Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladprobleem, niet zeker welke symptomen het zijn

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladprobleem, niet zeker welke symptomen het zijn

Korting op 420shop
    Hallo,
    Dit is mijn eerste jaar dat ik in potten kweek (speciekuip), dus het is af en toe nog een beetje aftasten hoe het gaat. De plantjes staan nu ongeveer 2 weken in bloei en ik zie dat onderaan de plant sommige bladeren worden afgestoten, ze worden eerst geel en dan bruin, van punt naar binnen toe. Nu heb ik al wat research gedaan maar ik twijfel of ik de symptomen wel goed herken.

Ik dacht in eerste instantie dat ze te weinig voeding kregen en dat de plant zijn blaadjes leegzoog, hierdoor heb ik dus nog wat extra groeivoeding bijgegeven voor de nodige stikstof. Ik heb nu een paar dagen 50/50 groei/bloeivoeding gegeven. Dus ik dacht dat het probleem verholpen zou zijn, maar vandaag zag ik weer een aantal blaadjes met dezelfde symptomen. Ik twijfel er nu dus aan of het wel aan de voeding ligt, de plant staat er verder namelijk gezond bij ( buiten TMV waar ze last van hebben ). Ik vraag me nu dus af of het niet gewoon het verstoten is vanwege de bloei of dat ik toch nog steeds te weinig voeding geef. De bladeren die worden afgestoten zitten onderaan, krijgen geen zon en zijn oude bladeren dus het kan ook daar aan liggen natuurlijk.

Ik geef 15ml groei en bloeivoeding (30ml totaal) op 5L water, verdeeld over 3 plantjes. Ik voed ze om de 2 dagen. Ik hoop dat iemand van jullie de symptomen wat beter herkent, misschien is het wel niks ( ik wil er gewoon op tijd bij zijn, voordat ik te laat ben ).

20130821_134104.jpg20130821_134122.jpg

Alvast bedankt voor de tijd en moeite

- Quin
    Last edited by Quintox; 21 August 2013, 14:11.

Re: Bladprobleem, niet zeker welke symptomen het zijn

Nou als ik in deze situatie zou zitten, gaat er een fles Champagne open.

Man die plant ziet er top uit.

Misschien maar dan ook wel heel misschien een beetje kalium tekort.

Echter wacht even op een bevestiging van een meer ervaren iemand !!!!
    Last edited by Escargot; 22 August 2013, 10:21.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Zou me niet zo druk maken plant in bloei stoot nu ook een maal wat oudere bladeren af
      ook via de bladeren verwerk een plant zijn afval stoffen dus maak je niet zo zorgen die bladeren die er af vallen wel goed op ruimen
      verder zien je planten er megaaaaaaa goed uit hoor pas op met voeden dat je ze niet gaat Overvoeden

Gr Bella
      God was never on your side..

Comment

Plant is eigenlijk veel te groot voor zo'n kuipje, dus je zult wel goed moeten blijven voeren.
        Als alles goed is, dan stoten plantjes geen blad af, wie dat verzonnen heeft weet ik niet, maar ik zie het wel vaker geschreven worden.
        Blad wordt geel doordat de plant er voeding uithaalt, doordat ze wat te nat staat, of omdat dat blad te weinig licht krijgt bijvoorbeeld, in een perfecte situatie zou het dus niet gebeuren.

Ik zie ook veel hele dunne takjes onderin. Als je eens een uurtje tijd hebt en het is goed weer, zou je die kunnen dieven, ze leveren niks op.
        Blad wel zoveel mogelijk laten zitten, dat zijn inderdaad de alarmlampen. Als er iets mis gaat zie je het vaak onderin het eerst.
        Ik denk dat er nog niet zoveel aan de hand is, overall ziet ze er goed uit.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Het doet mij deugd om te horen dat het allemaal wel meevalt en dat jullie mijn dames mooi vinden Ik blijf er uiteraard goed op letten, zelf dacht ik namelijk ook dat het wellicht een beetje ondervoeding was, met name omdat ze zo groot zijn geworden. Te nat lijkt me sterk want ik heb flink moeten wateren de laatste paar weken, elke dag was noodzakelijk aangezien ze slap gingen hangen en de grond soms kurkdroog was. Ze slurpen behoorlijk! Ik zal nog een volle week groeivoeding blijven toedienen, ik verwacht dat ze volgende week pas echt in bloei staat ( week3 ). In welke week zou ik PK13/14 gaan geven? Week 6?

Het dieven van de onderste en dunne takjes was ik nog van plan, anderen jaren al achter gekomen dat ze nutteloos waren ( geen opbrengst maar wel voedingsstoffen nodig ). Ik ben iig wel al erg benieuwd naar de uiteindelijke kwaliteit van de toppen

Bedankt voor de reacties, muchas gracias!

Comment

ik zou als ik jou was ipv die PK13/14 een flesje plagron green sensation gaan halen!!!
            echt zn geld waard als je het mij vraagt

Comment

Comment

Heren,

Ik heb nu een week extra groeivoeding meegegeven, maar ik zie nog steeds veel bladeren onderin de plant die bruin/geel worden ( soms beginnend aan de bladpunten, soms zijkanten ). Ik had verwacht dat het weg zou gaan of sterk zou verminderen, maar heb het idee dat steeds meer bladeren er last van krijgen.

Het zal toch zeker geen overvoeding zijn hoop ik? Heb toch maar een fertometertje besteld voor de zekerheid, maar misschien krijg ik hier sneller antwoord ( en wellicht is het wel geen overvoeding ). Ik heb vandaag ook aan de stam een paar kleine blaadjes verwijderd die helemaal bruin en uitgedroogd waren, herfstblaadjes. Nu waren dat wel blaadjes die helemaal onderaan de stam zaten, dus ik vermoed dat het los staat van de bladproblemen bij de grote bladeren.

Foto van vandaag:
                20130830_132021.jpg

* Dat de grond erg nat lijkt komt omdat ik ze flink water heb gegeven vandaag, de kluit was nogal ingedroogd.

Comment

Hou je de pH in de mot? Kuip is inderdaad krap geworden.
                  Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Bij mij begon het ook zo, je plant heeft blokkades omdat ze overworteld is.Je grond is arm, en als ze eruit komen is alles wit van de wortels grond zul je bijna niet meer zien.
                    Ik zouw toch een grotere kuip nemen,dit gaat je aan je oogst anders knabbelen.
                    Overpotten doet goed, en is in jou geval nu het beste.

Staff

Comment

20130828_133717.jpg

Comment

Dan ga je richting de 7.6 a 7.8 ph ligt ook aan de tempratuur.
                        Nee 60l is ind ruim zat!

Is ze erg zwaar? Geef eens wat weiniger water.
                        En gebruik eens 2 beurten enkel enzyme

Staff

Comment

Oeh nee, minder water lijkt me geen goed plan. Moest vandaag al flink bijwateren omdat de kluit enorm was opgedroogd binnen 1 dag tijd en de planten slap hingen. De kluit was ongeveer een cm van de kuipwand af getrokken, zo droog was ie. Vandaag even met de tuinslang de gehele kluit goed natgemaakt, normaal geef ik alleen met de gieter water ( 5L verdeeld over 3 planten ) en dat dagelijks of om de 2 dagen, ligt eraan of ze nodig hebben natuurlijk.

Ik heb tijdens de groei wekelijks enzyme gegeven, sinds 3 weken daarmee gestopt. Zal eens kijken of je advies helpt Ik hou jullie op de hoogte als ik verandering zie.

Mocht iemand nog andere tips of tricks weten, keep them comming

Comment

Man die planten hebben mega dorst je moet water geven tot de aarde van plant Voldaan is
                            Je potten op tillen en voelen zwaar is Voldaan Licht is Dorst
                            Kijk m je heen in de natuur mijn druif heeft ook al rode balderen herfst maak je niet zo druk je plant heef veeeel bladeren ze kan der wel een paar missen
                            Pas op voor overvoeden hoed je blad punten in de gaten

Gr Bella
                            God was never on your side..

Comment

Tuurlijk begrijp ik dat de plant er wel een paar kan missen, ben ook niet bezorgd om die paar blaadjes die geel worden Ik ben bezorgd of het niet een voorstadium van een ander/groter probleem is. Kan best dat ik te weinig water geef, soms krijgen ze nog net een tik mee van de droogte, maar het kan ook best een voedingsprobleem zijn zoals enkele voor je al gemeld hebben.

pH is iets te hoog, teveel wortels, slechte opname van voeding, voeding blokkade, te weinig water, teveel voeding.. dit zijn de mogelijkheden die nog op tafel liggen Over enkele dagen weet ik sowieso (dankzij de fertometer) beter hoe het zit met de voeding in de kuip zelf, kan ik dat iig al uitsluiten. Ik zal ook op de bewatering blijven letten.

In ieder geval bedankt

Comment

Bezig...
                              X