Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloei

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bloei

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Eind Januari heb ik een zaadje van mijm kruising van vorig jaar ontkiemt (Guerilla Gusto (man) x Crazy Bud(vrouw/autoflower).
    Rond begin april schoot ze in bloei maar tot nu toe blijven het pistels en geen bud vorming.
    Komt dit dan vanwege het te kort aan licht?

Wat gaat de plant doen als het door het licht komt?

Groet, Heribei

Re: Bloei

Dat is de stilstand voor de reveg denk ik. De plant zal waarschijnlijk weer in de groei schieten na verloop van tijd en in de herfst bloeien. Hoewel dat met autoflower genen altijd maar de vraag is..
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

heb je deze kruising ook al in binnenkweek gezet? wil nml ook een normale met een autoflower gaan kruisen dus het is wel een interessant topic voor me

alvast succes nog !!

Comment

Nee, ik heb dit alleen buiten gehad.
        Je mag hem best binnen proberen of bedoelde je dat niet?

Comment

Autoflower is normaal een resesief kenmerk en vererf je in de F1 dus recessief door. Het komt inde f1 dus niet tot uiting. 1/4 van de f2 zal dan recessief autoflowerkenmerk x recessief autoflowerkenmerk dragen en het wel vertonen. Begin april zijn de dagen idd nog erg kort al lengen ze nu wel rap. Kan goed dat ze een beetje tussen reveg en bloei inhangt, bloei zal nu weldra echter gewoon moeten doorzetten.

Comment

Of terwijl als ik deze zaden door zou kweken, zou er kans zijn op autoflower?

Comment

Euh ja,..

a = recessieve kenmerk autoflowering
              A = Dominant kenmerk niet autoflowering

Ouderpaar 0 (p1) was een niet autoflower x een wel autoflower. (er van uitgaande dat de niet autoflower dit homosychoot draagt (AA)

P1| A | A |
              a | Aa | Aa |
              a | Aa | Aa |

Je f1 is dus 100 % Aa, heterosychoot. Het draagt het autoflower kenmerk wel met zich mee maar omdat het resezief is toont het zich niet. Niet autofloweren is immer dominant. Kruis je deze dan weer door geeft dit:

P2| A | a |
              A | AA | Aa |
              a | Aa | aa |

Dit geeft dis 1/4 autoflowers (aa) en 3/4 niet autoflowers (1 x AA en 2 maal Aa)

Kruist men deze autoflower weer met elkaar heb je dus wel 100 % homosychoot autoflowering nakomelingen.

P3| a | a |
              a | aa | aa |

a | aa | aa |
              Last edited by FlintStoned; 5 May 2013, 23:33.

Comment

O_O'
                Ik probeer je te volgen maar het lukt me niet echt, ligt dat aan mij? Haha
                Ik zal dan maar met het zaad wat ik nu heb weer een zaad kweek gaan doen, om te kijken of daar dan autoflowers uit komen!

Comment

hmmm, n00b @work hiero want ik volg ook niet zo helemaal ..

ik kan volgen tot de F2 denk ik .. maar als ik het zelf opschrijf (en de logica probeer te volgen, wetende dat ik erg slecht ben in dit soort algebra) kom ik voor F3 op twee verschillende 'oplossingen' :

F1 geeft twee keer Aa Aa
                  F2 geeft AA Aa en Aa aa

op zoek naar F3 nu

dus enkel met die Aa aa kom je bij een aa aa (en een Aa aa) .. {met die AA Aa kom je weer bij AA AA (deel 1 F1) en Aa Aa (resultaat F1)}

vraagje @ flintstoned: is het al voldoende om overwegend (75%) a te zijn of moet je echt 100% a hebben?

of ga ik hier compleet scheef aan voorbij, indien zo wil ik me excuseren maar leg het dan nog eens uit (^^,) sorry hoor ..

Comment

P3 zijn dus die planten uit je f2 die wel autofloweren (die 1/4 die wel autoflowerd), dit kunnen niets anders zijn dan Homosychoot aa dragers omdat autoflower een recessief kenmerk is. Enkel als het kenmerk van pa en van ma recessief werdt doorgegeven dus de a van de Ma en de a van de Pa dan toont het zich ook.

Comment

In de praktijk gaat de genenleer niet helemaal zoals het op papier is, heb ik gemerkt. Dit is mij overkomen: Een ruderalis [deense] X een ruderalis (volledig Auto) zorgt voor 1/4 autoflower - in sommige tests 2/4 zelfs -.
                      Guerilla gusto is volgens mij zo'n semi-ruderalis, dus we kunnen de theorie erop loslaten maar dat zegt niets over hoe dat daadwerkelijk uit pakt.

Daarbij komt dat we veronderstellen
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Last edited by moreweed; 7 May 2013, 00:59. Reden: doordraven dient met passie te gebeuren natuurlijk
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

@moreweed ..

dus slechts de helft van F3 is van het autoflowering type zoals ik dacht ? (sorry als ik je irriteer met naabachtig gedrag)

heel interessant vind ik de ruderalis opmerking: mijn baggerzaad (waarmee ik dus wil gaan verderkruisen) is deels ruderalis in de genen.

F2 een paar weken na de oogst gelijk op 12/12 zetten en laten gaan .. beste mannetje bevrucht de mooiste vrouwtjes (laat ons een beetje selectief te werk gaan)
                          F3 gaat daarna voor lange tijd op 18/6 tot duidelijk is welke van het autoflowering type zijn .. de andere verdwijnen onder een 12/12 regime

Comment

er is niks n00bachtigs aan je vraag hoor Grillo, als je nog nooit met dit soort materie in de weer bent geweest is het best pittig om je gedachten eromheen te krijgen.

Flint gaat er in zijn opzetje vanuit dat je de F2-tjes selecteert op autoflowering. Oftewel : alles wat niet autoflowert kruis je NIET mee door. Degene die wel autoflowert kruis je door op een andere die ook autoflowert, en het kroost is dan ook autoflowering. Dat "dominant(A) versus recessief(a)" is de clue > zit er maar een spoortje (A) in je plant zal het niet gaan autofloweren, alleen als er alleen maar (a)tjes zijn.
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Kijk nu snap ik het ook pas o_O'
                              Dat andere was voor mij echt chinees...
                              Ik heb net al m'n zaden van de kruising te kiemen gelegd (9) en zal kijken of hier dus nog wat af's tussen zullen gaan zitten.

Zijn er nog mensen geintresseerd als ik over een tijdje hier aan geef of er nog een af tussen heeft gezetten?

Comment

Bezig...
                              X