Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te weinig plek/te drukke serre.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Te weinig plek/te drukke serre.

    Korting op 420shop
    Hey,

    Ik kweek dit jaar met een vriend in een serre.
    Nu hebben we er 8 plantjes in gezet (3 durban poison, 4 easy sativa en 1 white widow). Nu blijkt dit veel te veel.

    Ook al heb ik in het jaar veel zitten toppen, toch zit de serre echt stampvol momenteel, en groeit een deel van de planten tegen het dak aan.

    Nu, wat kunnen we het best doen? Ik stelde voor om er 4 uit te graven en in een pot steken, maar dat ziet m'n kweekmaatje precies niet zitten.
    Kunnen we ze gewoon het beste uittrekken, of kunnen we bladeren afknippen om meer lucht in de serre toe te laten of ...?

    Wat zou de beste oplossing zijn? Heb wel momenteel geen foto, maar dinsdag kan ik er wel een posten (dan ga ik terug eens kijken).

    Mvg,
    Een getraumatiseerde vader van 8 knappe dames.
    Stap voor stap geraken we er wel.

    #2
    Re: Te weinig plek/te drukke serre.

    Knakken is alvast een oplossing voor het hoogte-probleem

    Comment


      #3
      Re: Te weinig plek/te drukke serre.

      en uitgraven schiet niet echt op, je kunt een plant beter laten staan

      Comment


        #4
        Re: Te weinig plek/te drukke serre.

        Knakken, dieven, of gewoon eens snoeien, kan al een prima oplossing zijn. Als alles zo ramvol zit, heb je toch genoeg oogst dus dan kun je best wat takken missen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Te weinig plek/te drukke serre.

          Sws niet uitgraven want met zulke grote planten is het wortelstelsel ook enorm.

          Ik begrijp dat je natuurlijk niet hele takken van je vrouwtjes af wil knippen maar als het echt niet anders kan..

          Wat is hoe dan ook zou doen is knakken, dan hou je die toppen ook nog.

          Comment


            #6
            Re: Te weinig plek/te drukke serre.

            Snoeien. Er zullen wat takken af moeten.
            Als de hele kas tjokvol zit kun je wel knakken, maar je hebt geen ruimte.
            Een volle kas gaat toch niks worden, dan vraag je om meeldauw en/of toprot, en uitgraven gaan ze ook maar dood van.

            Vraag je maat of hij even een emmer water kan halen, en in de tussentijd even rap met de heggeschaar er doorheen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Te weinig plek/te drukke serre.

              Ik kan je mischien helpen!
              Zorg jij voor aspen en deze hier doet het werk
              Ik zelf zou dit niet over mijn hart krijgen!
              Maar wat moet, dat moet!
              Toch liever met deze, is milieu vriendelijker :

              Wel nog evn ontsmetten!
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

              Comment

              Bezig...
              X