Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mieren en andere problemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mieren en andere problemen

    Korting op 420shop
    Yow, ik heb een aantal vragen namens vrienden en mezelf.

    Een maat van mij maakt zich zorgen omdat er een klein mierennestje in zijn pot zit, kan dit kwaad en zoja, hoe kan je dit biologisch bestrijden ?(opnieuw verpotten is niet echt een optie want dat heeft hij al twee keer gedaan en is denk ik niet zo gezond voor het plantje?). De laatste keer dat ik het plantje zag oogde het overigens gezond.

    Een andere maat van mij zijn plantje groeit wel goed, maar er is iets raars mee aan de hand.. Na een tijdje beginnen nieuw gevormde bladeren op te krullen en sterven ze langzaam af. Ik dacht eerst dat het aan de grond lag, maar hij heeft dezelfde die ik gebruik en bij mij gaat alles voorlopig goed --> check de foto.

    Ik heb in mijn serre wel een al een aantal kleine geel/oranje-achtige spinnetjes opgemerkt, toen ik ze zag heb ze steeds verwijderd. Iemand enig idee waar ik het over heb en of dit kwaad kan? Voor de rest ook hier en daar een klein zwart vlekje op de bladeren opgemerkt, volgens mij is dit te verwaarlozen (gewoon stront van een vlieg ofzo), of is er toch meer aan de hand ? Indien verduidelijking met fotomateriaal nodig is zal dit nog moeten wachten tot het weekend...

    Hopelijk weten jullie er raad mee, alvast bedankt !
    Attached Files

    #2
    Re: Mieren en andere problemen

    Voor de mieren kun je een teentje knoflook in de pot drukken. Houden mieren niet van. Mieren op zich kunnen geen kwaad, helaas kweken die altijd bladluizen, en die kunnen wel kwaad.

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Mieren en andere problemen

        Cannabis helpdesk.

        Het forum even doorzien kan ook geen kwaad ey..
        Er is een paar dagen geleden precies zo'n vraag geweest met meerdere reacties erop, ik ga niet alles nog een keer zitten papegaaien.

        "Een geel/oranje spinnetje" zegt me niets.
        Er zijn wel 100 insecten die aan die omschrijving voldoen, het kan net zo goed een roofmijt zijn, die de luizen komt opeten.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...
        X