Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help, meeldauw ontdenkt op 1 van mijn planten, wat nu?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Help, meeldauw ontdenkt op 1 van mijn planten, wat nu?

@ stafford :

en toch zijn mijn planten na inspuiten met vitaplant multicare volledig meeldauwvrij...

vorig jaar ook spuitzwavel gehad en dit remde idd enkel!
    na een paar weken was de meeldauw terug.
    maar bij dit product is de meeldauw verdwenen. eerlijk waar!

Comment

QnQ ik heb de topics ook doorgelezen maar kan weinig vinden over het verloop en in hoeverre het een bedreiging is voor mijn oogst als ik het in dit stadium al heb (3 a 4 weken bloei, nog wel een paar weekjes te gaan dus) is het genoeg te remmen zonder al teveel schade aan de wiet toe te brengen?

Comment

Dan heb je waarschijnlijk valse meeldauw gehad cannavis.
        Staff

Comment

Echte en valse zijn beiden schimmels, de ene is is een eischimmel en de andere is een zakjesschimmel.

Bekendste verschil voor de leek is de echte zit boven op de bladeren en is wit, de valse zit onderop de bladeren en is grijs. Er is nog meer, maar dat je kun je wel vinden ergens op het internet.
          Bestrijding is in beide gevallen haast niet te doen, dus maakt niet zoveel uit welke je had.

Comment

Ik weet welke vorm ik heb maar daar had ik ook geen vraag over

Comment

en toch had ik echte meeldauw en is het verdwenen als sneeuw voor de zon...

mijn plantjes waren 20cm groot toen ze de meeldauw kregen en zijn nu volledig vrij van meeldauw...
              2 x ingespoten met vitaplant multicare...

Comment

Heb ook last met echte meeldauw, melk werkte niet bij mij. dus ben ik ook die Microsulfo van bayer gaan halen, ondertussen vorige week bespoten maar ben aant twijfelen voor nog es te doen? Bij mij staan ze namelijk nog maar 2 weken in groei. voor dak ze in bloei zet wil ik er zeker van zijn dat ze ziektevrij zijn.
                Hoop wel dak nie nog een product nodig heb, tis nu al met tegenzin,...

succes met jouw planten,hopelijk is het rap verdwenen.
                gr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door delta9extractor View Post
                  succes met jouw planten,hopelijk is het rap verdwenen.
                  gr
                  Dat zal onderhand wel

Ik weet wel een oplossing, maar het verkoopteam weet het altijd beter, dus zou je hun moeten vragen.

Comment

Dit topic is ruim 1,5 jaar oud...
                    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Sulfo (zwavel) is een goede fungicide, maar ik zou het liever niet oproken. Meestal volstaat een enkele behandeling. Als de nood echt aan de man is, dan kun je beter kaliwaterglas pakken. Dat is kaliumsilicaat. Dat helpt de plant van binnenuit een weerstand opbouwen tegen o.a. meeldauw.
                      Probeer natriumsillicaat (bayer heeft ook zo'n product; natria dacht ik) te vermijden; die bevat teveel natrium.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Kali-meta-silicaat helpt inderdaad, maar als de nood aan de man komt zul je toch echt met veel zwaarder geschut moeten komen.
                        Een extra nadeel van dat spul is dat het al heel gauw een dauw- of waslaag vormt, je kunt er niet veel van gebruiken.

LR weet vast nog wel iets beters, die volgt dat allemaal op de voet.

Comment

de eerste maal dak ze bespoten heb, heb ik de aangetaste bladen ook verwijderd. kdacht ervan af te zijn, maar toch nog niet. Mss toch eens achter kaliwaterglas gaan kijken.
                          thnx

gr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door delta9extractor View Post
                            de eerste maal dak ze bespoten heb, heb ik de aangetaste bladen ook verwijderd. kdacht ervan af te zijn, maar toch nog niet. Mss toch eens achter kaliwaterglas gaan kijken.
                            thnx

gr

Comment

Bubble, waardoor ben jij zo verbitterd geraakt?
                              Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

ik weet nie precies ietske over de stoffen ofso .
                                maaaar ik heb wel de natria enkele keren al moeten toe passen .
                                toen ik ze binnen toepaste hielp het , zal misschien geluk zijn ofso dunno het hielp .
                                buiten wast en ander verhaal om de 2 weke konnek staan spuiten me dieje shit ...
                                maar op gegeven moment gezegt fuck it , en dien meeldauw zal het gehoort hebben zekers en is em afgetrapt .
                                dus anny how , bubblert je moet idd nie zo verbitert reageren schrikt dieje mens nie af aub .

doch zou ik luisteren naar LR2 die kerel heeft heel wat kennis en ervaring .
                                negeer die hulp liever niet er zijn veel leden die het gewoon niet willen horen en denken het beter teweten .

nog veel succes met het remmen bestrijden of fuck it tezeggen .

Groeten Steundj .

Comment

Bezig...
                                X