Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wel of niet in de volle grond ivm met sproeiers.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wel of niet in de volle grond ivm met sproeiers.

Korting op 420shop
    Ik had deze vraag al in mijn voorstelverhaaltje gepost, maar besloten hem hier opnieuw te posten nadat ik hoorde dat dat mocht. Hopelijk hier meer reacties

Ik heb nog nooit planten gehad maar ik mag van mn ouders 2 planten (misschien kan ik t tot 3 lullen) in de tuin, binnen vonden ze niet zo leuk omdat je dat natuurlijk flink gaat ruiken. Aangezien ik het het meest in de zomer rookt als ik longboard of op festivals ben heb ik gekozen voor een autoflower plant zodat ik nog de laatste zomer weken kan genieten van m'n eigen gekweekte wiet! Na laaaaaaaang zoeken, nadenken en lezen heb ik besloten om de Think Different van Dutch Passion te nemen. De reden was voornamelijk was de hoge opbrengst en dat het een voornamelijk sativa plant is.

Maar omdat wij veel gras hebben gesproeid mijn vader de tuin altijd met (sloot)water en dan niet met een tuinslang elk grassprietje apart natuurlijk maar met sproeiers. Kan dit slecht zijn voor mn planten? Ik ben namelijk bang dat ze kunnen gaan schimmelen/rotten omdat ze steeds nat worden.

Ik zou ze in potten kunnen zetten en steeds verplaatsten als mn vader de sproeiers aanzet, maar die potten zijn natuurlijk niet heel licht en dan moet ik ook meer zorgen maken om voedingen en dergelijke

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Love and peace!
    Last edited by BlackDev; 19 March 2013, 14:00. Reden: Grammaticale -, stijl- en spellingsfouten

Re: Wel of niet in de volle grond ivm met sproeiers.

Dat moet gewoon kunnen. Zowel in potten als in de volle grond. In potten raad ik je aan want wanneer de planten in bloei staan gaat de rotgevoeligheid omhoog. Zo kun je ze altijd nog verplaatsen wanneer het zover is.

Neem 20-liter potten of als het kan iets groter, dan ben je verzekerd van een prima opbrengst. Dat slootwater is trouwens beter voor je plant dan kraanwater dus in het begin zou ik er lekker van meepikken. Dan kun je ze prima laten staan als de sproeier aan gaat. Als ze bloeien moet je daar wel mee oppassen om bovenstaande reden.

Echter, als de sproeiers laag blijven en je plant flinke hoogte bereikt, dan worden de toppen ook niet nat. Het is dus een beetje afhankelijk van het formaat. Je kunt wel van pot naar volle grond gaan, mocht de plant groot genoeg worden. Maar andersom levert vaak problemen op.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Toevoegingen:
      - AF doet het ook prima in 10 liter potten. Net zoals veel regulier zaad wat je gelijk op 12/12 zet. Is minder gesleep.
      - Slootwater kan ook vies zijn in NL.
      - Als je Pa alleen sproeit bij warm droog weer is je plant zo weer droog. Maar als ze vol bloeien en elke dag zeiknat worden, is kans op schimmel groter.

Heb in buitenplanten pas schimmel in najaar na weken nat rotweer. ;p

Comment

Tegen de tijd dat we echt droog en warm weer krijgen is het wel augustus denk ik, dan zijn je plantjes al klaar.
        Als alle planten in de tuin ontzettend goed groeien, ga je niet in potten lopen prutsen, dan zet je ze natuurlijk lekker in de volle grond, dan hoef je ook niet te voeden.
        En mocht het toch een keer voorkomen dat er gesproeid moet worden als je plantjes nog staan, dan zet je er maar even een uurtje een paraplu of iets boven
        Succes!
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oke shit, wie moet ik nou geloven :p Het was sowieso mijn plan om de planten in zo groot mogelijke potten te zetten! Ik kan mn planten in principe wel achteraan de grasmat zetten zodat de sproeiers niet hoog komen, alleen dan houd de beukenhaag een deel van t licht weer tegen ben ik bang -.-

Slotwater heeft (als t goed is) een hoger PH-waarde dan kraanwater doordat er geen chloor en andere troep in zit, wat een stuk beter is voor mn plantjes :3

Comment

Slootwater zal waarschijnlijk zuurder zijn omdat het geen kalk en mineralen bevat zoals kraanwater. Daarbij komt dat (stromend) natuurwater altijd wat slib bij zich draagt, zulke slipjes lusten je planten wel. Wat QnQ zegt klopt enerzijds qua voeding, in een pot krijg je sneller problemen. Maar het blijven autoflowers, die hebben niet veel nodig dus als je niet teveel met voeding strooit dan kun je een prima ronde draaien. Als je niet kunt kiezen; een in de grond, een in pot Kijken wat het beste werkt en dan je ouders overtuigen om er nog twee te zaaien.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
            X