Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Valt dit nog te redden ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Valt dit nog te redden ?

    Korting op 420shop
    Halloo, medekwekers ik heb een probleempje met mijn plantje, ik hoop dat dot nog te redden valt ik zal het uitleggen.
    ik heb een paar weken een Royal dwarf en bluematic geplant allebij uitgekomen alleen moest ik van het weekend weg en niemand was thuis dus hebben ze 2 dagen geen water gehad 1 plantje (ik ben de kaartjes kwijt, waar op stond welke welke was) was geknakt en ik trof dit aan >>foto's iphone 260.jpg
    Is dit nog te reden ????

    GR.

    #2
    Re: Valt dit nog te redden ?

    Ik denk dat het plantje niet te nat staat, zeker niet. Hij zal het vast ook wel fijn vinden om een ijscostokje door zijn penwortel gedrukt te krijgen. Dan is die ook nog geknakt

    volgens mij hebben we hier te maken met een wietplantjes mishandelaar. Ga maar gauw opnieuw beginnen want dit lijkt nergens op.

    Comment


      #3
      Re: Valt dit nog te redden ?

      Volgens mij valt het wel mee, maar je hebt haar (hoop ik) niet blij gemaakt.
      Gewoon even aankijken, over een week zal ze of flink bijgetrokken zijn, of dood.

      Comment


        #4
        Re: Valt dit nog te redden ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
        Ik denk dat het plantje niet te nat staat, zeker niet. Hij zal het vast ook wel fijn vinden om een ijscostokje door zijn penwortel gedrukt te krijgen. Dan is die ook nog geknakt

        volgens mij hebben we hier te maken met een wietplantjes mishandelaar. Ga maar gauw opnieuw beginnen want dit lijkt nergens op.
        Nou nou wietplantjes mishandelaar :p, dit is me aller eerste keer dat ik wat kweek, en ik wou het plantje alleen maar helpen met ondersteuning zodat hij weer sterker kon worde.

        Comment


          #5
          Re: Valt dit nog te redden ?

          Hij valt nog te redden maar als ik jouw was zou ik volgende keer beginnen met een frisse start. Je kan bij de karwij van die cocosmuntjes kopen die je in het water moet leggen zodat ze opzwellen. Daar doe je je (ontkiemde) zaadje in en wacht een dag of 2.

          Comment


            #6
            Re: Valt dit nog te redden ?

            Die kun je afschrijven. Kijk naar de stengel, die is al rot.
            Ik welk kweekverslag heb je gezien dat ze zoveel water moeten en die stokken hoeven ook niet.
            Dit komt niet door 2 dagen geen water, er zit namelijk voor 3 weken genoeg in.

            Even opnieuw beginnen, en check wat succesvolle kweekverslagen voor je iets in de grond stopt.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Valt dit nog te redden ?

              jaa doe eerst is wat informatie op voordat je conclusies gaat trekken waarom het plantje er zo bijstaat en kijk eerst wat je wel moet doen en wat je niet mag doen jij hebt hier een goed voorbeeld gemaakt van hoe het niet moet zoals iedereen hier boven zegt je hebt stokjes dwars door de wortels heen gestoken helpt echt niet ofsoo maakt alleen maar meer schaden kijk dan wat je kan doen om je plant te verstevigen op een manier die goed gelukt is bij andere kweekers en zoals QnQ hierboven zegt eerst lezen voordat je hem in de grond stopt
              Legalize it

              Comment


                #8
                Re: Valt dit nog te redden ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
                Hij valt nog te redden maar als ik jouw was zou ik volgende keer beginnen met een frisse start. Je kan bij de karwij van die cocosmuntjes kopen die je in het water moet leggen zodat ze opzwellen. Daar doe je je (ontkiemde) zaadje in en wacht een dag of 2.

                Okee bedankt !, en hoe zou die dan nog te redden zijn ?

                grtjes Renzo

                Comment


                  #9
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Valt dit nog te redden ?

                    haha ik kan toch altijd weer genieten hoe volwassen iedereen zich gedraagt hier op het forum. Maar ze hebben wel gelijk dat plantje wordt niks meer. Ik heb slechte plantjes terug zien komen vanuit echt niks maar dan was het stengeltje tenminste nog goed. En tsja dit. Ik geef het weinig kans maar we zullen zien.

                    Comment


                      #11
                      Re: Valt dit nog te redden ?

                      Begin gewoon even opnieuw.
                      Het is zonde, maar het is denk ik het beste.
                      Beter nu tegoei herbeginnen nu je nog niet te ver zat.

                      kleine tip : enkel als je het zaad te ontkiemen legt mogen ze al eens wat natter zijn.

                      greetz
                      HOMMEL
                      Leren = Experimenteren

                      Comment

                      Bezig...
                      X