Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is er mis met mijn planten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wat is er mis met mijn planten?

Korting op 420shop
    Beste lezers,

Ik vraag met al een tijd af wat is er toch mis met mijn planten. De pps groeien erg goed en zijn mooi groen die heb ik mei geplant. Maar mijn Bubbelgums en Jack herrer Doen het niet zo best. Die zijn geplant in april toen was het nog aardig koud. De onderste bladeren worden langzaam allemaal geel en laten los. Ik haal elke dag de loslatende bladeren weg. Ze staan in potgrond wat ik heb gemengd met een beetje paardenmest van een jaar oud en wat as uit de kachel. Dit had ik onder in de pot gedaan zo dat ze er later pas bij konden wanneer ze groot waren en meer voeding nodig hadden. Ik ben na ongeveer 2 maanden begonnen met groeivoeding. waar ik in het begin misschien een beetje te veel van gaf. De bladeren kregen gaatjes en verbranden punten. Ik geef ze nu ook minder water in de ochtend 1L per plant en in de middag om 5 uur met dit warme weer nog een keer 1L. Ik gaf eerst in de ochtend in een keer iets van 3 L per plant tot het onder uit de pot stroomde.

kan het zijn dat mijn planten al de verbranden bladeren aan het afstoten zijn? Ook heb ik het idee dat de bladeren te dun zijn in de top. Ik doe nu nog maar een heel klein beetje voeding in het water om de dag. 15cc op 5L.

Bedankt alvast

IMG_5924.jpgIMG_5925.jpgIMG_5926.jpgIMG_5927.jpg

Re: Wat is er mis met mijn planten?

Hoi,

als ik je verhaal zo lees kan je beter helemaal stoppen met het geven van voeding, in ieder geval tot je ziet dat het beter gaat.
    ook raad ik je aan om de juiste hoeveelheid water te geven. Vooral nu je plant uit balace is. Zelf had ik ook de grootste deel van de aarde in de potten vervangen. Alle bladeren die op een zekere mate aangetast zijn zullen uiteindelijk tog wel uitdrogen of in ieder geval niet meer de oude zijn. Hoe sneller je er dus bij bent om in te grijpen des te meer kans je hebt om je plant te redden. Je plant is duidelijk overvoed geweest. Planten geven een heleboel signalen af, als je weet waar je naar moet kijken weet je precies wat je planten nodig hebben en wanneer.

Groetjes,

Medigreen.

Comment

Water geven met dit weer drinken planten mega veel ze hebben dorst
      God was never on your side..

Comment

Voeding is niet het probleem, van boven zien je planten er goed en niet verbrand uit.
        Wat bella zegt is het juiste water
        Mooie planten btw & succes.

Zou je je planten niet is gaan verduisteren?
        Of was je dat niet van plan?

Comment

heribei verduisteren? ik heb daar niet echt over na gedacht. vorig jaar wachten ik gewoon tot ze in de bloei gingen. Had een heel klein beetje toprot. Ik geef ze nu meer water zeker met dit warme weer. Helemaal de grond vervangen vind ik nog al wat. Ik stop met voeding geven en hoopt dat het beter gaat met ze. De 2 pp's doen het echt mega goed. mooi groen en mooi blad ik zal wel ff een foto posten van ze.

Comment

Ik heb zwarte puntjes op mijn blad wie weet wat dat is? Ik ben gister begonnen met mijn Ph te verlagen in mijn kraanwater. Geef al een tijdje geen voeding zodra ik dat geef verbranden ze ook al neem ik maar de helft wat ze adviseren. IMG_6912.jpgIMG_6914.jpgIMG_6915.jpg

De plant met de vele toppen heb ik als test gedaan. Ben benieuwt wat er gebeurt. Waarom zijn mijn planten niet mooi groen? Ik dacht de ph is te hoog daardoor nemen ze geen voeding meer op en verbranden ze zodra ik wat geef.

Comment

gaat het toch nog goed komen! Ik hoop wel dat de rot weg blijft!

IMG_7332.jpg

Comment

Nou dat ziet er in ieder geval heel smakelijk uit Isis.

Lekker fototje van een heerlijke top.

zo zien wij ze het liefst
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

mmmmmmmmmmm
                  laatste loodjes....
                  keep 'm in the sun
                  succes!

Comment

En vol in de wind , ventileren is heel belangrijk , wind is je vriend vocht de vijand

Ajo
                    Ventje
                    Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Ze staan buiten op het dak. Dus dat wind gedeelte komt zeker goed! Ik hoop wel dat ze nog goed rijp worden! Ik denk er nu al over na om ze te gaan knippen door al de regen die er gevallen is. En er begint al een beetje rot in te komen hier en daar.

Comment

Rot moet je er sowieso meteen ruim uitknippen anders is je plant met een weekje weg.
                        Kun je gelijk even de trichomen bekijken, dan weet je exact hoe ver ze zijn en of je al aan oogsten mag denken.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

De meeste trichomen zijn melk wit hier en daar een amber kleur. Ik hoop dat er nog snel wat amber bij komt voor het oogsten.
                            Heeft iemand enig idee hoe snel dit proces gaat? Is het een kwestie van dagen of eerder weken? Ik hoop snel te kunnen oogsten vooral met dit weer.

THX

Comment

hoi

zet er ff wat foto's op

gr

Comment

Bezig...
                              X