Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afbloeien in deze koude?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Afbloeien in deze koude?

Korting op 420shop
    Hey, ik had een vraag ivm de temperaturen..
    Ik heb 2 verschillende planten buiten staan, die 's nachts in het tuinhuis gaan omwille van straatverlichting en de koude. Maar in het tuinhuis blijft het 's nachts ook maximum 6-7 graden.. Als het regent hou ik ze ook in het tuinhuis overdag met de deur open, om de kans op schimmels zo klein mogelijk te houden.

Ik heb hier en daar bruine haartjes maar nog geen milky trichomes gezien (heb ook geen deftige microscoop of vergrootglas..)

Mijn vraag was nu of de plant nog verder zal afbloeien bij deze koude buiten temperaturen? Heeft het nut om nog enkele dagen/weken te wachten of zou ik beter nu al oogsten? De blaadjes rond de toppen van de Jack Herrer beginnen al goed wit te zien trouwens

Bedankt
    Last edited by CoreHDZ; 17 October 2012, 20:09.

Re: Afbloeien in deze koude?

Foto.

Comment

Ik kan voorlopig geen foto maken. Maakt het dan veel uit? Mijn vraag is of de koude ervoor zorgt of de plant stopt met verder bloeien ofniet? Je kan geen temperaturen zien op de foto
      Op de eene is ongeveer 40 procent van de haartjes bruin, op de jack herrer slechts enkele bruine te vinden.

Ik plaats asap een foto.

Comment

In dit land kunnen we beter waterplanten gaan kweken. Erg slechte nazomer.

Uiteindelijk zal de plant wel afbloeien in de kou, alleen duurt het dan nog een weekje (of 2) langer. Hopelijk zijn dan niet alle planten weggerot/weggevroren.

Comment

Ik zal ze zo lang als mogelijk/nodig laten staan, ze uit de regen houden en bij echt TE koud weer proberen in de garage te stellen.. (Wel probleem van geuroverlast dan..)
          Als het binnenkort begint te vriezen zal ik ze dan toch uiteindelijk zo moeten oogsten.. Op hoop van zege!

Comment

Mijn mening wacht tot nieuwe jaar en dan kun je hem als kerstboompje gebruiken.

Comment

Het zal een kerstboom zonder toppen worden dan toch, eens iets anders!

Comment

Moeite waard toch.
                Hang daar ook mini pakketjes met roos en paars lichten om haar heen.

Comment

Beter dan niks in ieder geval
                  Foto's:
                  Jack herrer
                  img3259e.jpgimg3258p.jpgimg3257g.jpg

Andere (geen idee welke) plant:
                  img3254c.jpgimg3255u.jpgimg3253d.jpgimg3252pr.jpgimg3251im.jpgimg3250lj.jpgimg3249h.jpg

Comment

mooi man keep them purple hehehe

Comment

Daar zal de koude wel voor zorgen
                      Iemand een idee hoelang ongeveer deze nog zou moeten staan? Gezien de weersomstandigheden dus

Comment

ik zit eigenlijk ook met dezelfde vraag heb 2 northern lights staan, en ze staan er ongeveer zoals die van jou bij ben ook erg benieuwd of het verstandig is om mss nog een weekje geduld te hebben, of ze beter al te oogsten

alle info is welkom want tbegint verdomme te kriebelen ze!!!
                        hierbij ook een paar fotootjes P1030787.jpgP1030788.jpgP1030789.jpgP1030790.jpgP1030791.jpgP1030792.jpgP1030793.jpgP1030794.jpg

Comment

Ziet er lekker uit! Ook wat paarse verkleuringen precies, mooi!

Comment

Planten bloeien juist af door de kou dus haal ze niet binnen ze smelten niet
                            God was never on your side..

Comment

Comment

Bezig...
                              X