Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn plant moet ik door omstandigheden binnen laten afbloeien. advies in lamp gezocht

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn plant moet ik door omstandigheden binnen laten afbloeien. advies in lamp gezocht

    Korting op 420shop
    Hoi ik heb een vraag.

    Door verbouwing in die ouwe taarten hemel waar ik woon, is het voor mij noodzakelijk snel een passende optie te vinden om mijn planten alsnog af te laten bloeien.

    De planten staan een 11 dagen in bloei.

    De verbouwingsplannen zien er zo uit.

    5 en 6 Augustus komen ze de planning maken en zullen alle balkon's dus nader gaan bekijken.

    9 Augustus is er een dag dat ze een actie moeten uitvoeren die ik niet helemaal begrijp. (Technisch Frans spreek ik niet)

    Dus deze tijd dagen kunnen de planten helemaal niet op mijn terras staan.

    De algehele renovatie werkzaamheden zullen plaats vinden tussen 30 September en 18 October..


    Jullie zien dus al dat ik de planten (zeker in Frankrijk) niet op het terras kan laten staan.

    Goed.. ik wil dus de planten binnen laten afbloeien.

    Kan iemand mij adviseren welke lamp (zonder verdeelkasten afzuigers schakelkasten etc) zou kunnen aansluiten bij mijn wensen...nee de wensen van de planten.

    Het liefst heb ik een TL of spaarlampen (niet in verband met het wattage of verbruik, gaat mij vooral om de warmte)

    Dus Advies in kleurcode etc is hier nodig.

    Groet,

    Reuben
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    #2
    Re: Mijn plant moet ik door omstandigheden binnen laten afbloeien. advies in lamp gezocht

    Wil je allereerst erna nog binnen verder doen ook of is het om erna weg te doen?
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

    Comment


      #3
      Re: Mijn plant moet ik door omstandigheden binnen laten afbloeien. advies in lamp gezocht

      zonde van die buitenplanten man, zijn ze zo lekker gegroeid en moeten en afbloeien onder tl.
      Tl is nou niet bepaald een afbloeilamp. En ik spreek uit ervaring ook.

      Maarja het moet. Dan zou ik toch gaan voor:

      De Plug and Grow spaarlampen. Koop er 2 en hang ze tussen je planten.
      Een kap is dus niet nodig, waarom niet? Volgens mij zijn je buitenplanten heel goed gegroeid en moeten de onderste en middelste takken ook licht krijgen.



      PS: zou ik niet doen maar als er niet over geld te klagen valt.
      Als echte noodoplossing kun je een inductielampen gebruiken.
      (Ik heb er totaal geen ervaring mee of verslagen ervan gelezen. Alleen het schijnt een hele goede nieuwe techniek te zijn.
      Deze zijn blijkbaar te vergelijken met 400w hps lampen. Ze kosten wel een godvermogen!)
      Voor hoeveel planten ze zijn weet ik niet.

      Comment


        #4
        Re: Mijn plant moet ik door omstandigheden binnen laten afbloeien. advies in lamp gezocht

        Het gaat mij in eerste instantie om het afbloeien van de 2 planten die ik nu heb staan.

        Een makkelijk aan te schaffen product die ik zelfs hier in Frankrijk kan kopen.

        Tsjonge wat een ellende, buiten een hittegolf.... grrrrr ik wil ze buiten laten staan, tot ergens in Half Octobre, het lijkt mij op een langbloeier.
        Last edited by Escargot; 24 August 2013, 16:29.
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

        Comment


          #5
          Re: Mijn plant moet ik door omstandigheden binnen laten afbloeien. advies in lamp gezocht

          kan je ze niet bij iemand anders kwijt
          want je zit ook met stank gaan de buren straks klagen
          geloof niet dat het bevorderlijk is voor je planten om nu binnen te zetten
          maar als je moet !!
          zal ik wel voor goeie afzuiging zorgen
          su6

          Comment


            #6
            Re: Mijn plant moet ik door omstandigheden binnen laten afbloeien. advies in lamp gezocht

            Het is Frankrijk hier, niemand zou het risico willen nemen om de wiet van een ander te plaatsen.

            Accepteren ze dit wel....... dan zijn het vrienden, die je eigenlijk niet in jouw vriendenkring wil hebben
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment


              #7
              "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

              Comment


                #8
                Re: Mijn plant moet ik door omstandigheden binnen laten afbloeien. advies in lamp gezocht

                1. Plug&grow lampen verkopen ze ook in France volgens mij! Hang die twee op per plant, en dan heb je nog prima resultaat.
                2. Anders mag je ongeveer 30 spaarlampen per plant als vervangende verlichting kiezen, kost wel meer, meer moeite, bekabeling, apart ophangen etc.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn plant moet ik door omstandigheden binnen laten afbloeien. advies in lamp gezocht

                  Het probleem met die plug-grow-lampen is dat ze de toppen die meer als 60-70cm er vanaf hangen amper nog licht binnenkrijgen, fluffy toppen vindt niemand leuk. Of je moet je lampen echt goed ertussen kunnen positioneren. Met verschillende kleinere, die je in elke winkel desnoods kan vinden.
                  Goedkoopst ga je wel af zijn met een HPS en dergelijke
                  "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn plant moet ik door omstandigheden binnen laten afbloeien. advies in lamp gezocht

                    Goed allen bedankt voor de info...

                    Ik heb alles onderzocht en als het nodig was geweest was ik voor de plug and grow gegaan..

                    Echter een onverwachte verrassing is mij ten deel gevallen.

                    Een vriend en buurman, heeft mij gevraagd op zijn huis te passen, ik kan de planten in zijn tuin kwijt.

                    bedankt iedereen.
                    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn plant moet ik door omstandigheden binnen laten afbloeien. advies in lamp gezocht

                      Oorspronkelijk geplaatst door Escargot View Post

                      5 en 6 Augustus komen ze de planning maken en zullen alle balkon's dus nader gaan bekijken.

                      9 Augustus .. etc
                      blijkbaar heeft iedereen hier overheen gekeken .. ofwel moest het zijn 'kwamen' ofwel moet het zijn 'september' anywho alsnog zinloos gespam in je topic, het zat er aan te komen. toch blij dat je een betere oplossing hebt gevonden .. afbloeien onder lampen zou zonde zijn geweest .. suc6nog

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn plant moet ik door omstandigheden binnen laten afbloeien. advies in lamp gezocht

                        hahaha grr jou krijg ik nog wel


                        en bedankt, topic kan dicht....

                        Spam je maar een eind heen, off topic kan ook nog... oh nee doe dit maar in dat leuke topic
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                        Comment

                        Bezig...
                        X