Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

last van spint, ziet er slecht uit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: last van spint, ziet er slecht uit

Even toevoegen, je bent van cocos naar aarde gegaan, cocos heeft zelf geen voedingsbestanddelen, als je zo kweekt gebruikt jouw plant dus direct de voeding uit het water.
    Echter, je bent overgestapt op aarde, de meeste potgrond bevat voldoende voeding voor een week of acht, grotere planten een week of 2 of 3.
    Ook de voeding bevat andere waarden als de voeding voor aarde, je hebt dus een andere voeding nodig.

Als jouw aarde veel te nat is even wachten met water geven totdat je plant er om vraagt. herkeningstekenen weet je wel hoop ik.

Ook dien je even op het Internet te zoeken, wat de Phwaarde van jouw drinkwater leverancier is.

Planten nemen soms geen voeding op door een te groot afwijkend Ph. de ph dient tussen de 5,8 en 6,3 te liggen.
    Ook heeft een plant geen zin in schommelingen.

Even huiswerk gaan doen.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

60483_606987232679403_1119295988_n.jpg554011_606987252679401_2123036317_n.jpg556399_606987176012742_645467572_n.jpg1005665_606987189346074_36174566_n.jpg

Escargot, op de fotos is het slecht tot niet te zien. Het prikkertje wordt donkerder ongeveer 1,5 / 2cm onder de aarde rand. Gisteren hebben ze voeding gehad en 250ml water per bak.
      De ph meter staat tussen de 6,9 en 7 in, de PH waarde zou zo goed moeten zijn toch?

@Ronson, inderdaad zijn ze overgeplant van kokos naar aarde. Dit met behoudt van de "meeste" wortels. Na het overplanten een week geleden zijn ze aan het bijtrekken. De bladeren worden wat donkerder en de stam begint voller te raken.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Escargot, het herkenningsteken van watertekort hoor ik graag van jou

Comment

Lekker stressen die plant! Goed idee, bloei forceren en daarna weer normaal doen. Die wortelsnoei ook! En ook alleenmaar bloeivoeding geven tijdens de (nog) groei? Suuuuuper goed idee! Hopelijk begrijp je dat hier een warme jus van sarcasme overheen hangt. Ik heb weinig katten in het nauw zulke sprongen zien maken. Steek toch eens een joint op, en lees eens over de basis door er een kweekverslag van monty, qnq of hjm bij te pakken. Tot die tijd; lekker blijven doorgaan zo.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Die ph meter heb je bij een tuincentrum gekocht. Ik herken hem, heb die troep ook gehad. Het kost geen drol maar die ph en vocht(verto) meters van de intra tuin zijn niet een beetje maar zeer onbetrouwbaar. Kan eigenlijk ook niet anders dan voor die 8 euries. Behoud van "meeste" wortels? Nou wordt ik echt helemaal koud van binnen.
          Ik zie nu iemand een wietplant uit de kokos rukken, wortels open en blood aan het zonlicht blootgesteld en weer in de aarde begraven. Bij al die handelingen zijn je wortels aan zonlicht blootgesteld geknapt gekraakt inelkaar gedrukt etc etc. Ik denk dat je nog wel heel lang kan wachten op herstel van je bladeren of plant zelf. Eerst zal je je wortelsysteem weer nieuwe leven moeten gaan inblazen. als je iets moet voeden nu is het wel wortelstimulator. Dat wil nog niet zeggen of ze het dan gaan halen want dit arme ding heefd wel het een en ander te verduren gehad zeg...

Comment

Inderdaad, zoals je bovenstaand kan lezen zijn we "greenbees"... Wel ingelezen maar waarschijnlijk niet de juiste stukken. Daar er tevens veel mensen ons tips gaven over do's and dont's, dit later weer tegen spraken etc.. Kortom nog geen steek verder

De bedoeling van dit topic is ook om er meer over te weten te komen en wat te leren van de kennisdragers..
            Dus ja, het ging duidelijk niet goed. Maar we willen er nog wat van proberen te maken dit jaar

Alle tips zijn dus welkom!

Comment

Goed de plant tot rust laten nu, je hebt een ph meter en ik wil dat je die ook gebruikt.
              Voeg een paar druppeltjes citroensap, ik denk dat het het beste is eerst een paar waterbeurten de ph op 7,5 te houden.
              En dan een druppeltje, wellicht twee toe voegen om af te af zakken naar 6,2.
              Ik denk dat je plant niet ook nog een Ph schommeling wil hebben, dit zou ze wellicht niet overleven.

Geef je plant water tot zij er om gaan vragen. geen voeding. (laat de bladeren niet teveel gaan hangen)
              Ik denk dat jouw bodemrijk genoeg is en dat het probleem, Ph waarde of overbewatering is en die wortelschade had ik nog niet eens aan gedacht.
              Ik dacht namelijk dat je je plant overgezet had vanwege de bladproblemen, waarom zou je het anders doen.

Voordat je voeding gaat aanschaffen, koop je een vertometer.
              Die dingen kosten geen fuck.

Dat je er een rommeltje van hebt gemaakt weten we, je bent niet de eerste en ook niet de laatste, en ik ben het met lR2 eens.
              Toch moet je je niet teveel van aantrekken, wat er is geschreven.
              Wel luisteren naar wat er wordt gezegd.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oh fuck hier heb ik helemaal niet bij stil gestaan, weer een reputatie erbij Ron, gaat lekker bij jou.

Oorspronkelijk geplaatst door Ronson View Post
              Die ph meter heb je bij een tuincentrum gekocht. Ik herken hem, heb die troep ook gehad. Het kost geen drol maar die ph en vocht(verto) meters van de intra tuin zijn niet een beetje maar zeer onbetrouwbaar. Kan eigenlijk ook niet anders dan voor die 8 euries. Behoud van "meeste" wortels? Nou wordt ik echt helemaal koud van binnen.
              Ik zie nu iemand een wietplant uit de kokos rukken, wortels open en blood aan het zonlicht blootgesteld en weer in de aarde begraven. Bij al die handelingen zijn je wortels aan zonlicht blootgesteld geknapt gekraakt inelkaar gedrukt etc etc. Ik denk dat je nog wel heel lang kan wachten op herstel van je bladeren of plant zelf. Eerst zal je je wortelsysteem weer nieuwe leven moeten gaan inblazen. als je iets moet voeden nu is het wel wortelstimulator. Dat wil nog niet zeggen of ze het dan gaan halen want dit arme ding heefd wel het een en ander te verduren gehad zeg...
              Oh fuck hier heb ik helemaal niet bij stil gestaan, weer een reputatie erbij Ron, gaat lekker bij jou. uit de kokos gerukt, wordt een vaste uitspraak van me.

"ben je nu helemaal uit de kokos gerukt?"
              Last edited by Escargot; 4 August 2013, 21:31.

Comment

Inderdaad goed luisteren

We zullen even geen water geven tot de plant erom vraagt, wel is onze vraag nog; wat zijn de tekenen hiervan? "herkenningsteken"
                De vertometer zullen we morgen aanschaffen, deze is bij een willekeurig tuincentra te halen toch?

Zodra de plant om water vraagt moeten we dus water geven met een ph waarde van rond de 6,2?

Fijn dat je ons een handje wil helpen Escargot. Mocht het dit jaar niet goed komen, hebben we iig genoeg geleerd voor volgend jaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Csvw01 View Post
                  Inderdaad, zoals je bovenstaand kan lezen zijn we "greenbees"... Wel ingelezen maar waarschijnlijk niet de juiste stukken. Daar er tevens veel mensen ons tips gaven over do's and dont's, dit later weer tegen spraken etc.. Kortom nog geen steek verder

De bedoeling van dit topic is ook om er meer over te weten te komen en wat te leren van de kennisdragers..
                  Dus ja, het ging duidelijk niet goed. Maar we willen er nog wat van proberen te maken dit jaar

Alle tips zijn dus welkom!
                  Ja dat proberen wij ook samen met jou.
                  Wij zien ook het liefst een plant gelukkig met de bladeren omhoog zonnen, we houden niet van bruin,geel, dor en gaatjes al zijn de laatste niet uit te sluiten

Oorspronkelijk geplaatst door Csvw01 View Post
                  Inderdaad goed luisteren

We zullen even geen water geven tot de plant erom vraagt, wel is onze vraag nog; wat zijn de tekenen hiervan? "herkenningsteken"
                  De vertometer zullen we morgen aanschaffen, deze is bij een willekeurig tuincentra te halen toch?

Zodra de plant om water vraagt moeten we dus water geven met een ph waarde van rond de 6,2?

Fijn dat je ons een handje wil helpen Escargot. Mocht het dit jaar niet goed komen, hebben we iig genoeg geleerd voor volgend jaar
                  De plant zal er om vragen wanneer de blaadjes in de middag, een beetje naar beneden gaan wijzen.
                  dus niet 's Avonds of 's Morgens, dan is het een teken van slaapstand en in die periode hoor je de plant eigenlijk helemaal niet eens te zien.
                  Ik zei dus ook al "met rust laten" en geloof me wat deze bejaarde nodig heeft is heel veel rust.

Tot morgen, tegen de avond 5 uur, dan zal ik je vragen hoe de blaadjes er bij staan.
                  Last edited by Escargot; 4 August 2013, 21:36.

Comment

Ja, maar weet wel van wie je tips aanneemt. Ik heb hier al heel veel mensen op het fora gezien die hele domme dingen zeggen en gewoon weg slecht advies geven.
                    Escargot kun je redelijk vertrouwen maar qua ph meters weet ie nog niet zo veel lol grapje esca. Ik zou als beginner niet gaan hangen aan het advies 1 iemand. Ik zal kijken wat voor een bepaald probleem de meest gangbare oplossing is die door meerdere mensen wordt bevestigd. Je goed inlezen ja dat ook. Geloof je eigenlijk niet als je zegd dat je de verkeerde stukken heb gelezen. Er zijn heel veel online growguides in het nederlands beschikbaar en die zegen min of meer allemaal het zelfde.

Heb er ff eentje voor je naar voren gehaald. Lees dat ff goed door.
                    Dan ben je ook beter instaat te bepalen wanneer een advies goed of juist gelul is. Goed hele lap tekst. Nou je plantje Wat Escar zegt met rust laten en alleen water met wortelstimulator meegeven. Wortels moeten weer gaan groeien en op zoek gaan naar de voeding in je aarde. Gaat wel lang duren.

En LR2 heefd eigenlijk wel gelijk he, deze jongen bedoeld het verder goed hoor. Hij weet waar hij overpraat, naar hem kan je echt luisteren.
                    Last edited by Ronson; 4 August 2013, 21:43. Reden: foutje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronson View Post
                      Escargot kun je redelijk vertrouwen maar qua ph meters weet ie nog niet zo veel lol

En

En LR2 heefd eigenlijk wel gelijk he, deze jongen bedoeld het verder goed hoor. Hij weet waar hij overpraat, naar hem kan je echt luisteren.

Wat heeft LR2 wat ik niet heb, ik heb het benaderd zoals het hoort, ik moest eerst alles uitsluiten voordat ik tot een conclusie kon komen.

Geen lichtprobleem
                      Ph in water niet echt de oorzaak.
                      Geen overbewatering
                      Geen voeding's probleem. (door de potgrond en 4 waterbeurten voedsel)

Alleen heb ik niet gedacht aan het kokos rukken, ik ben dus volledig uit de kokos gerukt

Maar mijn uiteindelijke conclussie was gelijk, wortel probleem

Tjonge wat heb ik weer veel geleerd vandaag.
                      Bedankt Ron, Csvw en Lr2. allemaal een puntje erbij.

Comment

als ik jullie toch niet had hihi ik ga jullie zeker op de hoogte houden..

Comment

Nee hoor dat doe ik wel.

Ben niet voor niets een slak, ik houd alleen van vers en gezond groen.

Ik ga trouwens een nieuw topic beginnen voor volgend jaar, ik geef je later de link wel.

Comment

dat is goed heel fijn zelf dan kan het volgen jaar helemaal niet meer mis gaan. althans dat hoop ik hihi

Comment

hahahaha ben je nu helemaal uit de kokos gerukt....hahahaha die had ik weer ff gemist.
                              en LR2 Heeft ietsje meer ervaring misschien, kan er naast zitten hoor

Comment

jullie zijn gewoon toppertjes ( slijm slijm ) whahah

Comment

Bezig...
                                X