Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorbereidingen voor volgende zomer!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Voorbereidingen voor volgende zomer!

Bij ons hier in Frankrijk is de grond, enorm hard, het is pure klei, ik heb geen verstand van grond, maar het is niet zoals ik vroeger in Utrecht had, gewoon bruine grond, het is hele donkere harde brokken klei, met grote stenen erin en als je wat dieper graaft word het iets lichtere klei, maar nog steeds heel hard met veel stennen.
    Het is zo hard, dat toen wij een met een graafmachientje, een geul maakte van een halve meter diep, ( voor electra) dat toen het een keer regende, het water dik een week in die geul heeft gestaan..

Ik ga proberen zo diep mogelijke gaten te graven, heel diep zullen ze niet worden met een alleen een scheep,
    Hoe breed/lang/diep zou ik een gat graven voor 1 plant?

En Xtreme, wat lijkt jou slimmer met deze grond, een gat leeg graven, en vullen met potgrond, of een gat graven en de kleigrond mengen met bemeste tuinaarde?
    Ik geef namelijk geen voeding

Comment

Als dat gat dan ook maar niet een week vol water blijft staan na een buitje.

Dan zou je aan een ondiepe kuil genoeg hebben, die vul je af met je grondmengsel.
      Dan zet je er bijvoorbeeld een cementkuip/flinke emmer zonder bodem bovenop, die vul je met grond en daar zet je je plantje in.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja maar als iemand gewoon een plantje tegen komt, denkt hij, ohhhh raar dat dat hier groeit,
        en als hij een cementkuip/flinke emmer ziet met een plantje erin dan gaat hij zichzelf toch vragen stellen ^^

Comment

Boris, zo'n speciekuip moet je ingraven tot beneden het maaiveld. Het kan trouwens ook met goedkope vijverfolie. Gewoon een kuil graven en je speciekuip of vijverfolie erin fabrieken en de ruimte vullen met het medium wat je aanstaat. Je woont verdomme in Frankrijk: als je daar geen spots vindt ben je van de pot gerukt. Ik heb zelfs buiten gekweekt in Durbuy en Somme de Leuze in Belgie. De enige keren waarbij ik mijn planten bezocht, waren de momenten waarbij ik met onze zoon aldaar ging mountainbiken.

Comment

Haha oke! Qua spots komt wel goed hoor!

Nu zou ik graag nog een ding willen weten, wat is een goede mix?
            Want ik heb nog nooit grond gemixt,

Ik ga ontkiemen in stekgrond, kleine potjes, maar in de gaten die ik ga uitgraven, hoe maak ik daar een goede mix voor?

Comment

Welnu Boris, de meeste potgrond bevat genoeg voeding voor de eerste 6 weken, maar dan staan je plantjes uitsluitend in potgrond. Tuinaarde is veel rijker bemest: daar flikker ik jaarlijks een centimeter of 5 van op de grond in mijn tuin en werk dit luchtig door de teeltlaag. Doe toch niet zo moeilijk: wiet is net onkruid. Meng gewoon je aarde met wat tuinturf (doorvroren witveen, houdt het water lekker vast) en wat tuingrond, gooi er een handje NPK12-10-18 bij en "klaar is Kees." Denk je nu echt dat ik zo idioot ben om wekelijks bijna 400 kilometer heen en terug te rijden om mijn planten te controleren. Ik ben "gekke Henkie" niet. De brandnetels of welk ander onkruid dan ook, groeien toch ook voortreffelijk zonder allerlei toevoegingen. Eenvoud siert de mens.
              Last edited by Xtreme; 6 November 2012, 17:24.

Comment

Oke gewoon niet moeilijk doen dus!
                Oke nou dat word een makkie
                Thx

Comment

Als het klei grond is kun je er ook alleen kokos door heen mengen en als je kuil gegraven hebt maak dan in het diepste punt nog een gat met een grondboor zodat het water weg kan

Ajo
                  Ventje
                  Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Thanks ventje
                    Hmm even kijken of ik daar op de guerilla spot in alle stilte met een grondbor aan de gang kan gaan ^^

Comment

Bezig...
                    X