Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chemdog probleempje. Op zoek naar wat tips die dit probleem snel en veilig kunnen oplossen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Chemdog probleempje. Op zoek naar wat tips die dit probleem snel en veilig kunnen oplossen

Korting op 420shop
    Hallo beste,

Ik heb een chemdog plant staan. Alles ging super goed tot die van dag op dag slap hing. Ik had geen flauw idee hoe dit kwam. Na wat research waarschijnlijk het probleem dat veel beginners maken: te weinig water. Dus ik heb de plant flink water gegeven de afgelopen tijd maar nu, een 5 dagen verder hangt de plant er nog steeds mizerabel bij. Dus ik vraag jullie graag om advies. De plant is ontkiemt in mei en in juni naar de grote pot over gegaan. Ik heb vanaf de grote pot gehele tijd ata terra leaves 10ml op 1,5 liter meegegeven. Hij staat in een kas waar een ventilator in staat. Na dat de plant slap is geworden en niks deed heb ik de gele blaadjes verwijderd. Wel moet ik nog even melden dat ik een dag of 2 voordat die slap ging hangen de plant heb getopt en de dag dat hij slap ging hangen was het heel erg warm. weed 1.jpgweed 2.jpgde top heb ik wat omhoog gezet met ijzerdraad om de toppen iets meer licht te laten vangen. ook sinds de dag dat de plant slap is gaan hangen heb ik geen voeding meer gegeven maar gewoon water.

Ik vind het wel appart want ik heb ook nog 3 autoflowers op dezelfde plek staan. Deze hebben dezelfde voeding, zelfde behandeling gehad en deze zijn nu tegen het einde van de bloei. Nog even een foto bijgevoegd,weed 3.jpg

Ik wacht graag op jullie reactie!

Vriendelijke groetjes!

Re: Chemdog probleempje. Op zoek naar wat tips die dit probleem snel en veilig kunnen oplo

Die zijn niet einde bloei hoor.
    Misschien zijn de wortels al te droog geworden hebben die het begeven en neemt de plant geen water meer op.
    Enkel met een paar goede wortels houd ze zich nu nog in leven.
    Goed water blijven geven misschien komt het nog goed!

Comment

Re: Chemdog probleempje. Op zoek naar wat tips die dit probleem snel en veilig kunnen oplo

Beste,

Als je je plant in een groter zet pot hoef je niet direkt met voeding te beginnen, in een beetje doorsnee potgrond zit genoeg voor een paar weken.
      Zo voorkom je overvoeding. Ik zie bladproblemen bij al je planten, er is hier genoeg over te vinden op het forum. Je Chemdog heeft duidelijk problemen
      onder de grond, ik vrees het ergste.
      recht is recht. krom is krom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heribei View Post
        Die zijn niet einde bloei hoor.
        Misschien zijn de wortels al te droog geworden hebben die het begeven en neemt de plant geen water meer op.
        Enkel met een paar goede wortels houd ze zich nu nog in leven.
        Goed water blijven geven misschien komt het nog goed!
        Heribei hoelang hebben de 3 in bloei nog nodig? Want dit zijn autoflowers die toch al een paar weken in bloei staan.

Oorspronkelijk geplaatst door SnsieNL View Post
        Beste,

Als je je plant in een groter zet pot hoef je niet direkt met voeding te beginnen, in een beetje doorsnee potgrond zit genoeg voor een paar weken.
        Zo voorkom je overvoeding. Ik zie bladproblemen bij al je planten, er is hier genoeg over te vinden op het forum. Je Chemdog heeft duidelijk problemen
        onder de grond, ik vrees het ergste.
        Wat zou dit kunnen zijn onder de grond en hoe los ik dit op?

Comment

Daar kun je alleen duidelijkheid in krijgen als je ze uit de pot haalt. Er is igg iets kapot en dat is niet zomaar te verhelpen, ...

Comment

Daar kun je alleen duidelijkheid in krijgen als je ze uit de pot haalt. Er is igg iets kapot en dat is niet zomaar te verhelpen, ...
            maarja als ik dat doe verneuk ik natuurlijk mijn plant? of niet?

Comment

Dat is ze toch al...

Comment

Dat is ze toch al...
                niet meer te redden?

Comment

Ik denk het niet, mochten het beestjes zijn dan zou je ze kunnen bestrijden. Maar dan nog, er is wat beschadigt en zolang je de oorzaak niet weet kan je ook niks verhelpen. Zolang er niks verholpen wordt zal de plant ook geen kans zien zich te herstellen. En wij kunnen er ook van leren als het probleem zichtbaar wordt

Comment

Ik denk dat je met overpotten erg veel wortels hebt beschadigd.
                    Flink water blijven geven, weekje zonder voeding kan best.
                    In die kas wordt het veel te warm als de buitentemperatuur boven de 25 is.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Ik denk dat je met overpotten erg veel wortels hebt beschadigd.
                      Flink water blijven geven, weekje zonder voeding kan best.
                      In die kas wordt het veel te warm als de buitentemperatuur boven de 25 is.
                      Qnq ik heb ze nu allemaal buiten de kas gezet. Hoe kan het dan dat er maar 1 zo aan toe is en de rest niet?
                      Trouwens ik heb ze overgepot op 16-06 en 5 dagen geleden is die slap gaan hangen.
                      Ik geef hem nu 5 dagen gewoon water zonder voeding maar nog niks verbeterd.
                      Zou het aan het toppen kunnen liggen? Heb ik 2 dagen voor de slapheid gedaan????

Groetjes

Edit: sow dat was ff schrikken.
                      Ik zette de ventilator uit nadat ik mijn planten buiten had gezet. Nu is het al 46 graden in de kas met ventilator was het 39
                      Last edited by Ketskroket; 1 August 2013, 14:39.

Comment

ehh zou dan bijna gaan denken dat de temperatuur een beetje teveel voor haar is gaan worden.
                        46 Graden, die 39 is al 9 graden of meer te heet.
                        Dan nog getopt, ja ehh de combinatie van.
                        Alleen dat toppen gebeurde twee dagen voorheen.
                        Hmmm, ik geef het op als je geen molshoop in je pot aantrof is het de combinatie hitte en toppen.
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

nou geloof het of niet maar de plant staat er weer supermooi bij! ik hoop dat die nog gaat bloeien!

Comment

Kijk dat zijn de signalen, ik ben blij voor je.
                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Escargot View Post
                              Kijk dat zijn de signalen, ik ben blij voor je.
                              haha dankje! heb jij toevallig ook planten staan wat geen autoflowers zijn?

Comment

Bezig...
                              X