Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geheime grond recept

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Geheime grond recept

Korting op 420shop
    Hey,

ik kan dus deze zomer 3 plantjes bij iemand zetten, waarvan 1 in volle grond, en 2 in potten. Nu moet ik voor die potten natuurlijk nog aarde vinden. Nu wou ik toch een beetje mijn best doen, en eens vragen: wat mengen jullie onder je aarde?

Of doen jullie gewoon een zakje potgrond erin en that's it? Of hebben jullie zelfs geheime recepten?

Dus, post al je geheime grondmixen hier maar!
    Stap voor stap geraken we er wel.

Re: Geheime grond recept

Mijn geheim is dat ik meestal Pokon cocos grond neem, maar ik meng er altijd wat biobasis, http://www.innogreen.nl/biobasis.html klei en lavameel door.

En dan je voeding niet vergeten, (buiten doet de DCM Tomaten mest het goed) en een Fertometer om niet de mist in te gaan.
    Last edited by HJM; 21 March 2013, 14:53.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

geheime recepten zouden geen geheim zijn als mensen ze hier posten ..

Comment

Mijn geheime recepten zijn nooit geheim geweest! Open eens een willekeurig kweekverslag en je vind genoeg recepten.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Paar wormen in de potten.

10 Liter --> 2 volwassen wormen
          20 Liter --> 3 volwassen wormen
          30 Liter --> 4 volwassen wormen
          40 Liter --> 5 volwassen wormen

Comment

Ik hanteer 'handjes wormen' in plaats van 'volwassen wormen'. Alles wat zich niet op zijn plek voelt, kruipt er wel weer uit
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Xactly, lees wat goeie kweekverslagen, daar wordt alles in verteld.

Grond is de basis, het zou niet handig zijn daar al op te besparen.
              Zonder ervaring grond zelf gaan mengen kan wel, maar je haalt niet het niveau van een simpele Lightmix voor dezelfde (of minder) kosten als je niet alles al in huis hebt.
              Zakje lightmix van de growshop kost je zes-en-halve euro voor 50L, neem er een goeie voeding bij, en je hebt eigenlijk al genoeg.

Toevoegingen zijn meestal gebaseerd op ervaring met de omstandigheden en de strain, want niet elk soortje stelt dezelfde eisen aan de grond.
              En, wat eenmaal in je aarde zit, krijg je er niet zomaar weer uit als de plant niet goed reageert.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

waarom wormen???
                of was dit een grapje

grtz
                grtzz..

Comment

maken je grond luchtig, voorzien in wormenmest (een toevoeging aan grond in heel wat 'geheime' receptjes). Wormen zijn nuttig, niet alleen aan je hengel.
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

"Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

Comment

Zijn dit de gewone pieren die hier overal in de grond zitten?

Want ik weet best wel een goed truukje om ze uit de grond te krijgen. Je steekt een riek in de grond, en je moet er zachtjes, maar snel op tikken zodat de riek in de grond gaat trillen.
                      Dan zie je (als alles goed gaat) de pieren zo naar boven komen.
                      Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Het zijn idd de gewone pieren, pieren met een hanekam komen ook wel in aanmerking, aan discriminatie doen we niet!

Comment

Aan een verleng snoer maak je twee pennen van ijzer of koper.
                          Zet ze (afhankelijk van de vochtigheid van de grond) 2-4 mtr uit elkaar in de grond.
                          Stekker in het stopkontact. Al staan de pennen te dicht bij elkaar, dan klapt de stop er uit.
                          En ander weten de wormen niet hoe snel ze de grond uit moeten komen.

Dit werkt erg goed, maar op eigen risico natuurlijk.

Comment

Ik pakte een stuk koperen waterleidingbuis met 1 draad eraan.
                            Even de spanningzoeker in het stopcontact, en de draad in het gat steken waar het lampje brandt.
                            De buis staat nu onder spanning, dus niet zomaar beet pakken !
                            Als je 'm nu in de grond steekt vliegen de wormen de grond uit. Als je dit nooit gezien hebt, geloof je niet dat ze zo snel kunnen kruipen
                            Oppassen 's morgens vroeg, als het gras nat is, niet te dicht bij de pen gaan staan, anders gaan je voeten tintelen.
                            Ook geen wormen vlak naast de pen pakken

Maar dit is misschien niet zo'n handige info op een forum waar sommigen al moeite hebben met een kroonsteentje.

Wormen hou je het langst in leven in grote potten (meer dan 11L) met biologische voeding, zonder afzuren.
                            Bij een buitenkweekje in kuipen bijvoorbeeld is het wel ideaal om een hand wormen erbij te gooien.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Alleen de phase draad gebruiken is inderdaad veiliger, maar nog steeds oppassen.

Dat het werkt is geen vraag

En dan als kind die pieren verkopen aan vissers in de haven en langs het kanaal.

Comment

Bezig...
                              X