Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stekkies al in bloei, wat te doen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stekkies al in bloei, wat te doen?

    Korting op 420shop
    Beste mede kwekers,

    Na 2 succesvolle jaren van buitenkweek, waar alleen de nazomer tot veel overlast zorgde ( nat en koud ) heb ik dit jaar een probleem met de stekkies die ik heb gekregen.
    Ze waren al best groot toen ik ze kreeg, andere jaren waren het stekkies die amper 2 blaadjes hadden. Ik heb ze 3 dagen laten staan zoals ik ze kreeg (in steenwol of wat het ook mag zijn) onder een afdakje vanwege het slechte weer en ze het afgelopen weekend in de volle grond en een paar potten gezet.

    Toen ik vandaag ging kijken zag ik tot mijn grote schrik dat alle stekkies die gezet zijn al in de bloei zijn geschoten, en dit terwijl ze toch voldoende licht hebben gekregen in die 3 dagen dat ze even moesten wachten. Nu was het wel een erg donkere, koude en natte week dus ik weet niet of ze nou door de stress in de bloei zijn geschoten. Mijn vraag is, kan ik er nog iets mee? Gaan ze weer verder groeien of kan ik deze stekkies gaan afschrijven? Afgelopen 2 jaar gingen de stekkies vrij laat bloeien, dus heb ook niet zoveel kennis van voorbloei/stressbloei.

    Soort is niet bekend, weet alleen dat het een witte soort is ( white widow, snowball of iets in die richting ).

    20130604_173524.jpg20130604_173703.jpg20130604_173736.jpg

    Ik hoop dat ze zich nog kunnen herstellen, nu al bloeien zou enorm zonde zijn Alvast bedankt voor de hulp!
    Last edited by Quintox; 5 June 2013, 03:20.

    #2
    Re: Stekkies al in bloei, wat te doen?

    daarom kweken we uit zaad maar met wat geluk gaan ze alsnog terug naar de groei, al is het nooit goed voor zo een plantje om heen en weer te flikkeren tussen de fases. geef ze nog een weekje, geen groei = nieuwe stekken

    Comment


      #3
      Re: Stekkies al in bloei, wat te doen?

      Bedankt voor je snelle reactie! Ik zal het nog maar even afwachten dan, kan er helaas toch niet veel meer aan doen. Zaadjes ontkiemen ben ik inmiddels toch al veel te laat mee. De stekkies zijn al in de bloei geschoten bij de stekkieboer, een andere afnemer heeft ook al tekenen van bloei gezien. Moederplant zat al in de bloei neem ik aan..
      Last edited by Quintox; 5 June 2013, 03:31.

      Comment


        #4
        Re: Stekkies al in bloei, wat te doen?

        Je kan nog steeds zaad ontkiemen, het is nog steeds niet te laat.

        Comment


          #5
          Re: Stekkies al in bloei, wat te doen?

          heb ook planten al in bloei , koppen er uit geknepen en staan nu in de knetterende zon , groeien de laatste dagen echt centimeters , gaan binnen kort in grotere potten !!!

          Comment


            #6
            Re: Stekkies al in bloei, wat te doen?

            en reveggen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Stekkies al in bloei, wat te doen?

              Oorspronkelijk geplaatst door budha54 View Post
              heb ook planten al in bloei , koppen er uit geknepen en staan nu in de knetterende zon , groeien de laatste dagen echt centimeters , gaan binnen kort in grotere potten !!!
              Wat heb je precies gedaan dan? De bloei uit de oksels verwijdert ( haartjes en bolletjes )? Want het weer zit nu idd eindelijk even lekker mee, nu zouden ze moeten knallen.

              @francisp

              Dacht dat je met zaadjes in April al moest beginnen? Als je ze nu ontkiemt, dan heb je toch pas begin Juli plantjes in je tuin staan? Dan hebben ze wel een erg korte groeiperiode :o En de groeiperiode is nou juist zo belangrijk als ik alle verslagen en tips/tricks mag geloven.

              Comment


                #8
                Re: Stekkies al in bloei, wat te doen?

                De plantjes die nu pas ontkiemd zijn doen het beter dan deze die ik midden april heb buitengezet. Te vroeg beginnen is ook niet alles.

                Verstuurd van mijn C1505 met Tapatalk

                Comment


                  #9
                  Re: Stekkies al in bloei, wat te doen?

                  Buiten duurt het nog maanden voordat ze in de bloei gaan. Dan hebben ze echt nog wel even tijd om een flinke grootte te halen.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #10
                    Re: Stekkies al in bloei, wat te doen?

                    Hmm.. vorig jaar had ik 2 zaailingen die ik een beetje vergeten was, die gingen ook pas half juni naar buiten en moet zeggen dat die nog wel iets hadden mogen aandikken voordat ze de bloeifase in gingen. Was het toch allemaal net niet, dat in combinatie met de slechte nazomers van afgelopen jaren. De topjes van de stekkies waren een stuk vetter dan de zaailingen en dat terwijl de zaailingen meer zon tijdens de bloeifase kregen.

                    Comment

                    Bezig...
                    X