Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toprot, schimmel of andere narigheid ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Toprot, schimmel of andere narigheid ?

    Korting op 420shop
    0002.jpgIMG_0004.jpgIMG_0008.jpg

    Hoi allemaal,

    Ik heb op mijn balkon 3 Power-plants en 1 Amnesia.
    1 vd Power-plants heeft witte vlekken op de bladeren , die doorlopen in de toppen.
    Vorige week maandag , vlak voordat ik op vakantie ging, zag ik dat bij 1 takje aan de onderkant van de plant.
    Dat takje heb ik verwijderd. Toen we afgelopen zondag terugkwamen, bleken er een hoop meer aangetast te zijn.
    Wie weet wat dit is ?
    Is het besmettelijk of hoef ik me geen zorgen te maken ?
    Het zou natuurlijk heel erg zuur zijn als plm 2 weken voor de oogst 1 van je planten ziek is.

    Ik heb foto's bijgesloten, maar moet zeggen dat het erg moeilijk was om er een duidelijk plaatje van te schieten.

    #2
    Re: Toprot, schimmel of andere narigheid ?

    volgens mij is dit meeldauw. bekijk deze link maar eens

    Kromme, verkleurde, hangende of gele bladeren? teveel of te weinig voeding? Lees hier alles over hoe je cannabis planten weer gezond maakt en houdt!

    Comment


      #3
      Re: Toprot, schimmel of andere narigheid ?

      Dit is meeldauw.
      Hier ff een linkje als je wilt gaan oogsten en toch je product nog wil gebruiken.
      Powdery mildew is one of the biggest problems growers face each season. Prevention is the best course of action but many times it is simply unavoidable! Luck...

      Comment


        #4
        Re: Toprot, schimmel of andere narigheid ?

        Meeldauw inderdaad.

        Deze lijkt verloren. Behandeling zal weinig tot niets uitmaken.
        Het zit tot in je toppen dus zou je deze moeten gaan besproeien, met alle negatieve gevolgen vandien.

        Vuilbak...
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

        Comment


          #5
          Re: Toprot, schimmel of andere narigheid ?

          Ind meeldauw,
          Voordat je opgeeft microsuflo van bayer aanmaken.
          Pak een keukenvelletje en dompel het goed erin,
          Vervolgens dep je op het blad, probeer de toppen zo min mogelijk te raken.

          Meschien heb je nog geluk,het zit nog op het blad en niet in de toppen zoals ik op de fotos zie.

          Echter kun je het proberen!
          Ik kan je niet beloven dat het 100% helpt.

          Comment


            #6
            Re: Toprot, schimmel of andere narigheid ?

            5310gb-a.jpg
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Toprot, schimmel of andere narigheid ?

              Nou, da's zwaar balen ...... vanaf eind april voor gezorgd en nu vlak voor de oogst dit.

              Vraag blijft nog of dit besmettelijk is en over kan slaan naar de andere 3 planten ?

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              OK, Ik heb hem de container ingemieterd
              Leek me beter om geen enkel risico te nemen ivm met m'n andere planten.
              Extra zuur is dat het ook nog de grootste was........

              De andere planten zijn (nog?) niet aangetast, maar wat is nu de beste methode om ervoor te zorgen dat dat ook niet gebeurd, zo vlak voor de oogst ?
              Balkon even flink schrobben ?
              En nog eventueel een middel aan het water om te schrobben toevoegen ?
              En zo ja, wat ?

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Oorspronkelijk geplaatst door Kill3r008 View Post
              Dit is meeldauw.
              Hier ff een linkje als je wilt gaan oogsten en toch je product nog wil gebruiken.
              http://www.youtube.com/watch?v=S7jE7qzfgQs
              Helaas is dat een onmogelijke opgave op een flatie 4 hoog en geen watervoorziening bij het balkon......
              Wel leuk trouwens dat die gozer in dat filmpje als twee druppels water op mij lijkt ! Grappig !!
              Last edited by EoH; 24 October 2013, 19:03.

              Comment


                #8
                Re: Toprot, schimmel of andere narigheid ?

                Oorspronkelijk geplaatst door EoH View Post
                Vraag blijft nog of dit besmettelijk is en over kan slaan naar de andere 3 planten ?
                Is in sommige gevallen besmettelijk ja.

                Wat je kunt doen is je resterende planten dagelijks goed inspecteren op witte vlekjes.
                Zodra deze er zijn gaan behandelen.
                Er zijn reeds enkele producten genoemd op dit forum. Best even zoeken.
                Ook de methode met melk kan toegepast worden. Zul je tijdens het zoeken ook wel terugvinden.
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                Comment


                  #9
                  Re: Toprot, schimmel of andere narigheid ?

                  Ok, bedankt voor je reactie. ik was al bezig met inspecteren en heb diverse blaadjes waarvan ik maar enigszins het vermoeden had dat het foute boel was, verwijderd.
                  Maar echt witte vlekjes zoals op de plant die ik verwijderd heb, ben ik niet tegengekomen.
                  Probleem blijft : met nu nog behandelen zo vlak voor de oogst, is dat niet erg riskant gezien de chemische spullen. (Van melk zag ik berichten dat dat een hoax is !)
                  Omdat de bladeren behoorlijk beginnen te vallen, kan ik ook uit voorzorg zoveel mogelijk bladeren verwijderen, ongeacht of ze witte puntjes hebben ?
                  Ik bedoel vooral de slap hangende bladeren die binnenkort toch vergelen en zullen afvallen. Ik weet dat dat wel wat smaak en suikers gaat kosten, maar da's beter dan helemaal niks overhouden, toch ?

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Net weer even gecontroleerd en eens goed geroken aan de toppen : beide Powerplants ruiken vies, net als die ik weggegooid heb. Zie nu daar in de toppen ook meeldauw. Wat gaat dat snel zeg, vanochtend rond tienen nog niets te zien (niet geroken) en nu dus al besmet. Op de bladeren is echter niets te zien, alleen op de blaadjes rond de top.
                  M'n amnesia is de enige nog die er redelijk normaal uitziet, maar ook wat rare verschijnselen heeft. Paarse bladeren aan de kant die het meeste zonlicht gehad heeft, sommige toppen overrijp, sommige nog wit achtig. Ik ga hem morgen oogsten. Weet nog niet wat ik met die powerplants moet doen.
                  Ben er wel doodziek van !

                  Comment


                    #10
                    Re: Toprot, schimmel of andere narigheid ?

                    Ja dat is jammer , heb je er zoveel werk en liefde in gestopt , voor de kat z'n viool ! zou ik ook zat van zijn ! Maar ff 1 ding ! we maken het allemaal mee , WE GAAN GEWOON DOOR ! zie het als leer geld , je volgende oogst word beter ! en beter en beter !

                    Comment


                      #11
                      Re: Toprot, schimmel of andere narigheid ?

                      dank je voor de bemoedigende woorden !

                      Comment


                        #12
                        Re: Toprot, schimmel of andere narigheid ?

                        Echt jammer dat meeldauw is toegeslagen.
                        Het kan in een dag je plant helemaal naar de hemel helpen.
                        Heb het zelf ook ooit meegemaakt.
                        Dat overkomt me nooit meer.
                        Al jaren geen last van meeldauw of andere plagen gehad.
                        Toprot daar gelaten in mindere mate.
                        Maar wat wil je met een klimaat als hier.
                        Verduisteren Rulez.
                        Enjoy life, it is to short.

                        Comment


                          #13
                          Re: Toprot, schimmel of andere narigheid ?

                          Ik doe het samen met een buurman en hij had ook 1 plant met meeldauw.
                          M'n Amnesia heeft twee rotte toppen, de rest ziet er goed uit. ik oogst hem morgen, want wil niet dat ie ook nog ten prooi valt aan meeldauw..
                          Hopen dat ie het tot morgen uithoudt

                          Komt dan in een droogkist en de twee met meeldauw ga ik die truc uit het Youtube filmpje op proberen...... (als ik dat spul tenminste ergens te pakken kan krijgen !)

                          Comment

                          Bezig...
                          X