Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zonuren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zonuren

Korting op 420shop
    Hallo,

Iets meer dan een maand geleden ben ik begonnen met het kweken van 4 x Northern Lights AF en heb deze al vrij snel naar buiten gedaan.. Ze zijn in deze maand tijd behoorlijk hard en gezond gegroeid echter nu zit ik met het volgende.

Toen ik ze een maand geleden plantte had ik op mijn balkon het zonnetje vanaf +/- 13.00/13.30 tot ongeveer een uur of 22.00, nu begint dat langzaam aan steeds later te worden en dus minder volle zon uren per dag, ik gok dat ze nog wel een week of 4 moeten (minimaal) en ben bang dat ze dan in de bloeifase te weinig ligt krijgen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een vergelijkbaar balkon/aantal zonuren?

En is het verstandig om ze bijvoorbeeld elke ochtend als ik thuis ben ze even een paar uurtjes op de gallerij voor te zetten waar ze wel in de zon staan? of gaat dat teveel stress opleveren?

hier een foto van de dames, zoals je ziet schijnt beneden lekker het zonnetje al en missen ze dus wel wat pret!
    Attached Files

Re: Zonuren

Te weinig licht in de bloeifase?

Ik neem aan dat je de groeifase bedoeld. Als dat zo is dan moet je ze binnen onder een lamp gaan zetten binnenkort.
    Hier kun je per dag de zonuren op je woonplaats uit laten rekenen.

januari 8,0
    februari 9,7
    maart 11,8
    april 13,8
    mei 15,3
    juni 16,4
    juli 16,2
    augustus 14,6
    september 12,7
    oktober 10,7
    november 8,8
    december 7,6

Dit zijn de algemene zonuren per maand.

Comment

Lijkt me dat die nog wel flink wat langer te gaan hebben dan 4 weken. Er zit nog totaal geen bloei in?

Ik heb zelf nooit wat gemerkt aan stress door het zeulen met planten, maar andere mensen zweren dat ze dat wel zien. Vraag is wel of het de moeite waard is. Het is wel een hele hoop gedoe om elke dag die planten heen en weer te zetten. Met risico van vallen of wat voor schade ook tijdens de verhuizing.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Zit totaal geen bloei in nog idd, het zijn wel autoflowers waar 8-10 weken voor staat vandaar mijn aanname dat ze nog (minimaal) een week of 4 moeten, @Cookaap ja te weinig licht in de bloeifase, ze hebben toch zonlicht nodig om goede toppen te groeien?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Maar mijn vraag was dus, gaat het veel invloed hebben dat ze grote delen van de dag in de schaduw staan? want 14,6 uur licht in augustus kun je dus 07:00 - 14.30 = 7,5 uur directe zon van aftrekken

Comment

Het gaar om lichturen, niet speciaal om zon. Niemand heeft 15 uur zon als je plant niet midden op een open vlakte staat.
          Zoveel mogelijk zon is wel beter natuurlijk.
          Die 8 weken mag je rekenen vanaf dat je bloei ziet
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

aaah duidelijk, het leek me ook al krapjes ze binnen 8-10 weken na zaaien te oogsten al wordt hier bij de meeste AF's wel mee geadverteerd.. ach we hebben geen haast

Comment

ik heb eigenlijk het zelfde probleem gehad.woon in het bos
              ik heb ze gewoon verplaats als het kon.
              gezonde plant alleen de opbrengst zal niet heel veel zijn
              ach eerste keer

Comment

Bezig...
              X