Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaden van gefeminiseerde planten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zaden van gefeminiseerde planten

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik heb een vraag over zaden verkregen uit gefeminiseerde planten.

Vorig jaar heb ik 2 gefeminiseerde planten guerrilla opgekweekt:
    - Early Girly van Organic Earth
    - Special Kush van Royal Queen Seeds

Bij het oogsten zag ik dat er tussen de knoppen enkele zaadjes zaten, 2 bij de Early Girly en 11 bij de Special Kush.
    Als ik deze zaadjes opkweek, welk geslacht kan ik dan van de planten verwachten ?

Hoe de planten precies zijn bevrucht weet ik niet, maar ik vermoed zelfbevruchting.

Na wat zoekwerk kwam ik tot volgende informatie:

- Gefeminiseerde zaden bevrucht door een mannetje leveren regulier zaad op
    - Gefeminiseerde zaden bevrucht door zelfbevruchting ( stress ) geven meestal vrouwtjes
    - Gefeminiseerde zaden bevrucht door zelfbevruchting ( stress ) leveren onvruchtbaar zaad op ( voorlaatste reply )
    - Zelfbevruchting van volledige hermafrodieten ( reply #2 ) leveren vrijwel altijd hermafrodieten op

Kan iemand ( met ervaring ) deze informatie bevestigen ?

Het meest correcte antwoord is dat ik zal moeten afwachten tot de planten in bloei gaan om zo het geslacht zelf te ondervinden.
    Ik heb echter niet veel plek en kan bijgevolg niet experimenteren met meer dan 2 planten.

Dezelfde vraag op Jointjedraaien door een andere forumgebruiker maar geen duidelijk antwoord.

Alvast bedankt voor de reacties !

Re: Zaden van gefeminiseerde planten

Zeker weet ik het niet, maar heb het ook ooit eens voorgehad.
    Stress was het niet, de plant stond daar goed in volle grond, volle zon, met genoeg water, 11 vingerige bladeren enzo.

Die zaadjes heb ik gewoon geprobeerd (kon het antwoord ook niet vinden), maar die zaden kwamen vaak niet uit, of werden hermafrodiet. Gezond zagen de plantjes er niet uit, dus heb ik die gesponsord aan mijn konijn . Sommige zeggen dat er wel gezonde planten kunnen uitkomen, maar da's niet mijn ervaring.

Hopelijk helpt het je wat!

Comment

Ik zou geen hele buitenkweek laten afhangen van twijfelzaadjes.
      Maar da's mijn persoonlijke mening, de kans op herma's is gewoon groter,
      Ook andere kwekers in de buurt maak je daar niet blij mee als ze gaan stuiven.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt voor de reacties.

Ik heb besloten een aantal zaadjes die ik tussen de knoppen vond guerrilla op te kweken. Ik ben namelijk erg benieuwd wat het gaat geven.
        Tijdens de bloeiperiode zal ik de planten natuurlijk goed in het oog houden voor mannetjes of hermafrodieten.

Ik heb in totaal 5 zaadjes gepland waar er 4 van zijn uitgekomen ( 80% succes ).

2 van de 4 plantjes zien er gezond en stevig uit en zijn nu ongeveer 10 cm groot.
        De andere 2 plantjes zijn duidelijk wat achter op de rest ( minder levendig ) en zijn niet groter als 5 cm.

Wanneer ik meer nieuws heb, zal ik dit hier posten.

Comment

In de meeste planten die buiten staan komen zaden voor , helaas zijn er mensen die de mannen ook buiten laten staan en krijg je op die manier zaden , stuifmeel kan van heel ver komen

Ajo
          Ventje
          Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Stuifmeel van het mannetje kan zonder problemen 5 kilometer bestuiven, als de wind er bij komt kijken kan het wel oplopen tot 20 kilometer...

De zaadjes in een top heeft met een stress periode van langer dan 2 weken te maken, dan gaat een vrouwelijke plant zonder pardon over in een hermafrodiet.
            Je kwaliteit gaat hierdoor achteruit, wat zonde is. Maar je ontkomt er als geurilla kweker niet aan.

De zaadjes zou ik wel weg houden van je spot waar je dit jaar gaat kweken, je kweek kan in een hand omdraai weg zijn door 1 mannetje.

Comment

koop gewoon zaad !!!! je verziekt oogst van andere !! ga voor kwaliteit en opbrengst aub !!

Comment

ok!! ik denk!!! dat dat !! nu wel!! dui !! de !! lijk !! is !!
                __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Bezig...
                X