Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnen hoeveel tijd moet ik na het knippen mijn oogst te drogen hangen...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Binnen hoeveel tijd moet ik na het knippen mijn oogst te drogen hangen...?

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers,

    volgende week ga ik zeer waarschijnlijk mijn plantjes oogsten...

    maar de oogst kan ik helaas dus niet in mijn schuurtje hangen...te vochtig. 14 graden en 81% lv
    of zal ik een elektrisch kacheltje op mp kopen en in de schuur plaatsen...wat zal dat kosten qua stroom?
    gaat de kwaliteit van mijn oogst niet hierdoor achteruit?krijg ik wel het goeie droogklimaat voor het drogen?

    iemand van jullie hiermee ervaring?

    het drogen kan eventueel wel bij mijn ouders op zolder maar dat is 3 uur rijden...het knippen wil ik dan wel thuis doen daarna in een zak doen en
    wegbrengen...kunnen de toppen hier wel tegen?

    groeten
    kweethetniet

    #2
    Re: Binnen hoeveel tijd moet ik na het knippen mijn oogst te drogen hangen...?

    Drie uur kunnen ze makkelijk hebben. Je kunt het ook een paar dagen in je schuur laten hangen en daarna pas vervoeren. Wiet, schimmelt net zo snel als fruit ongeveer. Je kunt dus na het plukken best een paar dagen de tijd nemen. Zo lang je de grootste bladeren direct afknipt en niets (op elkaar) neerlegt, zou het geen probleem moeten zijn. Binnenin je wiet is de LV 100% en de temperatuur nu ook al 14 C. In warme ruimtes heb ik het weleens snel om zien slaan; binnen een dag vol met schimmel. In koude ruimtes gaat dat veel langzamer, kijk maar naar je koelkast.

    Ik gebruik sinds kort zo'n ding en dat werkt erg goed. Tijdens het knippen lekker gedroogde appels en pruimen eten, en binnen drie dagen is al mijn wiet droog genoeg om te gaan curen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Binnen hoeveel tijd moet ik na het knippen mijn oogst te drogen hangen...?

      eerste keer dat ik zo een ding zie lr2, werkt dit goed voor je wiet te drogen
      Wil je blowen, moet je het zelf growen

      Comment


        #4
        Re: Binnen hoeveel tijd moet ik na het knippen mijn oogst te drogen hangen...?

        Wie wilt er nou 3 uur met natte wiet gaan rondrijden? Als ze je pakken berekenen ze je hele oogst per gram af.

        @LR2 Hoe kun je wiet binnen 3 dagen drogen en curen. Dan heb je het in feite al 'verpest'. Curen betekent dat je het laat rijpen. Je kunt toch ook geen appel binnen 1 dag overrijp laten worden.

        Comment


          #5
          Re: Binnen hoeveel tijd moet ik na het knippen mijn oogst te drogen hangen...?

          Ik zou naar m'n ouders rijden, doe ik ook...kan ze daar heerlijk op zolder drogen..je krijgt het beste resultaat.
          wat ik wel doe is ( voor mij is het een uur rijden) een vriend voorop rijden met de auto ( een paar auto's voor je) met een telefoon in de aanslag die je tijdig kan waarschuwen voor eventuele controles...zodat jij nog snel een andere weg kan nemen...trouwens als je normaal rijdt, je auto is niet te verrot is en je hebt gewoon je gordel om, waarom zouden je dan aanhouden?

          Comment


            #6
            Re: Binnen hoeveel tijd moet ik na het knippen mijn oogst te drogen hangen...?

            Rondjes rijden met een zak wiet in je auto is niet zo'n strak plan, geloof me.
            Na 10 minuten zie je in elke auto politie.

            Maar je vroeg of het kan.
            Ja het kan.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Binnen hoeveel tijd moet ik na het knippen mijn oogst te drogen hangen...?

              Droog je wiet gewoon in de schuur doe ik ook elk jaar maakt niet uit als koud is daar juist dan droog het langzaam maar voor kom je schimmel
              en je kan ook evt en grote doos in de schuur zetten draden in spannen en je topjes daar in hangen
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Binnen hoeveel tijd moet ik na het knippen mijn oogst te drogen hangen...?

                Ik heb ongeveer dezelfde situatie, hangen nu in een bijbouw aan me huis, maar door het slechte weer heb ik bang dat het zogoed als overal vochtig is, maar in het bijbouwtje voelt het wel goed aan, niet vochtig ofzo.
                Laat voor de zekerheid elke dag een uurtje wel de ventilator draaien, maar op de zachtste stand en richting de deur, om evt tocht te counteren, dus hij staat niet op me toppen gericht
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

                Comment


                  #9
                  Re: Binnen hoeveel tijd moet ik na het knippen mijn oogst te drogen hangen...?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Renhaze View Post
                  Wie wilt er nou 3 uur met natte wiet gaan rondrijden? Als ze je pakken berekenen ze je hele oogst per gram af.

                  @LR2 Hoe kun je wiet binnen 3 dagen drogen en curen. Dan heb je het in feite al 'verpest'. Curen betekent dat je het laat rijpen. Je kunt toch ook geen appel binnen 1 dag overrijp laten worden.
                  Lezen is een kunst Renhaze. Mijn wiet moet eerst drogen, daarna pas curen. In drie dagen is hij droog, curen duurt zoals altijd een maand of twee. Ik heb een prachtig rokertje klaar nu. En ik heb absoluut geen spijt van die manier van drogen. Zolang je niet boven de 40 graden gaat, houd je prima wiet over.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Binnen hoeveel tijd moet ik na het knippen mijn oogst te drogen hangen...?

                    je moet zelf weten of je het in je schuur zet of bij je ouders, maar ik had voor de schuur gekozen.
                    maar ik weet natuurlijk niet hoe jou schuur eruitziet, drogen is toch wel een belangrijk proces en hiermee kun je je wiet nog aardig verneuken.

                    oja en even ontopic over de stroomkosten van je kacheltje, hier heb je een berekening
                    stel je voor je hebt een kachel van 500 watt en deze draait 1uur , dan verbruik je 500 WATT/uur ,dat is 0,5kwh (kilo watt uur)
                    stel je voor deze draait bijvoorbeeld 10uur per dag, dat is 500watt x 10uur is 5Kwh , en dan kun je zelf kijken wat een kilowattuur bij jou in je omgeving kost , bij mij kost dit 23ct geloof ik.

                    Comment


                      #11
                      Re: Binnen hoeveel tijd moet ik na het knippen mijn oogst te drogen hangen...?

                      bedankt voor jullie reakties...

                      de schuur staat op een betonnen vloer maar volledig betimmert met western red ceder hout...het voelt droog...maar ik heb net nog gekeken en was de lv 71%...als de lv zo blijft is dit dan
                      een goed klimaat voor het drogen?ook zonder kachel?tempratuur is trouwens op 1 tot 2 graden warmer dan buiten...

                      mijn vriendin moet er nog even over nadenken maar misschien mag ik het in de logeerkamer hangen...daar is het wel gemiddeld 20 graden lv rond de 50-58 %
                      en het raam zal open moeten...en hoelang blijft die geur hangen na het drogen...
                      en wordt de geur echt erger tijdens het drogen...
                      misschien volgend jaar geen white widows meer

                      ze staan nu nog buiten en het is in de tuin niet meer te doen qua geur...de buurvrouw(die er overigens geen problemen mee heeft) slaapt al met het raam dicht
                      ik ben echt bang dat er straks een paar petten voor mijn deur staan...

                      wat berekenen ze dan precies als je met je natte oogst rondrijdt en wordt gepakt...?

                      Comment


                        #12
                        Re: Binnen hoeveel tijd moet ik na het knippen mijn oogst te drogen hangen...?

                        ze nemen je potten gevuld met je aarde waar je dame instaat en dat zal je strafbaar gewicht worden logica van de petten, en op de logeerkamer, ik hoop dat je een goede filter hebt want het zal er lekker ruiken en hoelang het in huis zal hangen de geur, wel als je niet droogt in een tent/kast met afzuiging en bijhorende filter dan zal je het nog weken/maanden kunnen ruiken LV probeer je best onder 50 te houden
                        Wil je blowen, moet je het zelf growen

                        Comment

                        Bezig...
                        X