Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afbloeien in deze koude?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Afbloeien in deze koude?

inderdaad, gewoon met een mes in de vezelrichting een 15tal cm doorsnijden en terwijl stokjes doorproppen.. gewoon zorgen dat de 2 delen van de stam gescheiden zijn, en erna hup, de donker in, je ziet ze dan in die 2 dagen nog meer glinsteren, huphup knippen maar, njammmiieee

Comment

Ondertussen beide planten geoogst Heb ze na het klieven nog een 3-tal dagen in het donker en zonder water laten staan.
      Op beide planten was er wel toprot op zowat alle hoofdtoppen. Gelukkig waren het vooral plaatselijke plekken, nog niet teveel verspreid, dus heb het meeste wel nog kunnen redden
      De schimmel eruit geknipt, de toppen enkele uren in de badkamer met het vuurtje aan gelegd om wat uit te drogen, en dan in een goed geventileerde ruimte op een vliegenraam gelegd.

Ondertussen, een dag of 4 verder, is al bijna alles volledig droog! Lang leve die 2 warme dagen die we nog gehad hebben, ideaal

Comment

Afbloeien in deze koude?

Heb je de rot niet veroorzaakt door hem 3 dagen in het donker te zetten? Of was je lv niet te hard gestegen daardoor...

Comment

Heb ik me ook al afgevraagd.. Ik heb geen apparaat om de LV te meten, dus geen idee.. Maar het tuinhuis waar de planten instonden is echt wel goed geventileerd, dus mogelijk wel door de donker dan.. En enkele dagen voor dat ik ze binnen heb gezet hebben zo ook een dag in de regen buiten gestaan, zal er ook geen deugd aan gedaan hebben..

Maar goed, er schiet toch iets van over

Comment

Bezig...
          X