Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help, meeldauw ontdenkt op 1 van mijn planten, wat nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help, meeldauw ontdenkt op 1 van mijn planten, wat nu?

    Korting op 420shop
    Toen ik net een beetje de toppen van mijn bloeiende plant aan het bekijken was zag ik tot mijn grote schrik schimmel/meeldauw zitten op 1 van de zijtoppen.

    Ik heb een klein beetje gelezen over de bestrijding en kwam op een artikel over een mix van melk en water, maar lees hier verdeelde reacties over, wat is aan te raden? de 4 planten staan redelijk dicht op elkaar en zou er best ziek van zijn als ze alle 4 onrookbaar worden door meeldauw..

    Tips zijn zeer welkom!!




    Ik heb wat foto's gemaakt ter visualisatie:
    Attached Files

    #2
    Re: Help, meeldauw ontdenkt op 1 van mijn planten, wat nu?

    Ik zou toch voor een middeltje uit de winkel gaan. Melk heeft in mijn geval nooit geholpen, niet puur en niet verdund. Tip 1: kom er niet aan, je verspreidt het met je vingers.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Help, meeldauw ontdenkt op 1 van mijn planten, wat nu?

      Ik ga zo naar intratuin hopen dat ik iets kan vinden daar, is die hele plant gelijk onrookbaar geworden? of alleen de top waar ik het op gevonden heb? en in het geval dat deze top onrookbaar is geworden, kan ik hem dan niet beter preventief verwijderen om verspreiding tegen te gaan?

      Comment


        #4
        Re: Help, meeldauw ontdenkt op 1 van mijn planten, wat nu?

        ik denk dat dit wel helpt. heb het zelf ook gebruikt en het tast de smaak en geur ven je weed niet aan.

        http://www.bayergarden.nl/nl-NL/data...uitzwavel.aspx

        Comment


          #5
          Re: Help, meeldauw ontdenkt op 1 van mijn planten, wat nu?

          Ja die heb ik toevallig net gehaald! Die jongen van intratuin raadde het ook al aan, zo te horen had hij ook wel eens wat rookbare plantjes gekweekt

          Maar ik zit nu te tobben over de dosering, alles op de verpakking is gericht op diverse fruitsoorten met allen verschillende behoeftes..

          En hoevaak moet ik het gebruiken? en wordt de top waar het op zat weer rookbaar? of moet ik die (en eventuele andere waar ik het ontdek) als verloren zien?

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Spul ruikt aardig sterk moet ik zeggen, ook vermengd (5 ml op 1 liter) ruikt het een beetje bouillonig, gaat dit de smaak van mijn wiet niet verkrachten?

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Heb de planten nu bespoten, het stinkt aardig en de zwavel zit nu opgedroogd op de bladeren waardoor er allemaal witte vlekjes op zitten, moet ik het nu weer naspoelen met schoon water? Bvd
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: Help, meeldauw ontdenkt op 1 van mijn planten, wat nu?

            niet afspoelen na een paar regenbuien is alles verdwenen. een keer was bij mij afdoende, je wiet blijft gewoon rookbaar.

            Comment


              #7
              Re: Help, meeldauw ontdenkt op 1 van mijn planten, wat nu?

              En de smaak? Die zwavel ruikt wel intens en ben bang dat als het komende 5 dagen droog blijft die geur helemaal in de toppen trekt.. Maar dat is dus niet zo?

              Comment


                #8
                Re: Help, meeldauw ontdenkt op 1 van mijn planten, wat nu?

                De zure regen van vroeger komt ook ergens vandaan, zwaveloxide namelijk. Volgens mij vervliegt het vrij snel.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: Help, meeldauw ontdenkt op 1 van mijn planten, wat nu?

                  Zwavel verpest je wiet.

                  Exact van Bayer werkt snel en heeft een wachttijd van 14 dagen.
                  Evt samen spuiten met: http://www.deververije.nl/shop/kaliw.../prod_208.html
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #10
                    Re: Help, meeldauw ontdenkt op 1 van mijn planten, wat nu?

                    Hmmm das kut heb het er dus al opgespoten, heb dit gebruikt: http://www.bayergarden.nl/nl-NL/data...uitzwavel.aspx staat op dat het biologisch is... hoop dat mijn wiet uiteindelijk een beetje te roken is, zou er goed ziek van zijn als ik mijn planten nu verziekt heb!

                    Comment


                      #11
                      Re: Help, meeldauw ontdenkt op 1 van mijn planten, wat nu?

                      Ik had onlangs ook meeldauw gevonden op een van men guerilla plantjes, 1 deel (halfvolle) melk op 9 delen water en over het aangetaste blad gegoten.
                      Het plantje daarna goed drooggeschud en een paar dagen later was de meeldauw helemaal verdwenen.

                      Bij mij werkte het dus wel, nu hopen dat het niet terugkomt.

                      Groene groeten van Orgasmatron

                      Comment


                        #12
                        Re: Help, meeldauw ontdenkt op 1 van mijn planten, wat nu?

                        http://www.bayergarden.be/nl-NL/data...MultiCare.aspx



                        dit product heeft bij mij geholpen...
                        2x inspuiten en de meeldauw verdwijnt.
                        werkt zowel preventief als curatief.
                        de plant word als het ware bestand tegen meeldauw.

                        mijn planten waren klein toen ze meeldauw hadden(niet zo erg als bij jou wel) en ze zijn nu 2 meter hoog en vrij van meeldauw...

                        Comment


                          #13
                          Re: Help, meeldauw ontdenkt op 1 van mijn planten, wat nu?

                          Vind het nog steeds moeilijk om te zien of het nu geholpen heeft, doordat de spuitzwavel ook een witte aanslag achter heeft gelaten op de bladen en het niet intens geregend heeft de afgelopen week (ja zaterdag een beetje), heb gister maar voor alle zekerheid ook een mix van melk en water er overheen gespoten, die zwavel gebruik ik liever echt alleen als noodzakelijk goed.. stinkt echt als de pleuris...

                          Toppen ruiken overings wel aardig sweet al!

                          Comment


                            #14
                            Re: Help, meeldauw ontdenkt op 1 van mijn planten, wat nu?

                            Als je meeldauw in je plant hebt, dan heb je echt wel een noodzaak he..
                            In de helpdesk staan trouwens tientallen topics over meeldauw.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Help, meeldauw ontdenkt op 1 van mijn planten, wat nu?

                              En schijnbaar leest iedereen de topics niet door ook.

                              Meeldauw kun je nooit bestrijden!!
                              Wel remmen,verder moet je hopen op geluk.

                              Zwavel van bayer remt ind! Maar na de regen is het weer eraf.
                              Eenmaal meeldauw erin krijg je nooit meer weg.

                              Remmen is de enige optie en daar ben je mee bezig.
                              Veel meer kun je niet doen dan dit.

                              Succes staff

                              Comment

                              Bezig...
                              X