Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bladluis?!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

bladluis?!

Korting op 420shop
    Beste mede Growers.

er zitten/komen kleine gaatjes in me blad.
    komt dit door bladluis?
    ik heb onder me bladeren gekeken zie alleen paar kleine zwarte stipjes.
    WP_20130527_001.jpg

WP_20130527.jpg

Re: bladluis?!

Minuscule kleine zwarte stipjes?
    Kan spint zijn.

Comment

ik heb net nog even ge inspecteert, kwam net ook bruine tegen. het doet mij denken aan bladluis, zwarte spikkels eitjes ? het is vrij makkelijk ze eraf te halen je veegt ze er zo af ...
      ik zal even meer info zoeken over spint,

Comment

IMG_0531.jpg IMG_0532.jpg

Comment

dit is spint
          Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

Dan vrees ik dat je van Jan hebt....,lijkt serieus veel op spint,"the nightmare of every grower"
            Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

Hmm, overmorgen maar ff kijken voor een middeltje, eerst knoflook water, als dat niet werkt kijken bij tuincentrum, en als ze daar niks toepasselijke hebben proberen met zeep&spiritus . Plantje is nu 3 weken oud.. Me andere plantje begint ook plekjes te krijgen .. En de overge 2 zijn nog clean.
              Last edited by stonerkid; 27 May 2013, 23:16.

Comment

Plantjes zijn nog zo klein, met een stuk plakband aan je vinger wrijf je de meeste er zo af.
                Doe je dat een paar dagen, dan ben je de meeste wel kwijt.
                Die gaatjes komen van andere beestjes.

Zet je je plantjes vaak binnen ?
                Normaal zou de natuur dat wel een beetje regelen, maar soms moet je wat helpen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ze staan nu zo veel mogelijk buiten zins 1 week, ben vaak te bang dat stuk waait.
                  dankje voor de tip

Comment

Als ze vragen voor wat voor plant je het nodig hebt kun je tomaat of komkommer zeggen.
                    De meeste dingen die je in een tuincentrum haalt tegen plagen kunnen iets te sterk zijn, waardoor je plant het misschien niet zal overleven(helemaal als planten nog jong zijn).

Weet uit ervaring dat Plant Vitality Plus werkt, maar hiervan krijgt je plantje ook een klap (je kan wat witte bladeindes krijgen, ergste geval zal de plant het niet overleven maar spint kan je plantje ook veel schade aanrichten).
                    Maar dood vele plagen en wat belangerijker is de eitjes, het is niet goed voor bijen en vissen ook moet je pesticiden(middeltjes tegen beestjes, schimels) afwisselen zodat deze niet resistent worden voor deze middeltjes.
                    full24703681.jpg

Dan is er ook nog Plant Vitality Plus van BAC(ruikt hetzelfde als bovengenoemde).

Bio Shark Dislike is ook nog een optie ( zelf nog nooit getest), en er zijn natuurlijk nog vele andere.

Hoop dat je er wat aan hebt.

En van buiten staan worden de plantjes alleen maar harder, je kan een stokje naast de plant zetten en met een plantklip/plantclip vastzetten.
                    Ze moeten leren om een harde windstoot te overleven en natuurlijk zichzelf te dragen.

Spint houd ook niet van harde wind
                    Last edited by max390; 28 May 2013, 09:07.

Comment

Bezig...
                    X