Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat vragen betreft buitenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat vragen betreft buitenkweek

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Een maat en ik willen dit jaar 5 planten op zijn balkon (6m2 op 't zuiden) zetten. Wij hebben geen ervaring met kweken. Hoewel we natuurlijk enige research hebben gedaan blijven we toch met wat vragen zitten en ik hoop dat jullie ons verder willen helpen.

    Ons oog is gevallen op ''The Church'' van greenhouse seeds, omdat deze 't goed zou doen in gebieden met veel regen/vocht. Is dit een goede keus of bevelen jullie ons iets anders aan?

    Wij willen 5 planten gaan kweken, als we 5 gefeminiseerde zaadjes kopen gaat dat dan altijd goed? Of is het handig wat extra zaadjes te bestellen voor als er een niet ontkiemt?

    Welke grootte potten moeten we nemen? Zo groot mogelijk (50/65L?), of heeft dit geen meerwaarde tegenover bijv. potten van 20L? Ik heb gelezen dat als je een klein plantje in een grote pot stopt dit problemen kan opleveren, hoe kun je dit nou het beste aanpakken?

    Wat betreft potgrond en voeding hoor ik ook veel verschillende dingen. Voldoet universele potgrond die je aanvult met speciale (vloeibare) voeding, of is het aan te raden een bepaald soort potgrond te kopen die al voeding bevat? Indien je het eerste doet, welke voeding is geschikt voor buitenplanten (merk/lijn)?

    Is het hebben van een ec en ph meter van groot belang, of maakt dit eigenlijk niet zo heel veel uit?

    Bij voorbaad dank,

    SSS

    #2
    Re: Wat vragen betreft buitenkweek

    voor beginnende buitenkwekers kan je misschien best met een autoflower gaan, deze gaan namelijk zelf in bloei na 3 weken
    kleinere opbrengst maar minder kans dat er iets verkeerd gaat

    en potten van 65liter plaatsen? met een normaal zaadje kan je dat doen ja, zolang je buren die grote planten niet zien..
    #puffpuffpasstuesday

    Cannatuin '13

    Comment


      #3
      Re: Wat vragen betreft buitenkweek

      De planten zouden ze wel kunnen zien vanuit hun tuin, maar dat lijkt mij geen probleem. Ik denk niet dat ze de politie gaan bellen of iets dergelijks.

      Comment


        #4
        Re: Wat vragen betreft buitenkweek

        Aan 20L potten heb je wel genoeg eh..
        Haal bij een growshop even wat zakjes growmix, voor 5 potten van 20L heb je minstens 120L grond nodig.
        Als je BIO voeding erbij haalt, hoef je niet af te zuren ofzo, dus heb je geen pH en/of EC meter nodig.

        Succes met de buurt.
        Niet alleen je buren gaan ze ruiken
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Wat vragen betreft buitenkweek

          keep it simple inderdaad : er zijn genoeg beginnersfouten die gemaakt kunnen worden zonder meetapparatuur. Meer meten betekend namelijk niet dat je die resultaten ook juist kan plaatsen, met als bijna standaard gevolg overbehandeling en dus ongezonde planten.

          veel plezier !
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: Wat vragen betreft buitenkweek

            Maar bedenk ook; experimenteer je niks, dan leer je niks!
            Een keer vallen doet weer opstaan.
            Autoflowertjes zijn leuk, maar je leert niets over de levensloop van een plant bijvoorbeeld. Ook de juiste grond van begin af aan laat weinig ruimte om rare fratsen uit te halen. Ik zie persoonlijk liever iemand keihard de mist in gaan en daar een les uit trekken, dan dat alles zonder kleerscheuren verloopt en dat je niets van het kweken opsteekt. Hoewel dat laatste het prettigst voor iedereen is natuurlijk, dat dan weer wel
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Wat vragen betreft buitenkweek

              Bedankt voor jullie reacties! We weten voorlopig genoeg.

              Comment

              Bezig...
              X