Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bos spot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: bos spot

    Waarom? Ik maak het gat helemaal dicht met potgrond en grond wat ik eruit heb geschept
    is gewon het zelfde al een enkel gat?

    Comment


      #17
      Re: bos spot

      Het lijkt zand daar, dan zal dat zwembad wel mee vallen. Ik een dichte grond als klei zou je zeker de mist in gaan.
      Toch is het onzin wat daar gebeurd. Lokale grond verbeteren was beter en makkelijker geweest.

      Wat blijft is dat guerilla teelten vragen om teken is. Ik ben er in ieder geval klaar mee.
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #18
        Re: bos spot

        jij bent ook te oud daarvoor
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #19
          Re: bos spot

          ik ben er indertijd mee begonnen omdat ik teveel plantmateriaal had om thuis of op beschermde plekken op te laten komen, en het zonde vond om allemaal weg te pleuren.

          Tegenwoordig is het voor de fun of it, en omdat ik thuis buiten een handjevol op het balkon helemaal niks kan -nee herstel wil- beginnen. Risico vind ik te groot thuis, maar zodra het zou kunnen zou ik meteen weer binnen gaan kweken.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #20
            Re: bos spot

            Teken weerhouden mij ook van uitgebreide guerilla-werkzaamheden.
            Er is weinig waar ik meer haat tegen koester.

            Een topic om nog eens aandachtig door te lezen, zeker voor nieuwe guerillakwekerts : Info over teken.

            (hoort dit topic niet bij guerilla?)
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #21
              Re: bos spot

              Nouja dat snap ik maar ben er nog geen een tegengekomen
              ookal zitten ze er waarschijnlijk wel maar die kans dat ik gebeten word
              heb ik ook als ik een boswandeling maak :p

              raden jullie mijn plan af dan heb ik het niet over de teken
              Verdere tips/verbeteringen zijn van harten welkom

              Comment


                #22
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #23
                  Re: bos spot

                  De "tekenziekte": Borreliose / de ziekte van Lyme vind ik anders goed herkenbaar, en relatief makkelijk te behandelen. De rode plek die Q hierboven omschrijft hoeft geen teken te zijn van de ziekte, het kan ook een wat enthousiaste ontstekingsreactie zijn. Die laatste is standaard bij elke vorm van beschadiging > je ziet rubor, calor, dolor, tumor, functio leasa en wat later jeuk. Oftewel : roodheid, lokale warmte, pijn, zwelling, verstoorde functie -bijv agv zwelling wat peesfunctioneren bemoeilijkt- en dus jeuk (meestal als de zaak aan het genezen is). Dit is dus een standaard lichaamsreactie die niet specifiek is voor microbiologische infectie.

                  Opletten is het devies : heb je een tekenbeet opgelopen verwijder dan die teek met een tekentang volgens de aanwijzingen van dat ding. Wat vaak gebeurd is dat je het lijfje verwijdert maar dat de kaakjes/kop blijft zitten, die dan een ergere ontsteking veroorzaakt, mede door je eigen gepriegel. Als ik er zelf een oploop dep ik hem met alcohol voordat ik overga tot verwijdering. In mij beleving gaat dat makkelijker dan.

                  Hou vervolgens de plek waar die teek zat in de gaten, een uitdijende plek met rodere rand KAN wijzen op Lyme, en dan is een bezoekje aan de huisarts een goed idee. Die zal je een kuurtje antibiotica meegeven, waarbij de opmerking : ANTIBIOTICAKUREN MAAK JE ALTIJD AF! (anders werk je namelijk resistentie in de hand).

                  meer info op www.borreliose.nl of via je huisarts.
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #24
                    Re: bos spot

                    Bedankt voor de tips heren.

                    Comment


                      #25
                      Re: bos spot

                      Klote teken... Ben laatst naar mijn spot geweest.. had meteen 3 teken te pakken

                      Comment

                      Bezig...
                      X