Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is er mis met mijn planten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat is er mis met mijn planten?

    Korting op 420shop
    mensen,

    Weet iemand wat er aan de hand is met deze planten? Het onderste blad word geel en valt er daarna af. Ze zijn geplant in april In een pot met potgrond. Onder in de pot heb ik wat paardenmest van een jaar oud gemengd met wat as. Dit heb ik gedaan omdat het vruchtbaar is met het idee van als ze over 2 maanden groot zijn vinden de wortels de nieuwe voeding onder in de pot. ik ben na 8 weken ook begonnen met groeivoeding 15cc op 5 L De planten krijgen in de ochtend en om 6 uur een kleine liter water. helaas blijft in in de onderkant maar geel worden. in het begin was de plant een beetje verbrand door te veel voeding. Kan het zijn dat de plant nu al zijn beschadigde bladeren afstoot? Ook vind ik het nieuwe blad boven in de plant erg dun. de vingers moeten volgens mij breder zijn.

    Vorig jaar had ik ak47 staan en die gingen super goed. Ik baal er van dat het dit jaar wat minder gaat. misschien door het koude voorjaar dat ze minder stikstof op hebben genomen?

    Hebben mijn planten ergens een tekort aan? of zelfs ergens te veel van?

    Alvast bedankt

    IMG_5924.jpgIMG_5925.jpgIMG_5926.jpgIMG_5927.jpg

    #2
    Re: Wat is er mis met mijn planten?

    Niks aan de hand hoor, je hebt echt prachtplanten staan.
    De onderste bladeren sterven af omdat ze wat minder licht krijgen en eigenlijk geen functie meer hebben.
    Dat nieuwe blad valt toch ook wel mee? zo te zien word dat wel weer breder naar maten ze doorgroeien.

    Op foto 2 zie ik wel dat je bladeren wat hangen. Ik weet niet hoe laat je de foto hebt gemaakt maar als die dat overdag vertoond staat die wel wat te nat.
    Als die paardenmest idd te sterk is voor de plant dan zal je dat wel merken. Er zullen dan veel meer bladeren gaan verbranden.
    En idd zoals je zegt lijkt de laatste plant er niet helemaal tegen te kunnen.

    Hou ons op de hoogte want het kan nog alle kanten op.

    Comment


      #3
      Re: Wat is er mis met mijn planten?

      Dit is een buitenkweek eh...buiten krijgen de onderste niet minder licht.
      Dat die mest onderin de pot zit maakt niet zoveel uit, na een weekje of twee zit de wortel al onderin de pot, niet pas op het eind van de kweek.
      Welke voeding geef je, en doe je dat met regenwater, of gebruik je kraanwater waarvan je de pH aanpast ?

      Het blad bovenin is niks mis mee.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      Bezig...
      X