Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goed wietsoort voor het Nederlands klimaat.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Goed wietsoort voor het Nederlands klimaat.

Korting op 420shop
    Beste kwekers

Misschien is de vraag al eens gesteld, zoja dan bij deze alvast mijn excuses. Ik heb ernaar gezocht binnen het forum en al behoorlijk wat af gegoogled (zonder/beperkt succes). Dit jaar word mijn 3e kweek via stekken, maar volgend jaar wil ik eigenlijk via zaden kweken omdat ik toch elk jaar weer TMV en andere probleempjes tegen kom. Ik zoek een soort wiet wat goed schimmelbestendig is, een relatief korte bloeiperiode heeft en die wat betreft smaak en sterkte wat weg heeft van bijv. White Widow, Jack Herer of Northern Light.

Na een behoorlijke zoektocht in de verschillende seed shops kom ik toch voornamelijk Skunk en een hoop onbekende namen tegen die mij absoluut niks zeggen. Ik ben niet zo'n fan van Skunk of Haze soorten. De reden dat ik volgend jaar uit zaad wil kweken is niet alleen vanwege de kwaliteit, maar ook vanwege de (te) lange bloeiperiode die de stekken hebben ( het is een onbekend soort, er is alleen bekend dat het om een witte soort gaat ). De afgelopen 2 jaar 'moest' ik vanwege toprot in de 2e week van Oktober knippen, dit terwijl de wiet eigenlijk nog wel een weekje of 3 mocht aandikken/rijpen.

Een autoflower is een optie, maar ik wil het eerst met normale plantjes proberen. Als je een lekker plantje kent wat een beetje voldoet aan de eisen van ons klimaat ( en mijn smaak ), dan zijn tips meer dan welkom! Ik ga liever uit van goede recensies dan het verkooppraatje van de winkel.

Alvast bedankt!

- Quin
    Last edited by Quintox; 28 July 2013, 02:42.

Re: Goed wietsoort voor het Nederlands klimaat.

Je moet eens zoeken op Deense soortjes zoals Royal Dane of echte Nederlandse zoals Hollands Hoop.
    Autoflowers zijn zo moeilijk niet hoor, je kan er gerust eens mee experimenteren, het is niet dat ze zoveel plaats innemen
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bombadil View Post
      Je moet eens zoeken op Deense soortjes zoals Royal Dane of echte Nederlandse zoals Hollands Hoop.
      Autoflowers zijn zo moeilijk niet hoor, je kan er gerust eens mee experimenteren, het is niet dat ze zoveel plaats innemen
      Haha nee dat klopt, maar de opbrengst is zo laag. Ik denk dat ik ze volgend jaar erbij pak gewoon om eens te testen hoe ze gaan, maar ik zoek vooralsnog voornamelijk gewone normale dames die lekker de lucht in kunnen gaan
      Royal Dane kende ik nog niet, Hollands Hoop wel al vaker tegengekomen maar nog niet het genoegen gehad om deze te mogen proeven. Hoe ervaar jij Hollands Hoop? Waar zou je de smaak en het effect mee kunnen vergelijken? Na een beetje research blijkt Hollands Hope toch behoorlijk wat minder THC te bevatten dan bijv. een White Widow. Royal Dane kan ik weinig informatie over vinden, verder een hoop gemixte ervaringen ( de een is tevreden, de ander weer niet ). Ben erg benieuwd naar je ervaringen!

Comment

autoflowers lage opbrengst ligt aan jezelf
        zet je ze in kleine potjes dan blijven je plantjes klein en zal je oogst tussen de 1 en 15 gram zijn.
        geef je ze 'n ruime grote pot of zet je ze in de volle grond dan kan ook 'n autoflower ruim 50-70 gram opleveren.
        en ik spreek uit ervaring
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Ik ben idd al schitterende exemplaren van autoflowers tegengekomen, mini-boompjes waar mijn mond van open viel. Ik verkeerde in de veronderstelling dat autoflowers maar grofweg max 50gr opleverden, en dat zelfs dat al uitzonderlijk was. Zelf ging ik ervanuit dat een doorsnee autoflower in een grote bak/volle grond gemiddeld iets van 35 gram zou opleveren. Ik zal volgend jaar een paar autoflowers zetten, ben erg benieuwd naar het resultaat

Comment

de fout die iedereen maakt is dat ze er vanuit gaan dat alles veel opleverd zoals de info beschrijft.
            enkel staat bij de info nooit beschreven in welke potgrootte of welk medium er is gekweekt enz.
            ik zelf ga er vanuit dat 'n autoflower 20 gram per plantje opbrengt.
            ook al heb ik er planten tussen zitten die ruim 30-40 gram opleveren ga ik me er niet op blind staren dat dat bij elk plantje het geval zal zijn!

en tegenvallers kunnen er altijd bij zitten
            'niet elk zaadje word 'n grote boom'!
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Nee ik heb het sowieso afgeleerd om mezelf rijk te rekenen, elk jaar valt de opbrengst weer tegen vanwege slechte zomers, slechte nazomers, toprot enz enz ( rippen nog niet eens meegeteld ). Aan de toppen zit telkens nog wat te weinig vlees, hierdoor blijft er niet veel over na het drogen. Vandaar dat ik nu ook op zoek ben naar wat meer kwaliteit en een plant die het wat beter doet op Nederlandse bodem Ik neem het verkooppraatje nooit als feitelijk aan, ik concludeer op basis van andere kwekers en kweekverhalen.
              Last edited by Quintox; 28 July 2013, 19:03.

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
                X