Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kleine toppen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

kleine toppen

Korting op 420shop
    mijn planten zij nu al zeven weken in de bloei maar de topjes blijven echt wel klein, ter grootte van een knikker. heb ze voldoende kalium en fosfor gegeven maar geen echte vooruitgang in de groei van de toppen.

iemand enige tips om ze nog laten te exploderen in grootte want zo gaat het echt geen vette oogst zijn. soort: "big bang" en "the church"

en wanneer is de uiterste oogstdatum? kan dit eind oktober ook nog? (planten zijn tussen 1.5 en 2.5 meter hoog)

Re: kleine toppen

Wanneer ben je de bloei gaan tellen ??

Foto?

Verder, wortel probleem, zou ik denken of geheel geen bladeren, (onherstelbaar) voedingstekort.

Een beetje meer info is welkom denk ik
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Comment

Tsja, ik kan nu echt niets zeggen en ik ga niet sporen naar jouw foto's (sorry dat gaat me echt te ver, jij stelt de vraag)

Ik denk aan stilstand tijdens de groei, begin bloei, dit door voedingstekort.
        Een fikse wortelbeschadiging (had je eerder moeten merken)

Of geen bladeren, in alle gevallen was blad weghalen geen goede keuze.

Stam splitsen, help niet voor top vorming, alleen in de laatste 7 a 10 dagen doe je dit voor een laatste (lichte) THC aanmaak.

Ik denk dat het over is, mislukte kweek,jammer,leer er van.

Je hebt in ieder geval de kleine topjes.

Met de gesplitste stam en blad weghalen, waag ik meniet aan verder advies geven.

Comment

Stammen splijten doe je nooit. Je plant gaat al haar moeite steken in het helen van die gapende wonde, die denkt er echt niet aan om nog netjes af te bloeien.

Om Escargot nog eens kalm te benadrukken, als je een vraag hebt, waarvoor foto's nodig zijn, plaats deze er dan bij. Dan kan je zelf de foto kiezen waarop je probleem het duidelijkst zichtbaar is Ik heb je foto's bekeken, maar ik zie niet waar het probleem zit.
          Je had er misschien ook aan kunnen denken om een compleet kweekverslag bij te houden. Daar staat dan alle info in over je gebruikte voeding, je soortjes, de manieren waarop je ze mishandeld, ... Dat betekent misschien wel moeite voor jou, maar het kan veel problemen voorkomen en vroegtijdig diagnosticeren.
          "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bombadil View Post
            Stammen splijten doe je nooit. Je plant gaat al haar moeite steken in het helen van die gapende wonde, die denkt er echt niet aan om nog netjes af te bloeien.
            Afbloeien betekent het einde van een cyclus. De plant denkt alleen aan voortplanten, dus zou ze dan echt niet afbloeien? Of meer haar best gaan doen om dit ten koste van alles toch nog te bereiken en daardoor extra energie naar de toppen sturen i.p.v. helen van een wonde?
            Ik ben geen botanicus o.i.d. , maar het voortbestaan gaat boven alles.
            Waar of niet waar? Dit is zo maar een hersenspinsel van mij...ik heb vele beweringen gezien, maar nog geen steekhoudend bewijs erbij aan de hand van vergelijkingen. Zoals 2 identieke planten; eentje gespleten en de andere niet.
            Of ik moet het ergens gemist hebben, dat kan dus ook.

Comment

Foto zou makkelijk zijn
              God was never on your side..

Comment

greenhouse seeds, bij die bigbang komt dit nogal vaak voor.
                maar je stam splijten blad weghalen ja sorry dat is vragen om problemen.

je zult ind tevreden moeten zijn met wat je hebt,
                en leer ervan volgend jaar beter met niewe kansen.

staff

Comment

Misschien houden ze niet van maori tattoo's? Nee, geintje. Het zou kunnen liggen aan die serre die ernaast staat, veel 'vals licht' kan de planten een beetje in de war maken. Kleine toppen kunnen altijd nog groeien, en aangezien 2 weken geleden nog geen top te zien was.. Mag je ook knikkerformaat verwachten. Wacht nog eens 'n week of 4 tot 6 en oordeel dan nog eens.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

P1090460.jpgP1090461.jpgP1090462.jpg

Comment

Nou als ik dit zo bekijk ben jij de bloeitijd gaan tellen bij het spotten van de eerste haartjes.
                      Dit is echter geen bloei, maar voorbloei.

Wat je nu ziet is vroege bloei

Ik zie hier een bloeiweek 1 of 2 in normale omstandigheden, met de juiste bloem en bud vorming.

Gewoon door laten bloeien ik weet niet wat de steelsplitsing voor schade heeft gedaan.
                      Volgende week en de week hierna moet de top sterk gaan zwellen.

Als dit waar is tel dit dan als week drie en geef een flinke top boost in deze week.
                      We kunnen ook gokken, geef in dat geval die topbooster dan Zondag of Maandag a/s. (zou ik persoonlijk doen)

Alles is eigenlijk een gok, als de plant niet de kracht heeft de bloei te vormen heb je kleine toppen zonder thc.
                      Als je nu oogst, ben je te vroeg en heb je geen thc.

Dus eigenlijk heb je geen keus en wordt de gok een goede hoop.
                      Die hoop is dat ze gewoon hersteld en voldoende fotosynthese kan vormen met de bladeren die ze nog over heeft.

Zeker is dat je 1/8 tot een 1/4 van je oogst kwijt bent.
                      Last edited by Escargot; 26 September 2013, 15:30.

Comment

Wat die slak zei, behalve dat laatste zinnetje.

Edit: Oh, je hebt ook blad geamputeerd, dan gaat het nog iets langer duren. Dan gaan ze langzamer eh..
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ok thanks voor de info in ieder geval.
                          ik heb ze natuurlijk niet helemaal ontdaan van bladeren, ongeveer 1/4 , de grootste bladeren rond te toppen zodat de toppen meer licht kunnen krijgen. en dat splitsen heb is gedaan bij de twee magerste planten dus kan je zien als een experiment dus..
                          dus zoals jullie mij vertellen zou ik pas kunnen oogsten binnen een weekje of zes dan?

alvast bedankt

Comment

Zitten de Fan bladen er nog aan, ik bedoelde grootste bladeren???

Als dat zo is, kan je de opmerking over de oogst schrappen.

Dan heb je kans dat alles redelijk goed in orde gaat komen.

En die 6 weken is een ruwe schatting, ik denk wel in die richting ja

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
                              X