Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oogstklaar?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Oogstklaar?

Korting op 420shop
    Ik ben eigenlijk van plan om deze vrijdag nog te gaan knippen, dat puur om de reden dat er op de verpakking staat 50-55 dagen, wat die nu waarschijnlijk al gehad heeft.
    Dus mijn vraag is dan toch voor de zekerheid, zijn ze oogstklaar? Erg veel bruine haartjes, veel trichomes alleen kan ik niet zien of ze nou wel goed zijn...
    Alleen bij de kleine plant heb ik 't idee dat 't wat langzamer gaat (zie een na laatste foto), maar dat kan ook aan mij liggen

Alvast bedankt.
    Attached Files
    Last edited by TheMonk; 8 October 2012, 19:21.

Re: Oogstklaar?

die mogen nog wel effe,maar wat voor soort is het?ziet er best wel stevig uit.gaat toch wel een bergje vanaf komen

Comment

ziet er idd goed uit heb je de tricho's al bekeken met een loep of klein microscoop? je wacht best tot dat er toch wat amber tricho's hebt maar ieder ze keuze hier heb je waarschijnlijk wel iets aan grtz http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sten-Trichomes topic is gemaakt door smokey

Comment

Dit is de eerste keer dat ik kweek, dus heb maar een makkelijk soortje gepakt, white widow x skunk (White Skunk).
        Enig idee hoelang ik ze nog zou moeten laten staan dan? ben erg bang namelijk dat die dalijk over z'n toppunt komt en zwakker gaat worden...
        heb al 12 dagen geleden 2 topjes afgeknipt en laten drogen, moet wel zeggen dat ik daar al redelijk stoned van ben geworden
        En wat ik me ook afvroeg is of de informatie op het pakketje betrouwbaar is; 125g/m3... zou ik dit ooit redden met deze planten?

Comment

de verpakking wil over het algemeen niet zoveel zeggen, de verpakking weet natuurlijk niet hoe goed of slecht het weer gaat worden en ieder plantje presteert anders.
          het is natuurlijk wel een indicatie dat jij nu een dezer dagen eens kunt gaan kijken hoe rijp ze al zijn voor de oogst, ze zien er stevig uit maar ik raad je ook aan net als peuker om ff je trichoos te checken

Comment

Ik zou ze zeker nog laten staan je toppen zullen nu elke dag veel voller worden compacter
            Zeker nog een week laten staan zou ik doen hoooooor
            God was never on your side..

Comment

Als je het zeker wil weten, kijk je naar de trichomen, zoals gezegd.
              De rest is gokwerk.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Trichomen bekijken is inderdaad een goede indicator. Ik ben dit jaar ook begonnen met mijn eerste kweek. In eerste instantie lijkt dit erg ingewikkeld, maar het is niets meer dan een klein blaadje van een topje afknippen en deze onder een microscoop leggen! Je kent vast wel iemand met een microscoop, of je hebt er zelf een. Je hoeft hierbij niet te denken aan een professionele microscoop van 800 euro. Vaak bieden speelgoedwinkels prima oplossingen!

Comment

idd watchthis mijn microscoop heb ik besteld via internet 3 dagen later had ik hem al thuis en ik heb maar 25 euro betaald hij vergroot 60x en 100x
                  zoiets hoef je toch maar 1 keer te kopen mits je er goed zorg voor draagt en het is altijd wel handig en intressant om zo de trichomes te kunnen bekijken grtz

Comment

Mag ik vragen Monk of jij voeding hebt gegeven...? Want die van jou zien er een stuk beter uit dan die van mij, zit al 2 weken in de beginfase van de bloei...

Comment

Comment

Ik heb me de tering gezocht naar een loep of een microscoop, helaas alleen een klein loepje gevonden waar ik niks mee kon.
                        Daarna toch nog maar even met de camera + flits erop en dan zo dichtbij mogelijk. Als ik dan inzoom zie ik volgens mij wel een paar amber kleurige trichomen...
                        Mijn vraag is nu, hoeveel amber kleurige trichomen zijn er nodig voor de oogst? ^^

@Danny83 ja ik heb groei en bloeivoeding gebruikt
                        Attached Files

Comment

je moet naar het gemiddelde kijken
                          kort gezegd zijn doorzichtige tricho's niks, dat moet je niet hebben, melkachtig is high en als ze wat amber (lichtbruin) krijg je echt een ''stoned'' effect.
                          persoonlijk wil ik zelf een midden-mode, ik wacht zelf altijd tot de trichomen over het algemeen melkachtig zijn, en vaak zie je dan dat het kopje wat bruiner is, en zo vind ik de wiet het lekkerste.
                          dan zullen er vast nog enkele of bruinere of doorzichtige tussen zitten maar dat blijf je houden (tenminste ik dan)

Comment

Bezig...
                          X