog steeds water geven?

En kwa die gele bladeren kan ik die er gewoon afhalen?
                  want er zitten ook bladeren bij die extra groot zijn en ook lichter van kleur, moeten die er af of is dit onnodig?

ik ga deze week dus groeimiddel halen, zie daar wel welke het beste is, de verhoudingen leggen hun dat uit?
                  Want neem aan als je plant maar 100x100 is dat hij niet meer nodig heeft dan die verhouding ( 10ml per liter water )

Gr

Comment

ALLEEN WATER GEVEN ALS DE GROND DROOG IS!!!

En dan niet alleen de bovenkant van de grond, maar ook wat dieper!

Comment

Zoals er al gezegd wordt, geen water geven omdat je denkt dat t nu eenmaal hoort.
                      Ik geef de voorkeur aan 's avonds water geven, als de zon weg is.
                      De bladeren zou ik er gewoon aan laten zitten.

Comment

oke alleen water savonds dus, als de grond droog is <-- echt droog
                        bladeren laten zitten.

Moet ik wel voeding geven bij het wateren?
                        en weten jullie hoeveel water ong, ze zijn 100x100/120x120
                        10 liter per plant lijkt me nogal veel voor zon kleine plantjes?

En zie ook veel wietplanten hier op het forum die geen bladeren meer hebben, ofja het zijn maar een paar stengels met toppen, is dit zodat de voeding alleen maar naar de toppen gaat?

Comment

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bladeren verwijder je pas als ze los zitten en je ze er zo vanaf kan pakken verwijder je ze eerder dan laat je een wondje op de plant achter
                              en heb je kans op schimmels en rot.
                              Planten verwerken hun afval stoffen via de bladeren dus gele bladeren zijn niet erg.

Voor planten is het ook goed om soms keer goed droog te staan daar worden ze sterk van in de natuur krijgen planten ook vaak dagen geen water.
                              Ik zelf zou stoppen met die voeding geven die je hebt gekocht voor normale planten.

Gr bella
                              God was never on your side..

Comment

Bezig...
                              X