Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koe-Kippen-Paardenmest...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Koe-Kippen-Paardenmest...

Korting op 420shop
    Uit verschillende topics van dit forum vernam ik dat kippen-mest een goede meststof is voor onze geliefde planten. Na het op het boodschappenlijstje gezet te hebben kwam mijn ventje thuis met een 20kg!! zak van dcm Koe-Kippen-Paardenmest ( (npk 4/3/2) http://www.dcm-info.be/nl/hobby/prod...n-paardenmest/ ) en de verkeerde potgrond....

Maar goed mijn vragen :
    is deze mest op gelijkaardige wijze als kippenmest te gebruiken in volle grond? Even goed?
    heeft het ook zin om een kleine hoeveelheid toe te voegen aan het potgrondmengsel?
    Is het misschien beter te proberen terug te gaan naar de winkel en kippenmest in de plaats te halen?

mvg

jantje

Re: Koe-Kippen-Paardenmest...

20 Kilo eh...je gaat 10 hectare bemesten ?
    Je hebt 1 koffiekopje kippenmest per plant nodig, en het liefst werk je dat een maandje (of langer) van te voren door de grond.

Het forum over voeding is hierrrrr
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

tja ik had de hoeveelheid er niet bijgezet .... nu ja moest deze mest ook bruikbaar zijn dan ben ik direct voor enkele jaren voorzien Bovendien kan de rest van de tuin en mijn datura's en rozen er ook van genieten.

Weet iemand of deze mest bruikbaar is voor "onze" planten?

Comment

Alle mest is bruikbaar, maar sommige zijn minder optimaal. Een meststof met NPK verhouding 4-3-2 bevat wel relatief weinig bruikbare stof per gewicht maar dan geef je gewoon wat meer. Zoals qnq zegt; een kopje per plant (of per 30L grond) zou voldoende zijn.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Wij gebruiken gewoon puur paardenmest uit de stal gemixed met tuinaarde/potgrond. Hopen dat dit goed stimulerend werkt

Comment

Yea, natuurlijk kun je dat gebruiken Jantje, en inderdaad ook in de rest van de tuin.
            Lees voor de rest van de tuin even precies de dosering, die staat vast op de doos.

Over paardenmest staat hier
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
            X