Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PK-13-14 allereerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PK-13-14 allereerste kweek

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Dit is mijn allereerste kweek ooit. 8 weken geleden kreeg ik per toeval een plantje van iemand. Ik heb besloten dit plantje zo low-budget als mogelijk te laten groeien en bloeien, met als doel ervan te leren zodat ik volgend jaar wat groter kan uitpakken. Ik heb mezelf compleet ingelezen via dit forum. Vanaf morgen staat ze exact al 2 weken op 12/12, en ze is lekker aan het bloeien geslagen. De plant (bubblegum wat ik me heb laten vertellen) is nu 95cm groot. Ik begon echter toch te twijfelen of het wel verstandig is om zonder voeding de rest van de bloei af te maken. Ik zag dat een flesje PK-13-14 geen fluit kost, dus op zich de moeite om te gebruiken. Ik weet echter dat mijn leidingwater dat ik tot nu toe gegeven heb een vrij hoge PH-waarde heeft, namelijk 7.8. Tot nu toe lijkt de plant daar nog geen enkel probleem van ondervonden te hebben (sterker nog, zelfs zonder enige voeding gebruikt te hebben, ziet ze er kerngezond uit).

    Ik las echter dat als je PK-13-14 gebruikt, je moet zorgen dat de PH-waarde perfect is voor de plant (dus rond de 6-6.5). Raden jullie mij in dat geval af om die voeding te gebruiken omdat het niet optimaal opgenomen kan worden? Of is het zeker wel de moeite, omdat mijn plant tot nu toe prima met dit leidingwater kan leven? Ik hoor het graag. Hieronder enkele foto's.



    IMAG0347.jpgIMAG0342.jpgIMAG0346.jpg

    Groeten,
    Tylan

    #2
    Re: PK-13-14 allereerste kweek

    PK13/14 is een booster die je gedurende 1 week gebruikt als je overal op de plant topjes hebt.
    Meestal is dat week 5 of 6 bloei.
    Ik zou dat dus zeker niet als voeding gebruiken en elke dag geven, daarvoor heb je bijvoorbeeld Terra Flores, da's de basisvoeding voor de bloei.

    Ik denk dat je ze niet veel water hoeft te geven buiten.
    als er een regenbuitje overheen gaat, heeft ze wel weer even genoeg en die pH is beter dan van je leidingwater
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    Bezig...
    X