Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hydro-polymeer kristallen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

hydro-polymeer kristallen

Korting op 420shop
    hallo allemaal,

Mijn eerste bericht hier is een vraag over hydro-polymeer kristallen.
    Is er iemand die ervaring heeft met het mengen van potgrond met deze kristallen ?
    Hoef je dan inderdaad minder water te geven ?

Ik vond op een rare plek een voordelige aanbieding hiervoor en zou graag willen weten of dit aan te raden is.

Op een andere site vond ik dit :

Planten: De polymeren kunnen gemengd worden met potgrond en/of meststoffen om
    de plantengroei te bevorderen en te versnellen. Dankzij de polymeren is het
    niet meer nodig om dagelijks de planten water te geven

Op het forum hier zie ik dat het ook genoemd wordt, maar nergens werd er verder op ingegaan. (berichten van 3 jaar terug)

groetjes,

EoH
    Last edited by EoH; 2 April 2013, 16:37.

Re: hydro-polymeer kristallen

Nope en nee. Gezien de warmte en het feit dat je een snel groeiende plant hebt zal je waarschijnlijk net zoveel water moeten blijven geven.
    Misschien is een agar-oplossing maken met hydro voeding makkelijker en goedkoper.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bedankt voor je reactie.
      ik vraag dit omdat ik in het verleden op mijn balkonnetje soms wel drie keer per dag water moest geven als het extreem warm was. (boven 30 graden).
      En met werk is dat niet altijd even praktisch
      ik denk dat ik van mijn aankomende 5 plantjes er toch gewoon 1 met dat spul ga proberen, om het verschil te ervaren.

Comment

Of je gebruikt zo'n Blumat druppelsysteem. Zag ik hier ook gebruikers van met goede ervaringen. Heb zelf een begin setje gekocht maar nog niet geprobeerd. Planten moeten eerst wat groter worden.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Mooi systeem, maar wel erg prijzig. (tenminste op de site die bezocht heb.)

Comment

17 euro voor een setje met 6 druppelaars valt toch wel mee? Moet je wel nog een wateropslag hebben.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Misschien volgende zomer wat grotere potten voor je planten gebruiken, of zo'n blumat systeempje aan een emmer water.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Niks nieuws in de tuinbouw, golfvelden, bloembakken, warme landen, zandgronden enz.

Goed spul dus. Bij de Praxis lag ook potgrond met Terracottem.
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Bezig...
                X