Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

last van spint, ziet er slecht uit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: last van spint, ziet er slecht uit

Ohhhh NEE HE. nou gaan de spelregels rigoureus veranderen. .....Maar op dit moment gewoon nog lekker aan die pipo blijven lurken...Die aarde zit nog vol voeding voor de plant, water is dan nog gewoon genoeg. Relax, zoek je zen hoekje op. Gaat helemaal goed komen. Nou wil ik nog een ding van je vragen. Klinkt misschien een beetje onrespectvol, ik zal het maar zo direct mogelijk zeggen. Ik wil ff onder haar rokje kijken. Kan je voor mij een duidelijke foto maken van de stam bovenin de plant waar ook de bloeiharen uitkomen. Nou niet van de top maar de internodes die er onder zitten. Internodes zijn zeg maar de etages van je plant waaruit de bladeren en zijvertakkingen komen. Het gaat mij specifiek om de okseltjes van deze boven gelegen internodes. Kunnen we ff bepalen of het een hij, zij of een kweetje is

Comment

de vitens zeg dat we zeer zacht water hebben .de ph meter geeft 6,9 aan.... ronson ga ik doen voor je

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

21442_608292749215518_60567763_n.jpg565808_608292675882192_1039495671_n.jpg983525_608292669215526_1948110784_n.jpg1078383_608292672548859_794459481_n.jpg1097334_608292685882191_22932765_n.jpg1234567.jpg
      Last edited by Csvw01; 7 August 2013, 18:50.

Comment

6,9 zelfs 7 is te doen, ik laat Ron even een strategie uitdenken, hij komt wel op de proppen met iets.

We overleggen op de achtergrond, hij heeft meer ervaring als ik.

Oorspronkelijk geplaatst door Ronson
        Oorspronkelijk geplaatst door Escargot
        Oorspronkelijk geplaatst door Ronson
        Oorspronkelijk geplaatst door Escargot
        Fuckhoe ga ik dit nu weer oplossen.
        Jij een Idee
        Heb ik haar al verteld. Die ph is nu maar ff ondergeschikt. Als je nu gaat afzuren gaan de wortels dood omdat ze een hogere ph gewend zijn. te grote schommelingen in je ph is ook fataal.
        Daarmee had ik wel rekening gehouden en dacht deze langzaam af te laten zakken. (in stappen)

Nee joh, die plant is deze hardheid van water gewend. Moet je nu niet meer aan gaan lopen sleutelen. Geloof me ik spreek uit ervaring.
        Vallen dalijk weer2/3 van de bladeren uit. Ze bloeit al we kunnen nu nog maar heel weinig winnen. alleen nog zo goed mogelijk verzorgen. zal dit zo wel uitleggen in haar topic. Nu worden me eigen plantjes wakker, ze zullen me wel weer hongerig gaan aangapen zo. zie je zo.

Maar nu, als die fucking meter niet zeker is en de publicatie van het nutsbedrijf niet klopt.
        Wat we kunnen doen is haar de Ph laten meten in een substantie die zeker is, Melk.
        dan kunnen we zien hoeveel hij afwijkt.
        Ik laat jou je gang ff gaan en kijk mee.
        Last edited by Escargot; 7 August 2013, 19:27.
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Goed ben ik weer, Nou nog geen conclussies trekken he. Maar ik denk dat ik je moet feliciteren.. Its a girl ..Beschuit met muisjes graag...
          Moest ff mijn eigen schatjes wat te eten geven, arme drommels worden nu pas wakker. Gelijk ff met me nieuwe camera gespeeld.

DSC00001.jpg
          Zij had vandaag niet echt haar dag

DSC00008.jpg
          Zo ziet het er bij mij uit kwa internodes

DSC00004.jpg
          Gewoon om te narren hehehe..

Comment

Roze muisjes worden uitgedeeld hier in heel Occitanie.
            Ze kijken een beetje vreemd die Fransen, kennen ze niet, roze muisjes.

En volgend jaar gaat het in Zwolle het zelfde.

Comment

Nou zoals je ziet hebben we al aardig overleg gepleegd. Het Punt is dat als ik naar je plant kijk, afgaand op mijn eigen ervaring je plant al zeker 1 week in bloeistaat.
              In de bloei zullen ze nog wel een groeispurt hebben maar tot en met +/- de derde week van de bloeiperiode. Dus ik denk dat deze nog op zijn hoogst 2 weken groei zal hebben. Gezien de staat van je plant zal dat betekenen dat je nog maar 2 weken heb om de schades weg te werken. Rommelen met ph waardes is nu echt dus uit den boze. In mijn eerste run als kweker kwam ik in de eerste week bloei er achter dat mijn voedingswater te hard was. Had ff een goede ph meter aangeschaft. Resultaat ik ging ph- kopen afzuren naar 5,7ph (vinden ze lekker). Desastreuze beslissing, mijn planten waren al gewend aan de hardheid van mijn water en kregen ineens water wat bijna 4ph lager was. Gevolg 2/3 van mijn bladeren stierven acuut af. Goed is allemaal wel goed gekomen, was toch nog een zeer aangenaam rokertje. Maar dat willen we niet. Jij heb nog nooit met je ph gerommeld dus je plant is deze hardheid nu gewend. Nix meer aan doen dus, laat haar volle focus op herstel liggen. Daarom zij ik ook al eerder tegen escar dat ph nu echt geen relevant iets is. Als je je water wil gaan afzuren moet je dat gelijk aan het begin al doen zodat je plantjes gewennen aan die lage ph. Er valt wel wat voor te zeggen weedplanten nemen tussen 5,7 en 6,5 ph de meeste voeding op. Tevens heb je minder last van blokkades, maar dat leggen we je nog wel eens uit. Nou hoop dat je je leesbril op had

Comment

Ik in ieder geval wel, en ik ben het volledig met je eens.
                en een ph van 6,9 a 7,1 is niet al te drastisch.

Gewoon een flinke week water, geen voeding meer en de plant gaan beschouwen als bloeiende plant.
                Heb je nog een idee betreffende de bloei begeleiding?

Ik zelf zou denken een week of twee op puur water, hoelang zou jij dit doen voordat je de bloei gaat stimuleren?

Comment

dus wat ik nu begrijpt van jullie is me plantjes gewoon laten rusten en niks meer aan doen toch ?

Comment

Juist!

Comment

Comment

Dat was vanaf het begin al het geval, alleen dachten dat we meer tijd hadden om de plant te laten herstellen voor de bloei.
                        Nu is het de plant door de bloei heen helpen.

We gaan gewoon door zoals we bezig waren totdat ze een tijdje flinke rust heeft gehad.
                        Gewoon met water dus.

Comment

Jaaaaaa. De vlag kan uit...Me arme vingertoppen

Comment

oke ind echt zo tof van jullie e ben jullie zo dankbaar echt super maar ok super bedankt

oke vind echt zo tof van jullie e ben jullie zo dankbaar echt super maar ok super bedankt

Comment

Ja maar toen hadden we geen foto's met zichtbare bloei escargot, daarom de iets andere benadering. Csw dat is het precies. Helemaal nix. makkelijk he
                              Beetje water is voldoende.

oh mosterd na de maaltijd sorry

Comment

dat is idd makkelijk over 3 dagen laat ik wel weer een fofo zien

Comment

Bezig...
                                X