Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autoflower groeit raar/langzaam

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

autoflower groeit raar/langzaam

Korting op 420shop
    Beste mensen.

Ik heb een aantal weken geleden een 5 tal Dutch automatic (autoflower) gekocht. Alles is opzich goed verlopen, ontkieming ging goed, duurde wel redelijk lang (5 dagen voordat ze ontkiemt waren).
    het is voor mij mn eerste kweek, ik heb al redelijk wat informatie tot me genomen maar voor de zekerheid zet ik wat ik tot nu toe heb gekweekt op de site omdat ik er toch niet zeker van ben dat alles goed zal verlopen.
    Misschien hebben jullie nog enkele tips om mij de goede kant op te sturen

- 23 april heb ik de ontkiemde zaadjes (4 van de 5, 1 heeft het niet overleefd bij de ontkieming ) 5mm in de grond gestopt. universele potgrond met voeding voor eerste 5 tot 8 weken.

- 25 april kwam de eerste boven de aarde (zie foto hieronder), de andere 3 kwamen een dag later boven.

25 april.jpg1mei.jpg1 mei (2).jpg
    let niet op dat stokje naast de plantjes , was alleen om te checken hoeveel ze groeiden

Van 1 mei tot 7 mei is het erg mooi weer geweest, ze hebben goed van de zon kunnen genieten. Ik had ze na die dagen toch iets groter verwacht en bovendien zijn de bladeren van de plant heel smal gebleven vergeleken met andere leeftijdgenootjes gezien in verschillende andere autoflower kweekverslagen. Dit maakt me toch een beetje zorgen..
    Hieronder is de foto te zien. het is inmiddels al weer 6 dagen later dan de 2 foto's hiervoor.
    Ziet er dus zo uit: (7 mei)

8 mei.jpg7 mei (2).jpg7 mei (3).jpg

Deze 3 foto's zijn allemaal 1 plant. De andere 3 lopen ongeveer 3 a 4 dagen achter op deze

De dagen worden nu weer wat minder, maar wat kan ik het beste doen met deze dames?

Het spijt me btw van de gedraaide foto's en wat slechte kwaliteit. Ik zit nog beetje te goochelen met dat upload programmaatje
    Volgende post zal ik er ff op letten

Alvast bedankt

greetzz
    Attached Files

Re: autoflower groeit raar/langzaam

Okee laat me je een paar dingen leren.

1> Bij schijnen achter het raam heeft nauwlijks zin, het gaat om de tempratuur buiten boven de 10 graden betekent naar buiten ermee!
    Een bewolkte dag geef 50x zoveel licht als dat lampje van en achter het raam.

2> Heel fijn dat ze zon hebben gehad, dit hebben ze nu alleen nog niet nodig.
    Ze zullen het vast fijn vinden een beetje zon, maar nu de volle zon erop is niet goed.
    De zon hebben ze pas nodig als ze gaan bloeien!
    De toppen die hebben zonne-energie nodig!

3> Je aarde is veel te nat, veel te nat!
    Ik denk dat dat de reden is waarom je plantje zo is. Hij word nu geremt in zijn groei als je mijn verslag (Me autoflower tuintje) in de gaten had gehouden had je gezien dat mijn plantjes tot gister voor de regen kurk en kurk droog stonden.

Trouwens dat van de zon ook, ik had eergister ook een zaailing buiten gezet maar die stond in de schaduw.
    Zie spliff verslag.

4> Je potje oogt al niet zo groot, vul hem dan op z'n minst tot de rand!
    Kleine moeite en het scheelt je misschien toch een paar gram bij de shop

Hoop dat ik je hiermee voldoende heb geholpen? Zo niet dan mag je natuurlijk altijd vragen stellen!

Succes

Comment

Enorm bedankt voor de info , ik ga je tips opvolgen!
      De komende dagen worden toch niet zo slecht als ik had verwacht,
      maar moet ik de bak met de potjes dan gewoon op een plek zetten waar ze toch merendeels van de dag schaduw hebben?
      Of hebben ze gewoon totale schaduw nodig? En 's nachts gewoon de planten buiten laten? tenzij het erg gaat regenen 's nachts.

nogmaals bedankt!

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oke bedankt

Ik heb het volgende gedaan.
          ik heb de plantjes uiterst voorzichtig uit de grond gehaald. en wat idd bleek is dat de aarde onderin een harde klonterige vochtige zooi was.
          De wortels zijn totaal niet gegroeid en de wortel was ongeveer 2 keer zo kort als de plant zelf
          Ik heb nieuwe grond (weer universele potgrond) in de potjes gedaan en de grond erg luchtig gehouden, gaatje in de grond en plantje terug in de grond gestopt in het gaatje, dieper dan voorheen. Het stammetje is dus grotendeels ingegraven.
          Vervolgens wat water gegeven. Dit keer uiteraard wel heel erg weinig, ik heb natuurlijk geen zin in het zelfde probleem .
          Ik heb per plant ongeveer 1 achtste deel van zon wit plastic bekertje aan water gegeven rondom het stammetje.

Naja hopen dat het nog goed komt..

Hier foto's zoals het er nu uitziet.

9 mei (2).jpg9 mei.jpg

misschien nog iets meer water? of iets maar de aarde aandrukken?

Bedankt!

Greetzz

Comment

Nee als de grond echt droog word, kan je beetje water geven naar behoefte van de plant!
            Je moet dit een beetje aanvoelen...
            Meer aarde mocht wel!

Comment

Aarde moet je niet aandrukken. Zo komt er weinig lucht door, en dat vinden de wortels niet zo fijn. Die ademen graag, dus houdt die grond lekker luchtig! Watergeven doe je pas als ze (kurk) droog staan. Zo gaan de wortels eerst op zoek naar water en groeien ze sneller/beter.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Apart.
                Benieuwd hoe dit evolueert.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heribei View Post
                  Okee laat me je een paar dingen leren.

1> Bij schijnen achter het raam heeft nauwlijks zin, het gaat om de tempratuur buiten boven de 10 graden betekent naar buiten ermee!
                  Een bewolkte dag geef 50x zoveel licht als dat lampje van en achter het raam.
                  beetje onzin die 10 graden regel want dat staat nergens zwart op wit beschreven!

2> Heel fijn dat ze zon hebben gehad, dit hebben ze nu alleen nog niet nodig.
                  Ze zullen het vast fijn vinden een beetje zon, maar nu de volle zon erop is niet goed.
                  De zon hebben ze pas nodig als ze gaan bloeien!
                  De toppen die hebben zonne-energie nodig!
                  ze kunnen gewoon in de volle zon staan en nog beter is buiten zaaien en laten opkomen!

3> Je aarde is veel te nat, veel te nat!
                  Ik denk dat dat de reden is waarom je plantje zo is. Hij word nu geremt in zijn groei als je mijn verslag (Me autoflower tuintje) in de gaten had gehouden had je gezien dat mijn plantjes tot gister voor de regen kurk en kurk droog stonden.

Trouwens dat van de zon ook, ik had eergister ook een zaailing buiten gezet maar die stond in de schaduw.
                  Zie spliff verslag.
                  'n nieuweling wijzen naar jouw verslag vind ik wel raar!
                  nieuwelingen gaan niet direct naar heribei's verslag om te kijken hoe iets wel of niet moet!!!

4> Je potje oogt al niet zo groot, vul hem dan op z'n minst tot de rand!
                  Kleine moeite en het scheelt je misschien toch een paar gram bij de shop

Hoop dat ik je hiermee voldoende heb geholpen? Zo niet dan mag je natuurlijk altijd vragen stellen!

Succes
                  je blijft lachen hier
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

@Angel: als je niks zinnigs te zeggen hebt blijf stil alsjeblieft.
                    Help hem inplaats van deze bullshit.

Die 10 graden is om aan te houden, hoeft niet persee.
                    Met de volle zon ben ik het nog steeds niet eens, zaailingen zet je beter half schaduw half zon.
                    Dit is wat ik vind en als je me probeert af te zeiken dan help hem zelf dan!
                    En tyf lekker een eind bij mij uit de buurt dan.
                    Wat denk je wel niet.

Comment

laten we voorop stellen dat ik de afgelopen 25-30 jaar echt wel de nodige ervaring heb opgedaan + 'n agrarische opleiding vooraf.
                      ik zie de boer z'n mais ook niet in de schaduw zetten om maar 'n simpel voorbeeld te geven.
                      als je grond vochtig genoeg blijft ontkiemt je zaad gewoon in de volle zon.

daarnaast bepaal ik zelf wat ik doe en ga echt niet aan de kant voor wie dan ook
                      HOE MOET IK ONTKIEMEN

Comment

Ik twijfel ook niet aan je kweek ervaring, heb zelf ook een landbouw opleiding gehad dus dat zegt niks.

Ik zeg alleen dat als je het er niet mee eens bent dat je zelf antwoord moet geven inplaats van je op mij te richten.
                        Ik laat het hierbij, zal niet meer reageren op iets wat je nog over of naar mij post.
                        Lijkt me beter als we om elkaar heen leven op JD want je hebt het goed bij me verpest om zo iets kleins al

Fijne dag angel.

Comment

m'n sarcasme gewoon negeren
                          als je beetje weet hoe ik in elkaar steek kun je dit verwachten.
                          is verder niks persoonlijks.

verder heb ik land-en tuinbouw gedaan + laboratoriumonderwijs dus mijn verstand is goed door elkaar geschud
                          HOE MOET IK ONTKIEMEN

Comment

+ een lading druks van hebikjoudaar over de afgelopen jaren.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt voor jullie informatie ookal weet ik nu helemaal niet meer wat ik moet doen
                              Maarja, ik heb de plantjes vanochtend weer klein beetje water gegeven. De plantjes lijken alleen geen millimeter te groeien. het lijk wel of ze gewoon totaal stil staan
                              Ze zijn niet verkleurt of wat dan ook ze zijn nog net zo groen als 3 dagen geleden. Nu het ook nog behoorlijk pokkeweer wordt heb ik ook geen idee wat ik moet doen..
                              misschien lampen halen ofzo? of maar gewoon in de vensterbank laten staan?

Alvast bedankt

greetzz

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

De reden dat ze niet groeien zou natuurlijk kunnen komen omdat ik de planten toen verplaatst heb,
                              de wortels zullen (hoop ik) dan nu weer stevigheid zoeken en dan vervolgens weer verder groeien.
                              maarja verder weet ik dus ook echt niet hoe ik verder moet gaan gezien de weersvoorspellingen.

Comment

Bezig...
                              X