Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Op-aanmerkingen
Collapse
X
-
Re: Op-aanmerkingen
Poeh hee, wat een verhaal.. Kon er met moeite mijn aandacht bij houden.
De kalk is niet persee nodig, dat staat vast. Koemest is een leuke toevoeging, maar als de grond al geschikt is voor landbouw dan hoef je er weinig aan te doen.
't beste is om een geschikte soort te nemen, die vroeg klaar zal zijn. PP is een wat langere bloeier, en zal dus grotere kans op rot hebben. Zoek eens op het web naar Deense soorten, of andere Ruderalis kruisingen. Daarmee is het altijd prijs. Niet de hoofdprijs, maar wel prijs.
Een beetje zure grond vinden de planten wel lekker, volle zon kan vanaf het begin, zo ook bijvoorbeeld zaaien in de volle grond. Om met lampen te gaan voorgroeien vind ik een slecht idee. Zelf ook gedaan vorig jaar, en de resultaten waren erg teleurstellend.
Als je zeker wilt zijn van een goede start, begin dan pas met zaaien (in potgrond, zaaigrond of niet bemeste andere grond) rond eind mei. Dan zit je altijd goed. Ik vermoed dat je ze teveel water hebt gegeven, wat de symptomen die je beschrijft zal veroorzaken. Ook de temperatuur zal een rol gespeeld hebben.
Blijf lekker rondlezen, dan vindt je meer antwoorden dan wij je kunnen geven. Kijk eens bij buitenkweek info, guerilla info en misschien wel de helpdesk. Voor je 't weet ben je een volleerd kwekerEen wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
-
Re: Op-aanmerkingen
als je alles z'n gang laat gaan komt het allemaal goed
af en toe alleen ff kijken of er geen ongedierte in de plantjes zitten en verder niet teveel aan doen buiten.
hoe meer je buiten gaat bij bemesten hoe slechter het je plant zal gaan in de volle grond.
de plant zoekt zelf de bodem af naar voeding en zal ook beter wortelstelsel krijgen wanneer er niet overmatig bemest en bewaterd word.
ikzelf begin met autoflowers in maart al en ik oogst 3 x per jaar.
wat ik in maart ( WEL 4 WEKEN VOOR GROEI INDOOR) naar buiten gooi kan ik 2 maanden later oogsten en weer nieuwe ervoor in de plaats zetten ( die ook alweer 4 weken zijn voor gegroeid en mannen er al uitgehaald natuurlijk ).
zo kun je 3-4 x per jaar autoflowers oogsten dus
gezien ik nu al ben begonnen met voor groeien zal ik ze langer als 4 weken voor gegroeid hebben voor ze naar buiten kunnen maar dat houd de lol niet tegen
Comment
Comment