Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenwiet net zo goed als binnenwiet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Buitenwiet net zo goed als binnenwiet

ik wil ook zo'n gedoogautomaat
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      droogautomaat van 130 euro aan te schaffen voor een 'proeftopje' is natuurlijk ook belachelijk. Vandaar dat ik mensen aanraad: koop eens een zak gedroogde appelschijfjes, als je wilt stuur ik jou er zelfs wat op ganjax . Zelfde methode, zelfde resultaat qua smaakbehoud.

Maar wat de boer niet kent, dat vreet 'ie niet, natuurlijk. Zelf weten. Als ik van die beschimmelde zoldertoppen zie hangen of verhalen lees over hoe het drogen verkeerd is gegaan, dan gniffel even hardop ik in mijn vuistje. Met de kennis die ik nu heb, vind ik het achterlijk van mezelf dat ik 't nooit eerder gedaan heb. Maar blijf vooral je oogkleppen ophouden, dat werkt voor miljoenen mensen ook al jaren prima

Comment

als permanent pretonderzoeksdeskundige (met warme aardse ondertoon en fruitig aroma) valt me hier in deze discussie wat op :

het gebrek aan controleerbaar en vergelijkbaar bewijs

Ik ga niet ontkennen dat ikzelf ook niet af en toe de turbodroogmethode hanteer trouwens, en die is wat mij betreft altijd onderhevig aan opgetrokken wenkbrauwen. Praktische overwegingen kunnen voor een deel van de oogst heel dringend zijn, en verbetering van de tot nu toe gebruikte methoden voor rap drogen heeft niet alleen mijn continue nieuwsgierigheid, inmiddels ook mijn interesse. Standaard drogen & curen is en blijft mijn gouden standaard, tot er wat aantoonbaar vergelijkbaars komt.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Dat vind ik dan weer appels peren pruimen en bananen met wiet vergelijken.

Comment

Gebrek aan bewijs? Komaan man, spreek eens met pioneers van het eerste uur die al een halve eeuw bezig zijn, juist drogen is algemeen geweten dat je dat niet gaat versnellen of doen onder verhitting.
            Denk dat het eerder gaat over gebrek aan ervaring bij velen.
            Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
            als permanent pretonderzoeksdeskundige (met warme aardse ondertoon en fruitig aroma) valt me hier in deze discussie wat op :

het gebrek aan controleerbaar en vergelijkbaar bewijs

Ik ga niet ontkennen dat ikzelf ook niet af en toe de turbodroogmethode hanteer trouwens, en die is wat mij betreft altijd onderhevig aan opgetrokken wenkbrauwen. Praktische overwegingen kunnen voor een deel van de oogst heel dringend zijn, en verbetering van de tot nu toe gebruikte methoden voor rap drogen heeft niet alleen mijn continue nieuwsgierigheid, inmiddels ook mijn interesse. Standaard drogen & curen is en blijft mijn gouden standaard, tot er wat aantoonbaar vergelijkbaars komt.

Comment

Comment

Last edited by FlintStoned; 4 February 2013, 13:11.

Comment

Ik wist dat 't een zinloze discussie ging worden vanaf het begin. In cannaland slijten gewoontes blijkbaar prima vast. Ik blijf heilig overtuigd van mijn methode (Typisch?). Misschien heb ik toch een enkeling nieuwsgierig kunnen maken.. Dat is een goed begin.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Enkel omdat je niet gesteund wordt in jouw zienswijze maakt het toch nog geen zinloze discussie. Vastgesleten hmmm, Trail and Error wat dacht je daarvan, ervaringsdeskundigen. Daarnaast is er natuurlijk genoeg wetenschappelijk onderzoek gedaan naar fermentatieprocessen. Met name in de tabaksindustrie maakt men hiervan gebruik. Ik bestreid niet dat je in een voedseldroogmachine heel goed fruit en specerieen kan drogen en dat daar de smaak en geur dan heel aardig van behouden blijft toch blijf ik dat appels peren pruimen en bananen met wiet vergelijken.

Ik ben dan misschien in uw ogen "vastgesleten" maar dan ga je dus wel voorbij aan de ervaringen van duizende jaren gebruiken en opslaan van cannabis. De wiet enkel drogen en "curing" (gecontroleerd fermenteren) zijn toch echt wel twee verschillende zaken in mijn ogen. Wat er allemaal voor processen plaatsvinden tijdens het fermenteren van cannabis is ruimschoots beschreven op het internet en snel op te zoeken met een beetje google of yahoo-en. Zouden deze bronnen die allemaal het zelfde proces beschrijven en wat uitvoerig is onderzocht het allemaal mis hebben?

Ik respecteer heus jouw bevindingen en als jouw manier van drogen en opslaan voor jouw prima is dan zou ik zeker zo doorgaan. Er zijn wel meer manieren om je wiet te drogen dan enkel op een zolder. In dozen, in kranten gewikkeld, aan de lijn, op het net, in vochtige terracotta potten, vriesdrogen, enz. Al deze manieren zijn echter gestoeld op het langzaam laten verdampen van het vocht uit de plant bij een gematigde temperatuur en in het donker. Bladgroenafbraak duurt overigens minimaal 10 x 24 uur alles wat je sneller droogt heeft dus opgesloten bladgroen, die muntsmaak.
                    Last edited by FlintStoned; 4 February 2013, 14:33.

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Dat maakt je verhaal iets duidelijker ik kon dat niet echt uit je voorgaande posten lezen maar kan aan mij liggen. Ik ging er idd vanuit dat die wiet dan op 3 dagen geheel droog is (+/- 10 tot 15 % water t.o.v. de droge stof). Als men voedsel droogt voor te bewaren dan zal dit toch ook relatief droog uit die machine moeten komen lijkt me zo, vandaar die gedachtegang.

Eerst afkraken voordat je weet hoe 't werkt, lijkt mij ook de juiste reactie als ik iets nieuws lees
                        Waar kraak ik je dan af? en drogen in een droogmachine is nu niet zo heel nieuw. ook dit staat op bijna elk cannabis forum te lezen.

Comment

Hahaha ik gooi alles op de droogautomaat. Binnen drie dagen is alles droog genoeg voor de cure-zak, zonder verlies van smaak in mijn optiek (en de optiek van minstens 8 anderen). Het curen is belangrijker, dat neemt soms maanden in beslag. Ik heb buiten erg compacte en erg fluffy AF's gekweekt die shop-waardig zijn qua smaak. Zelfs vrienden vragen me waar ik die gehaald heb. Als ik ze vertel dat 't van buiten komt,
                          Dus hier is het nog droog op een paar dagen en een paar reply's later niet?

Oorspronkelijk geplaatst door beentheredonethat
                          Zinloze discussie op een locatie waarvan je mag verwachten dat toch minstens het droogproces wel een beetje beheerst zou worden.

Haastige spoed is zelden goed.
                          Blijkbaar mag je dat niet verwachten

Duidelijker nu

Met drie dagen tweemaal daags, twee uur op 40 graden (lv blijft hoog door de vorm van het apparaat) krijg je in zo'n machine niets droog, van degelijke cure-processen is dus wel zeker sprake, tijdens en na die drie dagen.Zoals ik al zei neemt het curen alsnog maanden in beslag. Dat zou niet kunnen -en niet hoeven- als alles kurkdroog uit dat apparaat komt. De directe sprong van droogmachine naar 'kurkdroge en ongecurede wiet prima vinden' vind ik nogal snel gemaakt. That's all.
                          En hier is het niet droog op een paar dagen?(waarom dan dat toestel de hemel inprijzen met de argumenten die je eerst aanhaalde?)
                          Je spreekt jezelf tegen, en nu ben je tabak met wiet aan het vergelijken wat ook niet opgaat, net zoals met je fruit en groenten.
                          En omdat je geen gelijk krijgt in je discussie wil niet zeggen dat ze zinloos is.

Comment

zonder
                            Binnen drie dagen is alles droog genoeg voor de cure-zak, zonder verlies van smaak in mijn optiek (en de optiek van minstens 8 anderen). Het curen is belangrijker, dat neemt soms maanden in beslag.
                            herhaling dan dat ik mezelf tegenspreek, zie ik nu als ik teruglees. Misschien moet ik dat minder doen. Het feit dat ik studeer heeft trouwens niets te maken met mijn visies. Waarom je dat eerder aanhaalde snap ik niet.

@Flintstoned: ik had 't ook niet tegen jou gericht hoor. Ik bedoel alles hier in zijn algemeenheid, tenzij er een apenstaart voor staat.

Comment

Last edited by FlintStoned; 4 February 2013, 21:25.

Comment

Wat is hier creatief quoten aan?

Comment

Bezig...
                                X