Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help, meeldauw ontdenkt op 1 van mijn planten, wat nu?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Help, meeldauw ontdenkt op 1 van mijn planten, wat nu?

Als je last hebt van meeldauw is je klimaat/ventilatie niet op orde en/of zijn je planten verzwakt, ziek of aangetast door beestjes.
    Als je zorgt dat de planten in topconditie zijn, hoef je ook niet met lapmiddeltjes te werken.
    Bestrijd de oorzaak.

Het begint wel een beetje op een lastercampagne te lijken bubbleblower.
    Je hebt het steeds over een verkoopteam, leg eens precies uit wat je bedoelt ?
    Heb je het over verkopers in de growshops of tuincentra of wat ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbleblower View Post
      Kali-meta-silicaat helpt inderdaad, maar als de nood aan de man komt zul je toch echt met veel zwaarder geschut moeten komen.
      Een extra nadeel van dat spul is dat het al heel gauw een dauw- of waslaag vormt, je kunt er niet veel van gebruiken.

LR weet vast nog wel iets beters, die volgt dat allemaal op de voet.
      Dan weet jij meer dan ik!
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
        Dan weet jij meer dan ik!
        Voor mij is het ook veel belangrijker.

Als je te laat bent is dit de oplossing, goedkoop en makkelijk:

Voorkomen is natuurlijk beter, maar hoe dat moet weet het verkoopteam helaas ook beter, dus dat zul je LR2 weer moeten vragen, die heeft veel meer kennis en ervaring.

Comment

Wacht even. Wat heb ik hier de hele tijd mee te maken? Omdat ik ooit UV licht als oplossing aanhaalde? Ben ik dat verkoopteam? Ik proef een boel insunauties maar ik krijg de smaak niet te pakken.
          Spreek/typ je onvrede toch gewoon uit bubbleblower. We zijn maar internetters achter een beeldscherm. Ik bezit niet zo'n reflecterend/inlevings- vermogen waardoor ik direct op kan maken waar je op doelt.
          Na enige bezinking ben ik er nog niet uit.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
            Omdat ik ooit UV licht als oplossing aanhaalde?
            Nee hoor, dat kan iedereen na googlelen.
            Dan kunnen ze gelijk zien dat ik dat wel heb gedaan, bv hier dus;

Ik wilde ook graag uitleggen hoe je het helemaal kunt voorkomen, maar dat werd door jullie getorpedereerd, zoals alle informatie die ik probeer te delen.
            Jullie klanten schieten daar helemaal niets mee op, die zouden liever geen meeldauw of toprot hebben en meer opbrengst en betere kwaliteit.

Comment

Ik ben toch een tevreden klant hier iig
              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Oooooh, LR2 is van het verkoopteam ?
                Tja, daar schieten je klanten niks mee op heh...
                Wat verkoop je eigenlijk LR2, en heb je een webshop ?

Comment

Eerder een info shop..

Comment

Ik kan nog steeds geen sticky vinden waarin wordt uitgelegd hoe het grootste probleem voor outdoor growers 100% voorkomen kan worden, alleen onzin over kaliwaterglas, waar niemand veel aan heeft. Erger nog juist zij houden die informatie tegen hoe je het kunt voorkomen en iedereen op dit forum heeft daar last van ook al beseft niet iedereen dat.

Comment

Ik heb weleens druppeltjes vocht op blaadjes na de donkerperiode, als die drogen laat dat wit residu achter op de blaadjes.
                      Met wat meer luchtcirculatie heb ik dat probleem niet meer gehad...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
                        Ik heb weleens druppeltjes vocht op blaadjes na de donkerperiode, als die drogen laat dat wit residu achter op de blaadjes.
                        Met wat meer luchtcirculatie heb ik dat probleem niet meer gehad...

's Nachts (!) gaat de VPG omhoog waardoor je planten gaan sprayen en verbranden (door het Joule effect).
                        Dat maakt je planten zwak, waardoor ze gevoelig raken voor allerlei ziektes, waar ze anders korte metten mee kunnen maken.

Comment

zou het mogelijk zijn om het uv-licht uit de vijverpomp te gebruiken? Er staat nogtans continu een ventilator op alst licht is, om het uur ong afzuiging voor een kwartier.
                          heb indruk dat die microsulfo wel voorkomt om zicht te verspreiden maar weg is het nog niet. ong week 3 van groei.

Comment

Ja, dat werkt.
                            Maar UV mag je maar heel kort gebruiken. Een aantal seconden per plant.
                            Bovendien mag je jezelf er niet aan blootstellen, dus dekkende kleding en niet in het licht kijken. (kankerverwekkend)
                            Een secondetimer zou mooi zijn, dan hoef je helemaal niet aanwezig te zijn.
                            In de tuinbouw hebben ze karren met UV-licht die eens per dag langs de planten rijden.

Afzuiging altijd 24/7 aan.

Comment

thnx, ga het zeker proberen.
                              gewoon met de lamp es rondgaan?

bedankt voor de uitleg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                                Oooooh, LR2 is van het verkoopteam ?
                                Tja, daar schieten je klanten niks mee op heh...
                                Wat verkoop je eigenlijk LR2, en heb je een webshop ?

Comment

Bezig...
                                X