Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Compactheid van de buitenwiet!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Compactheid van de buitenwiet!

Korting op 420shop
    Wat doen jullie om zo'n compact mogelijke toppen te krijgen? zijn er mensen die tips hebben, ik zelf laat de toppen altijd erg lang staan, omdat ik denk dat de toppen in het latere stadium van de bloei echt compact worden, of bijvoorbeeld bladeren wegknippen onder zodat er meer energie naar de toppen gaat, verder heb ik ook terra bloom en green sensation gebruikt in kleine dosissen

ook is het me erg positief opgevallen dat als je scroggt , en de toppen gaan allemaal overeind staan (erg lastig om uit te leggen maar foto volgt nog) dat je een veel betere verhouding hebt.

dus, wat doe jij om ervoor te zorgen dat je lekker stevige toppen krijgt?

Re: Compactheid van de buitenwiet!

Neem een indica-soort (> 80% Indica) Scroggen is zeker goed om alles compact te houden. En hopen op veel zon!

Super silver haze is denk ik 70-80 % Sativa dus echt compact worden die toppen nooit.
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Neem een autoflower
      95% is compact, alleen onderste takjes zijn fluff dus die haal ik volgend jaar weg!

Comment

snelle autoflower kweken, meerdere ronden per seizoen. Zo profiteer je optimaal van evt zonnige perioden wat uiteindelijk (icm juiste plant en juiste verzorging) de meest compacte toppen oplevert.

reguliere planten in volle grond ruim in de fosfor en hopen op een lekker naseizoen
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

ja volgend jaar maar eens indica's erbij!
          ik heb nog northern light AF zaadjes liggen, dat komt dus goed uit, en dan meerdere ronden!
          en autoflowers toppen 1x om twee wat dikkere hoofdtoppen te maken of niet?
          vorig jaar heb ik enkele autoflowertjes gehad om te testen dus wilde niet meteen toppen, iemand dit al eens geprobeerd?

Comment

Dat heb ik inderdaad weleens gedaan, maar dan wel met relatief grote AF's, te weten Big Devil en Think Different. Maar dat schoot niet op. Wat me wel wat meer opbrengst gaf, was uitbuigen. Gewoon de hoofdstam met bindbuis horizontaal laten groeien. De hoofdtop blijft intact en de lagere topjes krijgen wat meer volume.

Comment

Bij toppen zullen ze eerder (meteen) in bloei schieten!
              Niet doen dus

Comment

Over de compactheid van buitenwiet heb ik weinig klachten, zelfs de iets fluffie toppen geven een goed rokertje en goed gewicht.
                Zelf zie ik er geen probleem in.
                Enkele soorten die bij mij echt heel compact waren zijn de Ovela Rasastaja, Nadia en de Red Escape (allen indica overheersend.)
                En ik doe niet aan kunstgrepen en ben een luie kweker....

(ps. in mijn kweekverslag van dit jaar zitten wel enkele foto's met goed gevulde toppen)

Comment

In verband met onze prachtige zomers wil ik buiten juist kleinere ietwat luchtige toppen, zoals de Grapefruit.
                  Grote dikke compacte cola's is God smeken om toprot.

nb.

bladeren wegknippen onder zodat er meer energie naar de toppen gaat
                  Dat kan niet he ..
                  De bladeren zorgen voor de energie. Als je die wegknipt, krijgen de toppen minder dus.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Absoluut, alleen zijn die soortjes nog wat moeilijk verkrijgbaar denk ik, omdat er ieder jaar nog veel binnensoortjes buiten gezet worden.
                      Als je de Deense taal niet machtig bent valt het al niet mee om alle aanbieders en speciale soortjes te vinden misschien
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Sorry maar denen... Brengen volgens mij over het algemeen vrij fluffe troep.
                        En met lang bloeiers moet je het maar gewoon accepteren want laat in het seizoen hou je anders toch niks meer over!
                        Ik zeg nog steeds autoflower's!

Comment

Oke dankjulliewel!
                          dus NIET toppen oke dacht dat dat wel meeviel maar meteen in de bloei is niet relaxed nee.
                          uitbuigen ga ik zeker volgend jaar mee aan de slag, ik ben geen luie kweker;p
                          maar deense soortjes, ja of nee? ik zoek eigenlijk een AF plantje die klein is met een dikke compacte hoofdtop, zodat ik enkele plantjes naast elkaar kan zetten, als deze dan 20gram ofzo per plantje opleveren dan heb ik mijn voorraadje weer bij.
                          ik heb nog northern light zaad en autoflower2 liggen zijn deze geschikt?

Comment

toppen

Comment

Niet alle Denen zijn fluffy, het ligt er net aan welke soort je zet. Maar degene die wel fluffy zijn zo gemaakt om extreem weer te trotseren, zodat schimmels en rot minder vat heeft op de open toppen.
                              Dat ze fluffy zijn houdt echter niet in dat ze slecht te roken zijn.... eenmaal in de grinder zie je er niks meer van.

Naast de Denen zijn er genoeg inheemse (OMNI Seeds) en tevens buitenlandse soorten die het er net zo goed vanaf zouden moeten brengen in ons barre kikkerlandje
                              ;

Comment

Bezig...
                              X