Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

moet ik mij zorgen maken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    moet ik mij zorgen maken?

    Korting op 420shop
    sinds eind april heb ik drie plantjes (autoflowers) die ondertussen in bloei staan.
    Ongeveer een dikke week geleden zag ik voor het eerst kleine gaatjes in sommige van de bladeren van 1 van de 3 plantjes.
    Ik kon op het eerste zicht geen beestjes ontdekken, maar nu het erger wordt en ook bij een ander plantje begint voor te komen zou ik toch graag
    weten wat het is en of ik er iets kan aan doen. ik heb al e.e.a. op het forum opgezocht en volgens mij zou het kunnen dat dit het werk van een wants is. wat denken jullie, en vooral wat kan ik er tegen doen?
    De plant die er het meeste last van heeft (berry ryder) moet nog 7 weken bloeien. de andere (ak-49) ongeveer nog 3 weken. De plantjes staan buiten (tussen andere planten) in potten van 6 liter.
    Attached Files

    #2
    Re: moet ik mij zorgen maken?

    nix geen zorgen maken, misschien eens een luchtdrukpistool kopen en de slakken van de bladeren schiten
    __________________________________________________ ______________

    When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


    sigpic

    Comment


      #3
      Re: moet ik mij zorgen maken?

      ik heb wel een luchtdrukpistool :d maar volgens mij zitten er geen slakken op. en helpen slakkenkorrels dan niet beter?

      Comment


        #4
        Re: moet ik mij zorgen maken?

        Ja strooi voor de zekerheid slakken korrels om je plant heen
        Slakken zijn er wel ook al zie je ze niet altijd die komen in de nacht
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: moet ik mij zorgen maken?

          Slakken vreten de randen aan. Die maken geen gaten in het blad. Je hebt last van wantsen (die diamantvormige beestjes weetjewel) en die prikken gaten in het blad. Kun je niks tegen doen, gaat wel voorbij. Of niet. Heel erg is het niet. Je kunt ze waarschijnlijk wel wegvangen, stinkt wel! Dus een plastic handschoen dragen is wel prettig.
          Foto 1 heeft wel tekenen van rups/slakkenvraat. Maar zo'n klein stukje is ook niet zorgwekkend.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          Bezig...
          X