Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Buitenkweek

Oke bedankt voor de uitleg. Ik ga ze gewoon weer in een pot stekendan kan ik ze binnen zetten als het te koud wordt grtz

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

image.jpg

Hier het stukje dat ik heb getopt. Staat nu al een paar dagjes in water maar nog geen worteltje te bespeuren..

image.jpg

Dit viel me ook op, een dikker stukje in het bladoksel, iemand enig idee wat het is?

Comment

heb net gekeken nu pijn in me nek

gewoon laten groeien
      welke voeding ga je gebruiken

maak ff wat meer foto's

gr

Comment

Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roel213 View Post
          heb net gekeken nu pijn in me nek

gewoon laten groeien
          welke voeding ga je gebruiken

maak ff wat meer foto's

gr
          Ik gebruik nu GHE florabloom, als ze in bloei komt ga ik denk ik canna flores en pk13/14 halen, heb er al veel goeds over gelezen.
          Grtz

image.jpg

image.jpg

Comment

Flora Bloomis een bloei stimulator, dit denk ik omdat er ook flora grow bestaat.
            Zoek deze even op op het net.

Comment

Heb het opgezocht voor ik het besteld heb natuurlijk :p op het net staat er dat het voeding is voor tijdens de groei. Die grow die jij zegt dient denk ik voor heel kleine stekjes. Grtz

Comment

Florabloom is voor de bloei.
                Sommige sites, zoals bijv. growshopholland, hebben de Engelse omschrijving niet goed vertaald.
                NPK waarde is 0 - 5- 4, dus er zit geen stikstof in, waar de plantjes juist tijdens de groei behoefte aan hebben.

FloraBloom promotes vigorous flower and fruit development.
                • Combine FloraBloom with FloraMicro to provide a specialized nutrient for rapidly growing plants during the flowering and fruiting growth phase.
                Last edited by QnQ; 13 August 2013, 12:57.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Het Flora systeem is een A+B plus systeem. Je hebt zowel de FloraGro als de FloraBloom plus FloraMicro samen nodig gedurende de hele kweek.

Hun schema geeft dan aan hoeveel je van ieder moet gebruiken tijdens de kweek.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                    Het Flora systeem is een A+B plus systeem. Je hebt zowel de FloraGro als de FloraBloom plus FloraMicro samen nodig gedurende de hele kweek.

Hun schema geeft dan aan hoeveel je van ieder moet gebruiken tijdens de kweek.
                    Ja, deze tip heb ik van Ronson, zoek eens het voedingsschema op van deze voeding.
                    Dan kan je alles lezen/

Thanks Wietefras, puntje erbij, QnQ ook trouwens

Comment

Kan het daardoor komen dat men plant stress heeft? De zijvertakkingen vertonen op het einde van het steeltje donker rode vlekken.. Stoppen met die voeding dan..?
                      grtz

Comment

Zeker stoppen met deze voeding, en die rode vlekken op de stelen wil ik graag een foto van zien.
                        Morgen ochtend is vroeg genoeg, als de plant in de stress is moet je haar, zeker in de nacht, met rust laten.

Die rode vlekken duiden op stikstof tekort, temperatuur stress of te lage luchtvochtigheid.
                        Dat laatste lijkt mij zeer sterk. je plant staat buiten en ook nog in de volle grond.
                        Temperatuur zal ook wel in orde zijn anders hadden er al meerdere meldingen geweest.

Dus ik houd het op stikstof echter dan praten ze over paars niet rood.
                        Conclusie, de foute voeding gebruikt, echter daar waren we al achter
                        Last edited by Escargot; 13 August 2013, 23:36.

Comment

Aangezien je deze fles al hebt kun je die ook completeren met de andere 2 onderdelen erbij en dan volgens het schema de juiste hoeveelheden mengen.

Al is dit een buitenkweek in de volle grond en dan zou je ook de plant zelf kunnen laten zoeken naar voeding. Geef je desnoods die voeding die je nu hebt alleen in de bloei wat erbij

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                            Aangezien je deze fles al hebt kun je die ook completeren met de andere 2 onderdelen erbij en dan volgens het schema de juiste hoeveelheden mengen.

Al is dit een buitenkweek in de volle grond en dan zou je ook de plant zelf kunnen laten zoeken naar voeding. Geef je desnoods die voeding die je nu hebt alleen in de bloei wat erbij
                            Dat probeerde ik aan het begin van zijn kweek al duidelijk te maken, kijk naar de vegetatie rondom en zie of je voeding nodig hebt.
                            Indien Nodig de bodem verrijken. Verrijken is niet, een volledig dieet van messtof.

Oorspronkelijk geplaatst door Escargot View Post
                            Meerdere malen per dag, mag je geven als je wil dat jouw plant het loodje legt, de pijp uit gaat, onder de groene zoden gaat liggen, 6 plankjes om haar heen wil plaatsen.

In andere gevallen, nee dus.

Jouw plant staat in de volle grond.
                            Als je weet wat voor bodem daar is, (kan je zien aan andere vegetatie) heb je in veel gevallen helemaal niets nodig.
                            Je kan in de loop van de groei zien of zij een beetje geholpen moet worden, voorlopig lijkt zij mij tip top in orde.

Je kunt wel de volgende keer de bodem verrijken en de plaats luchtiger maken, ideaal voor cannabis.
                            Dat is toch al een tijdje geleden hoor...

Een beetje is dus niet iedere dag zelfs niet iedere week, of iedere twee weken, een beetje is als de plant aangeeft iets tekort te komen...
                            Last edited by Escargot; 14 August 2013, 00:09.

Comment

Okee bedankt voor het me te laten weten! Blijkbaar heeft ie toch niet zo'n last gehad van de voeding, buiten dat verkleuren dan..
                              Is een stikstof tekort fataal voor de plant? Zou willen vermijden om nog voeding te moeten kopen..

Comment

Stikstof is essentieel voor een plant.

Comment

Bezig...
                                X