Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

regenprobeem oplossing

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

regenprobeem oplossing

Korting op 420shop
    Hallo
    Het weer is nu echt slecht. Dus bloeiende planten hebben snel kans op budrot.

Nu vond ik dit:

agronova.nl is beschikbaar voor verkoop. Bekijk prijs, informatie en meer op Dovendi.com

Is dit misschien de oplossing om vanaf nu mijn planten in te zetten.
    Gewoon wanneer het regend deurtje naar beneden doen en wanneer de zon schijnt open.
    Aan de zeikant knip ik wel wat gaten voor de nodige ventilatie.

Wat denken julie?
    Groet ymro

Re: regenprobeem oplossing

dat kan je doen, alhoewel het groene zeil UV stralen gaat breken dus je buds gaan minder groeien, een doorschijnend zeil of een wit heb je nodig. wat ik je zou aanraden een witte partytent heb je al rond de 30a40 euro 2zijzeilen erbij kopen, en ze in een hoek afmaken, zodanig dat er een minimum aan wind en geen regen aankan

Comment

Goedplan ik ga even op zoek.
      Hoewel een partytent best groot is.
      Ik heb een klein tuintje.
      Me planten hebben een ruimte van 230x90x210 lxdxh

Of hoef je niet altijd toprot te krijgen?
      Of is dat meestal toch het geval?

Comment

Botrytus hou je niet tegen met een kasje. 't Is een schimmel die zit niet in regen, maar in de lucht.
        Het zal iets helpen, omdat je toppen niet nat regenen, maar de LV is veel te hoog in een kasje. Dan zal je toch de hele deur open moeten laten misschien.
        Prijzig dingetje trouwens, die staan toch vaak voor de helft in het tuincentrum ?

Budrot krijg je het snelst als je planten wonden hebben.
        Dieven, blad eraf trekken, stamsplijten etc. dat zijn in de herfst bijna gegarandeerde infectieplekken.

*edit.
        Een partytent is mooier inderdaad, alhoewel je een hoop licht tegen houdt. Een beetje wind is niet verkeerd, beter dan stilstaande lucht.
        Zet 'm wel goed vast, anders ligt-ie bij de eerste storm 3 tuinen verder
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Okee top.
          Dan laat ik me planten gewoon zo staan en de natuur zijn gang gaan.
          Ik zal ook geen bladeren meer weghalen van de planten. Bedankt voor de tip.
          Groetjes ymro

Comment

Planten smelten niet in de regen hoor en ga voor al niet na een regen bui met de toppen schudden want dan schud je alle druppels zo de toppen in
            die normaal er op blijven liggen

Gr B
            God was never on your side..

Comment

Toprot....,net wat stukken weggeknipt uit drie royal caramel,ze stonden zeer mooi,vette toppen.
              Maar onervaren als ik ben....heb ik m'n tentje niet vaak genoeg opengezet met die warme dagen en de erbij horende hoge lv,resultaat:toprot.
              K had al een paar keer loszittende blaadjes gevonden,en na het lezen van een stukje van Q&Q keek ik eens goed tussen de toppen en zag de grijze draden overal zitten,aangetaste plekken op de stam.
              De schade blijft beperkt,de zieke delen zijn er af,de rest bloeit verder en word dagelijks nagezien.
              Volledig kweekverslag volgt als het rond is.
              Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

Comment

Pak een stok die een halve meter langer is dan je tentje hoog.
                  Prik een tennisbal (ofzoiets) op een punt van de stok, steek het andere eind in de grond, midden in je kasje.
                  Druk 'm zover de grond in dat de tennisbal tegen het dak staat zodat je een puntdakje krijgt.
                  Zonder tennisbal kan ook, maar met een paar dagen gaat de stok door het plastic.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

daar zijn veel verschillende factoren voor om toprot te krijgen,en geloof het of niet de REGEN zelf is NIET degene die kwaad doet,en het veroorzaakt.

hoge luchtvochtigheid is het grootste probleem en daar word mee bedoeld dampen.

de plant trekt via de wortels alles na binnen en transporteerd dit tot de hoofdtop,en de rest van de gehele plant,
                    echter moet zij van binnenuit goed dampen,als er geen verdamping is,blijft het vocht in de bovenste toppen hangen,
                    als de vochtvoorraad te groot word,springen de cellen,en als er vies water bijkomt veroorzaakt het de schimmel botrythus,
                    wanneer er een spoortje op je blad komt,groeit de schimmel binnen 6uur.

meeldauw ontstaat juist,als je blad erg zacht is,dit komt omdat ze dan teveel Stikstof (N) heeft opgenomen.

hopelijk begrijp je het nu wel een beetje,
                    Staff

Comment

op bedankt voor alle reacties.
                      Ik hoop dat ik mijn eerste kweek kan doorstaan zonder schimmels en toprot.
                      Het gaat om 5 master kush planten.

Ze zijn nu in bloei en geef ze voeding uit zoon fles (Bloom)
                      Moet ik nog iets van andere voeding gebruiken?
                      Gr ymro

Comment

Hey ymro,
                        Je kunt evt nog een topbooster rond week 3van de bloei gaan gebruiken.

En maak je niet zo druk master kush kan normaal wel wat hebben.
                        Gr staff

Comment

hoi ymro

ben wel benieuwd hoe je planten er uit zien

maat ff een paar foto's

gr su6

Comment

Zal vanmiddag even wat fototjes maken en posten.
                            Word vervolgd

Comment

cj97iipgmWQooU8vXEze_XSxVUrMjrgpOE6Mq8PnLsc.jpgl7tjZZKgb6qh6I5YlUI_bxkMFwdGj5uz8Nn5pc8Ja24.jpgmiuj7sG2bN7A31-IepYqJZBt569KG3aC8SUj7N5nr3w.jpgnAFIV2HqU78frUNGyAs3YxhznqDV8-Td0RUkjdiogUI.jpgqvtwslKzN-Frc3s_aQ9dUVhiKvwrhN-JvkzIg2KXOAQ.jpgSEm_PM4S_bL-6uFZ4yjNEmjEvwx4_8pIjO2jDRCj-Zs.jpgxoKhINuawhxXfZSGFswcIxPcyYo_u5lx7-5RbAoEilY.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

bijdeze mijn fotos van mijn planten.
                              kan iemand mij vertellen hoelang ze nu ongeveer bloeien en hoelang ze nog zouden moeten?
                              gr

Comment

Bezig...
                              X