Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers heeeeel klein, waarom?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflowers heeeeel klein, waarom?

    Korting op 420shop
    Hallo lezer,

    Ik heb thuis 2 autoflowertjes staan.
    1x de Autoxtreme van Dutch Passion (1 van de 3 zaden uitgekomen)
    Auto Xtreme Haze is een Sativa dominante autoflower variëteit met zeer potente, plakkerige toppen en een hoge opbrengst. Ze heeft een sterke Haze geur en smaak


    en 1x de white widow autoflower, geen idee welk merk (gekregen van de smartshopeigenaar na falen van 2x autoxtreme).

    Op 1 mei ben ik begonnen met ontkiemen.
    Daarna in 8 liter potjes voor het raam gezet tot 15 mei.
    Toen naar buiten gegaan in de volle grond.
    Kuil gegraven en 40 liter goede potgrond ingegooid met de plantjes.

    Het probleem is nu dat gesuggereerd wordt dat de autoxtreme tot wel 1,5 meter kan worden.
    De white widow zou ook een relatief grote plant moeten worden.
    Ik wilde namelijk zo'n groot mogelijke autoflowers hebben.

    De autoxtreme:
    20130630_135044.jpg20130630_135053.jpg20130630_135108.jpg

    De white widow
    20130630_135120.jpg20130630_135129.jpg20130630_135135.jpg

    De autoxtreme is ongeveer 20 cm.
    De white widow is ongeveer 25 cm.

    Op de foto staan ze, vanaf zaad, nu precies 2 maanden en nog 1 maand te gaan.

    Iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen?
    En hoe ik het volgende keer eventueel kan voorkomen?


    Ben hier namelijk goed ontevreden over.

    Groetjes Jori

    #2
    Re: Autoflowers heeeeel klein, waarom?

    Uit zaad kan je de pech hebben dat je net de wat minder sterke genetica hebt. In mijn tuin is ook een groot verschil in grootte tussen de planten. Helaas kan je daar nu niets meer aan doen.
    Het lijkt alleen wel zo dat ze niet zoveel wind hebben gehad. De stengel is best dun.

    Volgende keer gewoon een grote sativa nemen dan knalt die de lucht in

    Comment


      #3
      Re: Autoflowers heeeeel klein, waarom?

      Onder de grond: Waarschijnlijk door die paal, dat belemmert wel wat wortelgroei. Vooral zo dicht bij de penwortel (die kan best eens beschadigd zijn!) Daarbij komt dat de grond er vrij aangedrukt uitziet (is ook niet zo gek natuurlijk) maar dat heeft wel gevolgen voor de ontwikkeling van de wortels. Soms denk ik dat potten unaniem beter zijn voor AF's, maar daarna heb ik weer een uitschieter in de volle grond.. In potten worden ze wel, naar mijn idee, vaker wat groter.
      Factoren daarbuiten: Genetica en vooral de temperatuur zijn ook van belang. Daar waar ze vorig jaar 50 cm werden, zijn ze in mijn geval nu ook pas hooguit 30cm en al in bloei. De temperaturen zijn aan de lage kant, wat geremde groei veroorzaakt.

      Voorkomen in het vervolg door ze in potten te houden, of in een kas te kweken. Iets anders kan ik zo ook niet bedenken.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Autoflowers heeeeel klein, waarom?

        De autoxtreme is ongeveer 20 cm.
        De white widow is ongeveer 25 cm.

        Op de foto staan ze, vanaf zaad, nu precies 2 maanden en nog 1 maand te gaan.
        naja diesijn pas net i n bloei en gepoot toen de bodemtemperatuur nogal laag was he, ne auto poot je midden juni, reken er nunog 6 weken bij dan is dat klaar.

        Comment


          #5
          Re: Autoflowers heeeeel klein, waarom?

          Kleine potjes.
          Auto's zet je het best meteen op plek van bestemming omdat ze erg snel stoppen met groeien.
          Als je in de groeiperiode de wortelvorming belemmert door nauwe schoenen worden ze niet groot.

          "Nog 1 maand te gaan" vind ik inderdaad een knappe bewering. Dat kun je niet zien.
          Ik neem aan dat je die berekening baseert op de tijd die de verkoper aangeeft.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Autoflowers heeeeel klein, waarom?

            owke , q weed dat beters

            Comment


              #7
              Re: Autoflowers heeeeel klein, waarom?

              wat is het nut van die hand op de foto? zolang die niet even ver van je lens afstaat als de plant is het niet echt een ietszeggende referentie.. heb je de planten opgemeten trouwens? ze ogen me namelijk meer richting de 40/50 cm dan 20/25 cm of zie ik dat verkeerd?

              Comment


                #8
                Re: Autoflowers heeeeel klein, waarom?

                Ze zijn inderdaat erg klein vind ik ook zelfs voor autoflower je heb da soms kan je niks aan doen hoor
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: Autoflowers heeeeel klein, waarom?

                  Oorspronkelijk geplaatst door tizla View Post
                  ze ogen me namelijk meer richting de 40/50 cm dan 20/25 cm of zie ik dat verkeerd?
                  Lijkt mij ook accurater.
                  Ik probeer het maar te vergelijken met de andere planten in je tuin bij gebrek aan een maatstaf.

                  Autoflowers zijn nu eenmaal niet zo heel groot hoor
                  Leren = Experimenteren

                  Comment


                    #10
                    Re: Autoflowers heeeeel klein, waarom?

                    Zijn ze in het begin wel lekker aan het groeien gegaan? Ik heb er dit jaar een autoflowertje die leek de eerste week stil te staan met twee lobjes en een klein bladpuntje. Ze heeft zelfs ff boven de kliko gehangen maar toen sprak mijn geweten (ah ze heeft toch niets misdaan). Ze is tergend langzaam gaan groeien. Het is een grappig bonsaiboompje geworden ongeveer 35cm nu in de tweede week bloei. Opgekomen op Koninginnedag.

                    Comment


                      #11
                      Re: Autoflowers heeeeel klein, waarom?

                      het zal wel aan de genetica liggen
                      als ik het hier en daar zo zie varieerd de grote van 10 tot 100 cm
                      ik zelf heb al autoflowers geoogst buiten dus de bewering pas in juni zaaien is bullshit
                      en niet elk zaadje word 'n grote boom!!!
                      HOE MOET IK ONTKIEMEN
                      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                      Comment


                        #12
                        Re: Autoflowers heeeeel klein, waarom?

                        Mijn autoflowers (ak's) goeien ook echt niet zo snel als mijn gefeminiseerde (biddy early) zaden.

                        Comment


                          #13
                          Re: Autoflowers heeeeel klein, waarom?

                          Heb het eventjes netjes nagemeten.
                          de ww is 30 cm en de autoxtreme 22.

                          ik had mn hand er vrij dicht in de buurt gehouden maar lijkt op de foto inderdaad vrij ver weg.

                          de autoxtreme groeide in het begin meteen wel lekker maar stopte ook vrij snel met groeien.
                          de ww had het er in het begin heeeeel moeilijk mee.
                          hij bleef hangen bij de 5 cm met 2 lobblaadjes maar uiteindelijk schoot hij wel door.
                          begrijp dat autoflowers niet zo groot worden maar als er 1,5 meter gesuggereerd wordt verwacht ik wel iets meer dan een lullige 22 cm en een topje.

                          die 'nog 1 maand te gaan' is inderdaad van de verpakking afgelezen.
                          het is ook een streven maar ik weet ofcourse dat je naar de trichomen moet kijken in mn 3e jaar van tuinplantjes kweken.

                          wel eerste jaar autoflower maar dus liever iets later planten en meteen op de juiste plek begrijp ik.
                          vind het jammer dat ze niet groter zijn geworden maarja,
                          volgende keer beter.

                          kan ik er eventueel iets mee doen als ze klaar zijn om ze meteen nog een keer te laten groeien?
                          of moet ik echt nieuwe zaden planten voor nog een oogstje dit jaar?
                          kan er niet echt iets over vinden,
                          alleen aan het einde van het seizoen gewone bloeiers laten staan voor volgend jaar.

                          thanks voor de reacties alvast.
                          appreciate it!
                          Last edited by Jori1993; 2 July 2013, 11:02.

                          Comment


                            #14
                            Re: Autoflowers heeeeel klein, waarom?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jori1993 View Post
                            kan ik er eventueel iets mee doen als ze klaar zijn om ze meteen nog een keer te laten groeien?
                            of moet ik echt nieuwe zaden planten voor nog een oogstje dit jaar?
                            kan er niet echt iets over vinden,
                            alleen aan het einde van het seizoen gewone bloeiers laten staan voor volgend jaar.
                            Leren = Experimenteren

                            Comment


                              #15
                              Re: Autoflowers heeeeel klein, waarom?

                              nee wil ze niet laten staan tot volgend jaar,
                              vroeg me alleen af of je een autoflower 2 keer in een seizoen kan oogsten of dat je na je eerste oogst de plant weg kan gooien.
                              dus als je hem bij je eerste oogst op een bepaalde manier knipt, hij door kan groeien en opnieuw begint.

                              dat stuk waar ze staan lag eerst gras.
                              net weggehaald en nieuwe planten gezet.
                              waar de af'jes staan heb ik twee kuilen gegraven en in beide 40l verse potgrond ingegooid.

                              Comment

                              Bezig...
                              X