Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mieren in aanval!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mieren in aanval!

    Korting op 420shop
    Haha hoi mensen ik heb last van mieren in me planten ze zitte echt in alle 5 en aleen boven in de hoofd groeispurt ik snap nie waarom ze hier zitten en of het slecht is voor m'n planten iemand die mij wat info ken geven?

    Peace god.

    #2
    Re: Mieren in aanval!

    Ik denk dat ze in de groeifase niet zo veel kunnen doen want ze blijven ook niet aan de hars plakken ofzo.

    zet maar een mierenlokkertje in de buurt.

    Comment


      #3
      Re: Mieren in aanval!

      Als ik mieren in mijn planten zie dan zijn ze eigenlijk altijd op weg naar bladluizen.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: Mieren in aanval!

        Mieren kweken inderdaad bladluizen. Ze brengen ze zelfs naar planten die er nog geen last van hadden.

        Comment


          #5
          Re: Mieren in aanval!

          koperoxide ,schimmel doder en mieren zijn ook weg , en geen schade aan planten en aan mens .

          Comment


            #6
            Re: Mieren in aanval!

            Beker ranje er naast zetten dan gaan ze daar heen
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: Mieren in aanval!

              Yep, mieren zijn luizenkwekers.
              Weg ermee fighting0023.gif
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Mieren in aanval!

                Ja nu ik zo hier had gelezen ben ik nog is goed gaan kijken en het zijn inderdaad mieren en luizen, de mieren en luizen zitte gewoon gezellig bij mekaar dus het zullen wel vrienden zijn:p

                Nu ga ik dus ranja neer zetten leek me een prima idee vooral omdat ik die andere dingen niet in huis heb
                En ik denk gewoon bladluis spray van de Boerenbond voor de luizen? Of is dit schadelijk voor de plant ik moet hem namelijk helemaal nat spuiten staat op de fles (druipnat)

                Comment


                  #9
                  Re: Mieren in aanval!

                  Mieren zuigen aan het achterste van de bladluis om suikers te verkrijgen. Zij weten dit goed genoeg en hebben dus een constante voorraad voedsel INDIEN ze de mieren beschermen. En ja, mieren beschermen bladluizen tegen het lieveheersbeestje.

                  Comment


                    #10
                    Re: Mieren in aanval!

                    Die Ranja zou ik niet doen. Als je de bladluis opruimt dan gaan de mieren vanzelf ook weg.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #11
                      Re: Mieren in aanval!

                      spuiten met die hap en rap !!!

                      Comment


                        #12
                        Re: Mieren in aanval!

                        De mieren op zich doen je plant geen kwaad.
                        De bladluizen, da's iets anders natuurlijk.
                        Wel kan het zijn dat de mieren recht onder je plant hun nest hebben (knal in de wortels). Dit zorgt voor losse grond, maar is niet ideaal voor je plant.
                        Leren = Experimenteren

                        Comment


                          #13
                          Re: Mieren in aanval!

                          Tegen dat het winter wordt gijzelen mieren zelfs bladluizen.
                          Ze nemen ze mee de grond in, naar hun nest en houden ze in leven.
                          Als het weer warmer wordt, pakken ze de luizen op, en zetten ze terug in een plant.

                          Da's serieus, dit keer.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          Bezig...
                          X