Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Altijd interessant Heribei, kom maar door met je resultaten
Ik ben er namelijk niet van overtuigd dat alleen dat dominant/recessief-spelletje de lading dekt qua autoflowering. En elk kruisingsresultaat wat maar te vinden is kan helpen daar meer inzicht in te krijgen.
Ik ben zelf al een paar jaartjes druk met LR#2tjes > keileuke plantjes die in beperkte tijd prima rookwaar leveren (alleen erg weinig, maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk). Omdat ik weinig gecontroleerde ruimte heb voor kweken is het nog niet echt tot aparte kruisingen gekomen ermee (daar wil ik bovenop zitten dan -figuurlijk-, dus die zou ik niet in guerillasetting willen kweken). Maar onderling kruis ik ze natuurlijk wel > waarom zaad kopen als plantjes dat prima zelf kunnen nietwaar ?
En wat daarmee opvalt : geen enkele nakomeling is non-autoflowering. Wat wel weer een hint is richting dominant/recessief overerven. Maar dan wel voor die specifieke soort, in de setting zoals ik die aanhou hier. < hou altijd in gedachten dat een bepaald resultaat niet zomaar automatisch inhoudt dat iedereen met allerlei soorten planten datzelfde resultaat zal kunnen krijgen. Wetenschappers zijn daarom zo voorzichtig met hun uitspraken, de kans om afgefakkeld te worden is in het huidige klimaat levensgroot namelijk.
Zijn er nog mensen geintresseerd als ik over een tijdje hier aan geef of er nog een af tussen heeft gezetten?
Zeker. Ik ben zeer geinteresseerd, want ik ben zelf bezig met zo'n experiment. Ik heb vorig jaar een topje van een vrouwelijke bubblegum bestoven met het stuifmeel van een auto blueberry. De F1"s waren, zoals verwacht, allemaal niet autoflowers. Qua groei en bloeiwijze (en smaak) leken ze meer op bubblegum dan op autoblueberry, maar in vergelijking met de controle-plant (een gewone bubblegum) bleven ze wel iets kleiner, kregen ze blauwe blaadjes bij het afbloeien en waren ze wel een weekje eerder klaar (de invloed van de auto blueberry). De F2's zijn een weekje oud, ik ben van plan deze zeker 5 weken onder 18/6 te houden, om te zien of er autoflowers tussen zitten.
Dus je hebt mijn volle interesse
ZO bedoelde ikd at idd moreweed. en dat je altijd 100 % af jes krijgt als je twee afjes kruist is ja loge daar beide ouders homosychoot af vererven aa x aa geeft allemaal aa-tjes
Nou als er maar 1 is die het interessant vind, zal ik het resultaat hier vertellen.
Willen jullie alleen het resultaat of ook af en toe een update hoe het gaat?
Voor alleen resultaat zal ik het in dit topic vertellen over een tijdje.
als jullie willen zien hoe ze ook groeien, wil ik het wel af en toe voorbij laten komen in me autoflower tuintje.
Zeg het maar?
Ik denk dat het handiger is om -als je daar zin in hebt natuurlijk- resultaten te posten in je kweekverslag, dus niet hier. Want al dit genetische gekonkel in dit topic is eigenlijk off-topic , je oorspronkelijke vraag ging heel ergens anders over...
Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top
Prima, dan gaat dit vanaf nu verder in mijn kweekverslag: Heribei's Autoflower tuintje.
Aangezien ik dus ga proberen een autoflower te kweken.
Om het een beetje overzichtelijk te houden zal ik de text in mijn verslag wat over dit gaat rood maken.
Zal gelijk een updatje doen en uitlegje geven wat mijn plan is ermee.
Door de titel en de plaats op het forum had ik deze nog niet eerder gelezen.
Het staat vol wetenswaardigheden, misschien kun je dit topic laten verplaatsen naar de soorten db, de titel aanpassen, en dan hierin verder gaan met de discussie en posten van resultaten ?
Zonde als deze info in een dump-topic als 'vragen buitenwiet' zou blijven staan.
Er zijn al te veel kwekerts die een auto met een gewone plant kruisen en dan denken dat ze klaar zijn.
Jaa ik vind het prima QNQ, voor het volgen van de plantjes zal je mijn verslag in de gaten moeten houden.
Ik wil wel hier een samenvatting geven aan het einde.
Comment