Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenwiet: volwassn plant hangt ineens slap. grond; coco HELP

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Buitenwiet: volwassn plant hangt ineens slap. grond; coco HELP

Korting op 420shop
    14082012250.jpg
    hoi hoi,

Dit is mijn eerste buitenwiet kweekje (de eerste week van juni heb ik de plantjes gekregen) en sinds een paar weken begint de plant wat slap te hangen.
    Hoe groter de plant wordt, hoe meer de bovenste bladeren slap gaan hangen.
    Zodra de zon weg is gaan alle andere bladeren ook slap hangen en lijkt het net een treurwilg.
    Kwa voeding gebruik ik sinds een week of 2 vega en cannazym. Voorheen gewoon goedkope voeding. Ik kweek op coco, met genoeg gaten in de speciekuipen.
    De bladeren zien er verder vrij goed uit. Geen rare kleuren of vormen. mooi helder groen. wel lijkt het nu een beginfase van bloei en zijn de uiteindes wat sprieterig?
    Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? teveel water? Ook al kweek ik op coco grond? Misschien een parasiet ofzo? de eerste weken dat ik de plant had, regende het erg veel. heeft hij misschien te weinig wortels daardoor? Ik wou morgen met rhizotonic beginnen?
    Ik zal kijken of ik morgen een foto erop kan zetten.

Help..!
    Alvast bedankt.

Groetjes, Cyn
    Last edited by cynthia83; 14 August 2012, 08:51.

Re: Buitenwiet: volwassn plant hangt ineens slap. grond; coco HELP

Foto? Denk dat je plant gewoon dorst heeft.

Comment

Denk ook dat je meer water moet geven, ook omdat je als het ware aangeeft dat de plant door de regen eerder meer water kreeg dan nu.
      Goede tip is trouwens om een pot-parka te maken, neem bijvoorbeeld een vel zwartwit-folie van de growshop, maak er een snee in en vouw het zoals een paraplu om de stam van je plant bij de potrand heen.
      Als het dan regent vloeit alle regen van de potparka op de grond in plaats van in de pot - zo voorkom je dat je teveel water geeft, of dat je zelf geen water met voeding kan geven omdat die al liters regenwater heeft gehad.

Comment

Bedankt voor de reacties! Ik geef iedere dag water. 20 liter p dag.. op een warme dag in de middag nog een kannetje van 10. Het water lijkt me dus geen probleem.
        14082012250.jpg14082012251.jpgAls ik water geef loopt het ook al vrij snel uit de pot. Dan heeft de plant genoeg neem ik aan?
        wat zou het nog meer kunnen zijn?
        Ik heb foto's...

Comment

Als ze erg droog staan, neemt de aarde moeilijk water op, dan zou je eens een paar drupjes (biologisch) afwasmiddel door het water kunnen doen.
          Dat breekt de oppervlaktespanning van het water, en zo is het makkelijker opneembaar door de aarde.
          Steek je hand eens in die pot, en voel of ze echt kurkdroog is op 10-20cm diep.

Maar...ik weet niet of dat het eigenlijke probleem is.
          De plant is zo te zien grotendeels Sativa, en als ze uit de zon is, laat ze haar blad hangen, om te gaan slapen.
          Ik ben wel benieuwd hoe ze er 's ochtends bij zon-op bij staat ?
          Als het blad dan mooi omhoog staat is er niets aan de hand.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Maar...ik weet niet of dat het eigenlijke probleem is.
            De plant is zo te zien grotendeels Sativa, en als ze uit de zon is, laat ze haar blad hangen, om te gaan slapen.
            Ik ben wel benieuwd hoe ze er 's ochtends bij zon-op bij staat ?
            Als het blad dan mooi omhoog staat is er niets aan de hand.

Sluit me hier bij aan ... denk dat jou plant gaat slapen in de avond
            God was never on your side..

Comment

Grote schotel onder je pot en van onder water geven helpt ook als je grond te droog is

Ajo
              Ventje
              Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Hoi hoi,

Bij zon ziet de plant er net zo zielig uit. vooral bovenaan.
                Als ik de grond voel, lijkt hij gewoon vochtig, maar misschien niet vochtig genoeg?
                Als de zon weg is, dan gaan alle bladeren hangen. Overdag alleen de bovenkant.

Ik ga het maar eens proberen, NOG meer water. 20 liter is schijnbaar niet genoeg voor een 100 l speciekuip? Ik krijg steeds te horen: "het zijn geen moerasplanten, je geeft teveel.." Schijnbaar toch niet ..

Hou jullie op de hoogte, alvast heel erg bedankt.
                (Een grote schotel onder deze speciekuipen is niet mogelijk. hihi)

Comment

Zo te zien aan de zon op het dak links op de 1e foto zit je flink ingebouwd.
                  Vangen ze 's ochtends wel de volle zon ?
                  En in de volle zon hangt alles nog gewoon hetzelfde ?
                  Ik kan het me haast niet voorstellen, mgoe, ik weet ook niet alles.

nb.
                  Ik zie dat je op Cocos kweekt, (ja nu zie ik het pas) dat is een hydromedium toch, die kun je dan misschien beter meerdere malen per dag water geven ?

Terra Vega is een groeivoeding voor als je op aarde kweekt.
                  Cannazym kun je wel gebruiken, maar is geen voeding, en Rhizotonic is vooral nuttig aan het begin van de kweek.
                  Op de site van Canna kun je er alles over vinden
                  Last edited by QnQ; 15 August 2012, 08:53.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dank je QnQ,
                    Sorry voor mijn late reactie.
                    Het blijkt waarschijnlijk een rupsenplaag te zijn.. Die hebben zich tegoed gedaan aan de wortels van 2 planten..
                    Nu met Spruzit een beetje in toom proberen te houden. Ompotten lijkt me niet verstandig meer.
                    Ja met dit warme weer heb ik ze inderdaad meerdere malen water gegeven.

Planten staan hele dag in de volle zon.

Heeft iemand nog tips: Bestrijden van rupsen in grond en op blad?
                    (behalve plant schudden, afspijten met water en Spruzit?)

pffff, hoop dat het goed blijft gaan...

Comment

is je pot groot genoeg??? ik kkwwe zelf altijd in volle grond dus heb geen verstand van potten,
                      maar ik zie dat het wel een aardige plant is. als je pot te klein is kan het zijn dat je plant niet genoeg wortels heeft.
                      en dus niet genoeg vocht kan opnemen? vooral in een zeer warme week!,
                      door de warme en hete zon gaat je plant gegarandeerd groeien, ook als er niet genoeg wortels zijn.
                      (kijk maar naar stekkies.)
                      ben zelf een amateur dus ik lul maar wat .

oowhh rupsen lees ik net..
                      euhhh rupsen houden niet zoveel van koude temperaturen... als je het zo ver kan krijgen dat je de temperatuur van je grond rond de 5 granden celsius kan krijgen voor een dagje of 2 gaan ze maybe wel weg....
                      verder enig idee wat voor rupsen het zijn want namelijk: Google is your best friend!

grtz. Nederhigh
                      Last edited by Nederhigh; 23 August 2012, 17:16.
                      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

Hier. Ook een beetje het zelfde probleem plant staat er goed bij alleen sinds een paar dagen de bovenste
                        10cm van de plant hangt slap, staat nu denk ik pas 1 week in bloei!
                        Iemand enig idee?

Comment

Ff fototjeImageUploadedByTapatalk1347016500.445023.jpg
                          ImageUploadedByTapatalk1347016533.698287.jpg

Comment

Probleem opgelost!! Fosfor plus extra bij de bloeivoeding gedaan en de dames staan weer fier omhoog!!

Comment

Bezig...
                            X