Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn ph

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    mijn ph

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Ik heb een probleem met mijn planten. Ze worden van onder naar boven langzaam geel. Ik haal dagelijks de losgelaten gele bladeren van mijn planten af helaas. Ik heb mijn ph gemeten het gedistilleerde water was 6,55 na mijn aarde uit de pot was het 5,35 mijn grond is dus te zuur lijkt mij? Ik ben het juist gaan afzuren 4 dagen terug omdat mijn leidingwater ph 8 is. Ook krijg ik op het blad boven aan zwarte stipjes en vlekjes. zodra ik een klein beetje voeding geef verbranden ze. Ik hoop dat iemand weet wat er aan de hand is want ik vrees dat ze anders de bloei niet overleven.

    Ze staan in potgrond met een beetje paardenmest Heb een tijd niet aan voeding gedaan omdat ze verbranden. ik gaf eerst terra vega van canna.
    Deed 15ml op 10L advies van hun is ruim het dubbele IMG_6915.jpgIMG_6914.jpg

    De plant is nu een stuk geler onderin dan op de foto.


    Alvast bedankt

    #2
    Re: mijn ph

    Terra vega zal de boos doener niet zijn , die hardheid van het water daar groeien ze ook wel om , in mijn regio , is het ook meer dan 6 , heb nog nooit afgezuurd , ik hou het op die paarde mest !!!!die planten verbranden gewoon !!! ik snap dat van dat gedestileerd water ook niet , hebben ze bij jullie geen kraanwater ???ik zou die potten ff op klossen zetten , kan het water er makkelijk uitlopen!!! tuinslang er in en spoelen !!!!en over 4 dagen een beetje voeren met die tera vega !!!! suc6 isis !!!

    Comment


      #3
      Re: mijn ph

      Je bent 4 dagen geleden gaan afzuren.
      En welke pH heb je dan gegeven ?

      Voeding zou ik sowieso verdubbelen. 't Is geen kabouterplantje ofzo.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: mijn ph

        Hoi qnq ik ben water gaan geven met ph 6 a 6.5 daar tussen in. Maar nu ben ik bang dat mijn ph te laag is. Lees mijn meeting hier boven. Ik weet echt niet meer ff wat ik moet doen. Wel niet voeding gaan afzuren of niet ec waarden 2/3 is goed toch? Mijn meter meet in us 250 us hoe veel ec is dat? Ik kan er niets over vinden op internet 50 us is 0.05ms 1 ms is 1 ec?
        zie mijn andere topic voor nog wat fotos ik hoop dat ik mijn planten weer mooi groen weet te krijgen

        bedankt

        Comment


          #5
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: mijn ph

            Top ik hoop het! Hoe veel us is 1 ec? Dat vraag ik me af 1000? Ik heb gister meteen voeding gegeven ik hoop dat ik snel verbetering zie want vooral de pp werden snel minder groen die waren eerst heel mooi donker groen als ik mijn water blijf afzuren naar ph 6 is het niet mogelijk dat de grond te zuur wordt toch? Als de plant de vingers van het blad samen brengt als een soort kommetje wat heeft hij dan nodig? Doet hij dit om water op te vangen of juist niet?
            Mijn ec en ph meter berekend ook de temperatuur dus ik meet als het goed is meteen de juiste waardes
            bedankt!
            Last edited by isis; 13 August 2013, 17:12.

            Comment


              #7
              Re: mijn ph

              ik had ook zon meter die het in us aangaf bijv. 163 dan was de EC 1,63

              meestal staat er op het doosje ook wel iets van een tabel.

              greetzz

              Comment


                #8
                Re: mijn ph

                hoi mafferd,

                mijne meet een us van 800 ik snap niets van de ec waardes.

                Comment


                  #9
                  Re: mijn ph

                  Het is hetzelfde zelfde verschil als tusen meters en kilometers.

                  "uS" staat voor "micro Siemens" (per centimeter). De EC waarde wordt gegeven in mS (ofwel milli Siemens). Dat scheelt dus een factor 1000.

                  "uS" waarde delen door 1000 en je hebt EC.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #10
                    Re: mijn ph

                    Wietefras bedankt voor je reactie. Dus als ik een us meet van 800 is dat een ec van 0,8. Heb je toevallig ook een verklaring voor mijn bladprobleem? Het wordt echt met de dag erger.
                    Ik ben nu bio bloei/groei voeding gaan geven met een andere nkp de oude npk was 3-1-4 van tera vega de nieuwe is npk 5-4-6- 2mgo Ik heb dit gedaan in de hoop dat dit de missende voeding kan geven. Mijn planten werden langzaam minder groen. Krijgen zwarte stipjes en het blad wordt geel. Ook lijken ze te verbranden wanneer ik voeding geef. Bruine randjes om het blad en ze trekken een beetje krom hier en daar. ook maken ze een soort kommetje het blad neemt de vorm aan een bootje. Ik weet even niet hoe ik het moet uitleggen.

                    Bedankt

                    Comment


                      #11
                      Re: mijn ph

                      Ja 800uS is een EC van 0,8.

                      In de foto's zien de planten eruit alsof ze een flink stikstof tekort hebben. Normal gesproken zijn ze wel wat donkerder.

                      Waarom je dan bij het minste geringste beetje voeding al verbrandingsverschijnselen krijgt weet ik ook niet.

                      Wat is de EC waarde dan van de voeding die je geeft? Hoeveel voeding geef je?

                      Is de aanschaf van een Fertometer wat? Die geeft vanzelf een groen lampje als er genoeg voeding in je pot zit, rood indie teveel en oranje indien te weinig.

                      Ik meet zelf de EC eigenlijk niet, maar meng de aanbevolen hoeveelheid voedingsstof in het water en kijk verder naar die fertometer (en de plant zelf) of de plant voeding nodig heeft of niet. Als het fertometer lampje oranje is gooi ik er wat meer van bij. Tot het groen geeft. Dan zijn die planten ook echt in no-time weer groen. Als het lampje groen is geef ik gewoon water of wat verdunde voeding.

                      Als het fertometer lampje rood geeft raak ik in paniek.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #12
                        Re: mijn ph

                        haha niet te erg in paniek raken he! haha
                        De Ec van mijn voeding is rond de 1400. eerst was die 800 maar geef nu wat meer. Ik gaf ze eerst geen voeding omdat ik dacht dat ze veel te veel kregen. Ik geef om de dag terra vega 30 Ml op 10 L ze raden 50ml op 10 L aan volgens mij. Ik ga morgen een fertometer kopen als ik er ergens eentje weet te vinden. Ik heb alleen een ec/ph meter op het moment. Ik dacht zelf ook aan stikstof maar hoe ga ik dat er bij geven? Vorig jaar had ik dit ook een beetje bij mijn ak47's ik mengde toen as en paardenmest door het water wat ik gaf. Toen ging het snel weer beter.

                        Bedankt

                        Comment


                          #13
                          Re: mijn ph

                          Mijn planten worden alweer wat groener. De ph was te laag in de pot ik snap niet hoe dit gekomen is. Ik zuur net het water af dit deed ik niet hiervoor.
                          Ze lijken nu wel al wat groener te worden! Ik ben daar wel blij mee. Ik hoop dat ze snel echt in bloei gaan anders gaat het hem niet worden denk ik.

                          Comment

                          Bezig...
                          X