Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag ivm bloei al begonnen of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag ivm bloei al begonnen of niet?

    Korting op 420shop
    Beste jd's,
    Ik was enkele dagen geleden in mijn tuin mijn planten aan het inspecteren.
    Hierbij zag ik bij de frisian en de durban tekenen van voorbloei of eigenlijke bloei (ik vermoed dat dit de pistels zijn).
    Aangezien ik het verleden jaar het verloop van mijn plant niet zo nauw heb gevolgd, weet ik nu niet zeker wat het is.
    Ik heb er foto's van genomen en stiekem hoop ik dat ze in bloei komen.
    Moest het zo zijn, dan veronderstel ik dat er een kleine wijzigingen in het kweekschema zal plaatsvinden, namelijk overgaan op bloei voeding.
    Is het verstandig eerst te wachten of mag het van de ene dag op de andere?

    Tot slot zijn hier de foto's.

    Eerste rij is de frisian, die eronder de durban




    Hopelijk heb ik het bij het rechte eind.
    Knowledge Speaks, Wisdom Listens

    #2
    Re: Vraag ivm bloei al begonnen of niet?

    Yep, da's voorbloei....
    Ik dacht dat het aan te raden was om te wachten tot ze volledig bloeien (10 - 14 dagen na de voorbloei) om voeding te geven (kan me vergissen).

    In mijn tuintje staan er ook een 5-tal en deze zijn nu ook allen in voorbloei. ('tis wel een vroege soort volgens de verpakking)

    greetz
    HOMMEL
    Leren = Experimenteren

    Comment


      #3
      Re: Vraag ivm bloei al begonnen of niet?

      Super, bedankt voor de reactie!
      Tot slot, kan ik dan nog eventueel groei voeding geven aan die planten, of geef ik ze nu best alleen water?

      Greetings
      Knowledge Speaks, Wisdom Listens

      Comment


        #4
        Re: Vraag ivm bloei al begonnen of niet?

        Yep, zou nog een paar weekjes wachten met bloeivoeding tot er echt een soort van mooie pruikjes in komen.
        Voorlopig hebben ze meer aan groeivoeding.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Vraag ivm bloei al begonnen of niet?

          Dit jaar is een raar jaar voor mijn plantjes. De voorbloei zoals je het noemt is bij mij al zichtbaar sinds de 1e weken. Tijdens de gehele groeiperiode zijn er al tekenen van voorbloei uit de oksels van de plant, dit is nu mijn 3e jaar dat ik kweek en zoiets heb ik nog nooit gezien.
          Ik weet niet of het door het wisselvallige/slechte voorjaar komt of dat er iets anders aan de hand is, ik weet alleen dat ik niet kan zien wanneer de plant daadwerkelijk gaat bloeien.

          Ik zou het ook nog even een paar weken afwachten, kan best zijn dat je hetzelfde hebt als ik en dat de plant nog vrolijk doorgroeit.

          Comment


            #6
            Re: Vraag ivm bloei al begonnen of niet?

            Mijn voorbloei pistels (wit) zijn bij de puntjes bruin... hoe kan dit?
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

            Comment

            Bezig...
            X