Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plant met maar 1 blad

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Plant met maar 1 blad

Korting op 420shop
    Beste ervaren kwekers,

Dit jaar wou ik graag voor de eerste keer een eigen kweekje beginnen. Het gaat me vooral om ervaring op te doen en zo'n mooie plant te laten bloeien! Mijn keuze voor de soort is gevallen op Hollands Hope.
    Ongeveer 2 weken geleden heb ik 2 zaadjes met succes laten kiemen. Momenteel zijn ze overgepot geweest in potgrond met weinig voedingsstoffen. Ze staan buiten op een dak met een muur aan 1 zijde.

Het probleem dat zich nu voor heeft gedaan is dit: 1 van de 2 plantjes heeft maar 1 enkel blad, dat zouden er normaal gezien 4 moeten zijn. Ik heb hem nu al een week met rust gelaten en veel vooruitgang maakt hij niet.
    Ik had gehoopt dat hij er bij ging maken, maar ik blijft nog steeds wachten op de tekenen van nieuwe bladeren.

Lijkt het mogelijk dat hij nog gaat bloeien?
    Momenteel vind ik het een beetje zielig voor hem

Deze lijkt het goed te doen:
    2013-06-30 18.56.19.jpg

Deze is bovengekomen met maar 1 blad:
    2013-06-30 18.56.27.jpg

Alvast bedankt en commentaar is welkom!

Re: Plant met maar 1 blad

Ik denk dat die niet meer groot gaat worden. Forumlid Kielside had precies hetzelfde verschijnsel in zijn kweekverslag. Hij heeft t ook weggegooid.

Die potten kunnen trouwens veel voller.

Comment

Dat kleine potje wat ook nog eens half gevuld is slaat ook nergens op inderdaad.
      Minstens 5x zo grote pot zoeken, en tot het randje vullen, anders wordt het goeie plantje ook niks.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Niks weg gooien vaak zijn plantjes met moeilijk start de sterkste plantjes
          God was never on your side..

Comment

Als ze zo sterk zijn, waarom hebben ze het dan zo moeilijk?
            Ik zou 'm laten staan met de hoop dat er iets leuks uit komt, mutaties zijn altijd geinig. Je zou maar net een kiloknaller-mutatie hebben en die in de kliko gooien.. Voor 't zelfde geld komt er nog geen gram aan. Maar dan nog, meer dan een beetje water kost het jou niet
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik zou ook niets weggooien zeker niet als je maar 2 planten hebt staan.
              Wel zou ik even wat aan de schoenen doen, een 5 literpot vol met een mooie aarde, desnoods potgrond zullen ze zeker verwelkomen.
              Je kan al aan de slag met een potgrond van Lidl 1,09 in de aanbieding, wal zeker beter zijn als nu.
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Bezig...
              X