Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onderste bladpuntjes worden geel/bruin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Onderste bladpuntjes worden geel/bruin

Korting op 420shop
    Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb al heel veel goed advies gelezen, maar ik zou graag toch wat persoonlijk advies willen! Aangezien ik niet kan uitmaken wat het probleem precies is.
    Ik heb buiten een plantje staan (weet niet meer welke soort) en hij is nu ongeveer 23 dagen oud (vanaf dat het zaadje ontkiemde en zichtbaar was).

p3.jpgp2.jpg

Ik had tot dit stadium nog geen voeding gegeven. Ik heb de TERRA GROW BOX 100% van Plagron: http://www.plagron.com/nl-nl/product...-grow-box.aspx
    Na het slechte weer zag hij er opeens heel sip uit, hij hing zeer slap. Ik heb hier geen foto van, maar de 4 grote bladeren hingen haast tegen de stam, ik had wat wortelstimulator, weinig groeivoeding en enzymen bij het water gedaan en deze gegeven omdat het dan misschien beter ging gaan. Maar het werd niet beter. Hij staat nu terug op zen oude plaats:

p1.jpg

Zoals jullie zien, hij is minder slap maar de onderste bladeren zien er verbrand uit op de bladtopjes, is dit door de combinatie van de hoge pH en een teveel aan voeding?
    Btw. Hij staat in de grote pot omdat dit een beetje bescherming bied tegen de wind, die redelijk fel uithaalde. Onderin zijn gaten waar het teveel aan water door kan.

Wie kan mij helpen? Zou hard geapprecieerd worden
    En denken jullie dat dit goedkomt? Hebben jullie enig idee wat ik kan doen?
    Het enige wat ik nu doe is elke dag gaan kijken, maar ik weet niet wat ik ermee moet doen?

Mvg, Vedior
    Last edited by vedior; 29 May 2013, 07:25.

Re: Onderste bladpuntjes worden geel/bruin

Welkom Vedior,

De foto's zijn een beetje aan de kleine kant.
    Als dit je enige plantje is zou je dan niet alvast een nieuw zaadje planten?
    Mocht deze het niet overleven heb je deze zomer tenminste nog iets om naar te kijken

Verder hoop ik dat iemand je kan adviseren over je huidige plantje.
    Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Je zegt zelf al te veel voeding, heb je al lopen voeden dan?
      Ik zal deze uit deze grond halen en in nieuwe verse grond zetten.

En wat JD zegt, plant maar alvast een nieuwe.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Comment

Wel ik denk dat een nieuwe niet nodig zal zijn? Ben net terug gaan kijken en hij komt weer rechter te staan (hij heeft lang in de regen gestaan), ik denk dat het terug goedkomt, maar ik kreeg sowieso nog een zaadje van een vriend!

zie foto:
        p4.jpg

Comment

Waarschijnlijk heeft de regen de voeding er wat uitgespoeld en komt ze er door.
          Niet teveel proberen "doen",een scheutje van dit,een drupje van dat,een paar magistrale bereidingen van ginder en een paar mengsels van daar....nog een regendans erbij....haalt niks uit.
          Laat de natuur z'n gang maar gaan,je kunt niks forceren,voeden is nog veel te vroeg.
          Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

Dank u wel!
            Zou ik af en toe nog wortelsimulator en enzymen toevoegen?
            Ik zal vrijdag nog een fotootje posten van hoe die eruit zet!

Comment

Ik zelf vindt het gebruik van wortelsimulator wel raadzaam, maar wel in mate... Gebruik niet te veel en ga ook niet af op het verpakking advies, maar ga er wat onder. Je kunt een jonge plant heel snel beschadigen, door de wortel te verbranden bijvoorbeeld... Je zou 1x wortelsimulaat en dan 2x alleen water doen in zo jong stadium.

Enzymen deed ik pas wanneer ze sterk zat was, dus minimaal een 5 tal vertakkingen. Er is zo veel op de markt, met ieder zijn voor en tegenstanders. Zorg voor je eigen stijl en houd niet te veel vast aan wat er op de verpakking staat als advies. Bijvoeden is beter dan overvoeding van de plant.

Comment

979809_560195647364789_1897625917_n.jpg
                Zo ziet hij er nu uit! Wat denken jullie? Btw ik heb nog een vraag! Onder de kleine pot komen kleine worteltjes tevoorschijn? Hoe moet ik dit oplossen want ik wil een sterk wortelstelsel in de kleine pot en dan overpotten in de grote

Comment

Als je een stuk of 10-15 wortelpuntjes ziet, kun je ze overpotten.
                  Een beetje initiatief mag wel ey..
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

nieuw1.jpgnieuw2.jpg

Zo ziet ze er nu uit!

Is het erg dat de bladeren omkrullen? Ik denk dat dit door de wind komt? Want aan e pH zal het niet liggen, ik geef regenwater.
                    Last edited by vedior; 12 June 2013, 14:00.

Comment

Als je die onderste pot nou eens helemaal tot het randje vol gooit met grond, en je plant uit die benauwde schoentjes haalt en in die grote zet ?
                      Dan zal ze ook een stuk sneller gaan groeien als ze eenmaal de ruimte met de wortels verkend heeft.

Ik zie verder geen dingen om je zorgen over te maken.
                      Good luck.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                      X