Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe maak ik een goedkoop afdakje?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: stekjes rekken

Nee, ik heb geen afdak.. Maar ik heb net bezig geweest om een waterwerende constructie te maken met flinterdunne plastic folie, ipv stekjes rekken , zaailingen rekken : hoe maak ik een goedkoop afdakje, waar kan ik een kopen (ook kweekkasje )

Comment

Sorry Weedy ik had herminator verteld een topic te maken met de vraag en advies betreffende de aankoop van een klein Kasje.
      Dit werd denk ik verkeerd begrepen.
      Hermienator zou de Topic wilde de topic naam veranderen in iets dergelijks als ik "wil een kas kopen, informatie gezocht" oid.
      Het is mij te verwijten, dat de Topic zo gevormd en geplaatst is.
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Sorry voor de verwarring ! Maar snap de werking v dit forum nog niet zo goed !

Comment

Als je nu even hier kijkt zie je wat je kan doen aan de regen en te kleine plantjes.

Als het goed is zie je het wel, kosten minder dan een euro, wel flink doordrinken
          Last edited by Escargot; 27 July 2013, 19:06.

Comment

Ik denk dat mijn plastic meer licht doorlaat dan die flessen hoor ! Maar danke voor de tip !

Comment

Ik weet niet hoe jouw plastic voorziening er uit ziet.
              Is erg tijdelijk en helpt wel, denk ik.
              Makkelijk aan te brengen en weer te verwijderen
              Hoe ziet jouw constructie er uit?

Comment

Re: Hoe maak ik een goedkoop afdakje?

Ik heb de titel veranderd in "Hoe maak ik een goedkoop afdakje?": http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...edkoop-afdakje

Zelf heb ik ooit eens een "kas" gemaakt van houten panlatten met stevig zeil eromheen. Dit werkte redelijk, al groeide de planten minder snel dan dat ze in de buitenlucht zouden doen. Het probleem waar ik op stuitte, was dat het water bovenop de "kas" bleef liggen. Dit kan echter voorkomen worden door te zorgen dat de bovenkant iets of wat schuin af loopt.

Ik had mijn "kas" flink verzwaard met allerlei materialen en goed vast gemaakt. Desalniettemin vloog deze nog door de tuin heen tijdens een storm, waarna ik 'm maar heb weggegooid. Ik zou ze nu gewoon in de buitenlucht plaatsen met een of twee stevige stokken in de pot. Als je je plant daaraan vastmaakt, ben je al een heel eind. Het enige wat je dan nog moet doen is dat de plant niet met pot en al omwaait.. En natuurlijk gaten onderin de pot maken, zodat eventueel overtollig water gewoon weg kan lopen.

Succes!
                [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

image (14).jpegimage (15).jpegimage (16).jpegfolie en plakband will do it for the night :p het is redelijk stevig en waterwerend en das denk ik het belangrijkste

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

oke bedankt ! maar vannacht gaat het echt stormen dus beschutting kunnen ze wel gebruiken !

Comment

Ik zet de hele kleintjes even onder een boom, of onder de tuintafel als het echt hard gaat.
                    Die gaan ook niet zo snel de lucht in met een zuchtje wind (hint).
                    Onder dat plastic moet je ze ook niet de hele dag laten, na de bui meteen eraf.
                    Wind is goed.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Jo,
                      ik heb een plant in de bloei en wou ook niet dat ie nog nat werd. Vanmiddag even aan de slag gegaan met baksteen betonijzer en plastiek.
                      Resultaat :
                      Attached Files

Comment

mooie voorziening ! zeker voor als ze groter zijn, maar heb nu alle beschutting verwijdert dat ze mooi kunnen zonnen

Comment

Bezig...
                        X